Gyűlölt Ellenségeink

Az alkalmazott nemzetkarakterológia vezető szakmai műhelye.
A világ népei hamis előítéletektől mentesen, a tények és összefüggések tükrében. Minden, amit a másoknak és önmaguknak hazudozó, politikailag korrekt szemforgatók sosem mondanak ki.

Komoly? Vagy vicc?
Vagy mégis komoly?
Hát mit fognak ehhez szólni mások?!

Állandóan időszerű

Ha nem egyértelmű, hogy hol jársz, olvasd el a tudományos alapvetést!

A gyűlölködés szakmódszertana

Ha nagyon gyűlölöd bármilyen csoport tagjait, vagy a többi kommentelőt, vagy egy részüket, add ki magadból a személyeskedőposztban!
Gyűlöllek te rohadék...! - személyeskedőposzt

Gyűlölködj a Fácsén!

Innen gyűlölködtök

Friss hozzászólások

  • D3D: Most jutott el hozzám a poszt. Én éltem ott, minden szó igaz. (2018.11.27. 18:12) Az ausztrálok
  • Frick László Intézet: A pincében lakó osztrák lányról nekem nem az Amstetti Rém áldozata ugrott be, sokak laknak szuteré... (2018.09.23. 08:30) A svédek
  • Albu: indavideo.hu/video/Csibesz_-_Gigolo web.archive.org/web/20110321052930/https://mulatos.blog.hu/201... (2018.07.24. 14:51) Fos zenék egykori gátlástalan kirablóinktól - Vendégposzt
  • Atti Békási: @dr. Trebitsch: Sajnos nem olvastam el hamarabb a hozzászolását,így ugyanerre hívtam fel a figyelm... (2018.06.08. 06:58) A demokratikus Ausztria, ahol már semmi sem emlékeztet a náci múltra
  • Flat Eric / sta prest: @pixelpiréz plüssvitéz: Maraggyá má kiskancsó! Azé bazmeg, mer nemtucc ennyit eccerre elovasni, m... (2018.03.07. 15:49) Az osztrákok
  • 11110000: @virágelvtárs: Nem minna, minnä. Nem mindegy. @El Topo (Sgt. Elias): Valójában egy finnország... (2018.01.12. 21:18) A finnek
  • Vitárius Gyuszi: @iTeM23: Egyetértek önnel. (2018.01.07. 14:19) A szlovákok

A szlovákok

2009.04.17. 11:26 - Gudea enszi

Sorozatunk eddigi részeiben megdönthetetlen érvekkel támasztottuk alá, hogy a tárgyalt nemzetek a bokánkig sem érnek fel, mégis mindig akadt valami, amiért nyugtalankodhattunk. A csehek kicsit gazdagabbak nálunk, a románok pedig röhejesen csórók, és arrafelé már egy tál puliszkához is bajosan lehet hozzájutni pozícióban lévő ismerős híján, de sokkal többen vannak, mint mi. Ezúttal viszont nyugodtan hátradőlhetünk, ugyanis izgalommentes percek következnek. Egy olyan nemzetről(?) lesz szó, amely minden szempontból silányabb nálunk: a szlovákokról.

     A világ azon töredéke, amely tud Szlovákia létezéséről, az  alapból összekeveri egy másik vicces nép, a szlovének országával. És igen, jól látja a kedves olvasó, kérdőjel van a nemzet kitétel után, azonnal meg is magyarázzuk. A nemzet kialakulásának ugyebár két fő feltétele van: kell egy nyelv, és/vagy kell egy ország. Na de mi is a helyzet Kelet Belgiumával? Országuk sosem volt, mégha ők fennen hangoztatják is az ellenkezőjét. Ami a nyelvet illeti, tény, hogy a középkor óta lakott az Északi-Kárpátokban néhány teljesen érdektelen szláv csorda, de azok nyugati része morvául, keleti része oroszul, északi része pedig lengyelül beszél mindmáig, a három metszéspontjában pedig kialakult az a nerd makogás, amit szlovák irodalmi nyelvnek kiáltottak ki. Ez a szlávrezervátum jóhiszemű Árpád-házi királyaink műve, az itt élők nemzeti öntudata viszont addig terjedt, hogy felfogták az éhségérzetüket, és engedelmeskedtek a szaporodási ösztönüknek. Csak a 19. században kezdte kínosnak érezni egy szűk álértelmiségi réteg, hogy senkinek se érzi magát, és ekkor kitalálták, hogy ők lesznek a szlovákok. Fogták az orosz zászlót, beletették a mi címerünket, s ezzel letudván a heraldikai teendőket sunnyogva kivárták az I. világháborút, hogy puskalövés nélkül a győztesek közé kerüljenek. Ez rekord a maga nemében, hiszen a szlovákoké Európa egyetlen állama, amely sosem viselt háborút a létezéséért. Annyi azért elismerésre méltó, hogy legalább tisztában voltak saját semmirekellőségükkel, és Trianonban azon nyomban rátelepedtek a csehek farvizére. Bármennyire is remélték azonban, ott sem lettek államalkotó nemzet (mikor fog egy vaddisznó angolvécére ülni?!), így Trianontól körülbelül annyit kaptak, mint a kabarok Ópusztaszertől. A csehek viszont egy idő után elunták a vinnyogásukat, és inkább magára hagyták ezt a kocsmai színvonalon agonizáló komplexusgyűjteményt. Persze egy önmagát semmire tartó izét nem olyan egyszerű átrúgni a küszöbön túlra. Az összes olyan "nép", amely a 10-11. század helyett a 20.-ban látott hozzá az államocskaalapításhoz, kétféle időpont közül választott a függetlenség kikiáltásához. Vagy előkotorta régebbről valami ócska útonálló kivégzésének, vagy néhány önjelölt nemzetalapító részeg hőbörgésének az évfordulóját, amelyre ráfoghatta, hogy nemzeti és fontos, vagy az adódó pillanatban azonnal. Jó szlovákjaink függetlenségére viszont már 1992 augusztusában rákerült a pecsét, mégsem önállósultak azonnal, hiszen akkor eljátszották volna a berezelés és visszatáncolás lehetőségét, s így nem lehetett volna ezredszer is kétségbeesni, hogy nem túl nagy kihívás-e ez számukra. Inkább megvárták a szilvesztert, amikor agyonborovicskázva, a szesztől elvakulva végre bele mertek ugrani a nagy ismeretlenbe, a valóban létező népek közé.

     Téved aki azt hiszi, hogy nincs a magyarnál frusztráltabb nép, felsorolni is nehéz, mi minden nyomasztja a szlovákok lelkét. Létezni is képtelenek ellenségkép nélkül, mégis a férfias küzdelem a gyenge pontjuk. Magyar sereg állt már Bizánc kapujában, Nápoly és Bécs főterén, és mosta már kardját az Atlanti-óceánban, ellenben a szlovák hadsereget még soha senki nem látta, az igazat megvallva nekünk fenntartásaink vannak aziránt is, hogy egyáltalán létezik. A szlovákok csak attól érzik megfelelő méretűnek a faszukat, ha hármasban összerugdalnak egy védtelen magyar lányt. A város”aik” műemlékein olyan nevek szerepelnek az emléktáblákon, amelyeket ki sem tudnak ejteni, legdicsőbb hősük nem egy hódító király, hanem egy bandita, aki lengyel volt, és amíg az európai országok ezer évben számolják magukat, ők idén ünnepelték a 15-öt. Ha valami fatális véletlen folytán egy tót valaha letett valamit az asztalra, az asztal is a magyaroké volt, és az illető nem is vágyott vissza az éppen otthagyott, sztrapacskagőzzel teleizzadt faviskójába. Nálunk a zsíros borovicska helyett tokaji aszút, a drótozott bádogfazék helyett herendi porcelánt, a krumpli helyett arany búzamezőket talált. Ma is azok a szlovákok gyűlölik legjobban a magyarokat, akik nem tudják, hogy a juhok farán túl is van élet.

     Ahogy már említettük, a szlovákok még egy hanyatló Magyarország szintjétől is kilátástalanul messze vannak. Politikai életük egy őskori közösségre emlékeztet, ahol az lesz a vezető, aki a legútszélibb stílusban tudja ócsárolni a szomszéd falut. Egy kiélezett Fidesz-MSZP szembenállás ehhez képest maga a jövő, az legalább a 20. századot idézi. Kultúrájuknak körülbelül az nevezhető, ami az évszázadok alatt rájuk ragadt a magyaroktól. Az irodalmukat – amely egyébként rövidebb a Jókai összesnél – olyan poétahéroszok alapozták meg, akik azért kezdtek el szlovákul írni, mert magyar nyelvterületen legfeljebb a Pilvax kávéház takarításából élhettek volna meg. Legnagyobbra tartott költőjük Országh Pál néven született a 19. század végén. A sors úgy akarta, hogy a magyar lírapiacon olyan fajsúlyú emberek jöjjenek szembe neki, mint Ady Endre, Babits Mihály és Juhász Gyula, így szegény Palika a Nyugat sportrovatába sem fért volna be. Esélytelenségét felismerve megragadta az anyai vérvonalában adott tót vonalat. Szerényen elnevezte magát Hviezdoslavnak (=Csillagszláv), majd borzasztóan silány dolgokat kezdett írni a kezdetleges szlovák irodalmi nyelven, és mindezt betuszkolta egy versszak alakú homokozóformába. A legnagyobb magyart ellenségei ármánykodása kergette halálba, és azt is úriemberként, főbelövéssel oldotta meg. Ezzel szemben a szlovák nemzet atyjaként tisztelt Ludovít Štúr lábon lőtte saját magát egy vadászaton, majd amikor már gyógyulófélben volt, egy éjjel elkaparta a sebét, és reggelre meghalt a láztól. Semmi stílus, semmi nagyvonalúság.

Ez az orvosi rendelőintézet a szlovák parlament
éppen olyan patinás, dicsőséget sugárzó
és szemet gyönyörködtető, mint Szlovákia

     Manapság a szlovákok hajlamosak a hanyatló magyar gazdaságon élezni a nyelvüket, és mi képesek is vagyunk elhinni a szlovák gazdasági csodát, ám e téren sem említhető egy lapon a két ország. Magyarországon ezerféle termék készül, egy múló válságnál nagyobb bajokat is átvészeltünk már, míg tótéknál semmit sem gyártanak francia, német és dél-koreai autókon kívül. Ha ezek a gyárak egyszer bezárnak a válság miatt, vagy továbbállnak Nyomorföldére, Szlovákia exportkínálata annyira lesz érdekes, mint Burkina Fasoé tíz éve.

     Tudományos teljesítményük a magyarokéval történő összehasonlítása csupán a saját eredményeink felsorolását jelentené, így ettől eltekintünk. Sok magyar úgy tudja, hogy a szlovák sörök finomak, ám ez nem több hamis illúziónál, ugyanis sok magyar nem tudja megkülönböztetni a szlovákokat a csehektől. Nemzeti sportjuk a hoki, amiben még akkor is kikapnak a csehektől, ha éppen jobbak náluk, ráadásul nemsokára mi is lenyomjuk őket. Legismertebb játékosuk Pálffy Zsigmond, ehhez kommentár sem szükséges. Olimpiai aranyat csak vadvízi kajakszlalomban képesek nyerni. Ez a sportnak csúfolt ügyességi játék mindössze annyiban különbözik a facsúsztatástól, hogy az ember nem a farönkön, hanem a farönkben ül, a többi szabály lényegében évszázadok óta változatlan.

 A szlovák vadvízi kajakválogatott edzést tart a Tále-i facsúsztatón
(ismeretlen festő alkotása)

     Az említett összetevők alapján világosan látszik, hogy a szlovákok sosem fogják levetkőzni egymásba fonódó komplexusaikat. Ez egy kellően elbaszott nép Európa egy kellően elbaszott szegletén, amely képtelen megbirkózni a tudattal, hogy egy 50 oldalnál hosszabb történelemkönyvhöz meseírói pályázatot kell kiírnia. Mégis ez az egyetlen, ami szimpatikus lehet bennük. Nevezetesen, hogy a románoktól és a többi balkáni söpredéktől eltérően képtelenek elhinni önnön nagyságukat, és rendszeresen bizonyságát teszik kisebbrendűségi érzésüknek.

     Nekünk, akik a kultúrnemzetek páholyából figyeljük az efféle szánalmas erőlködéseket, nem szabad komolyan vennünk őket. Ez a nép és országa még kiskorú, úgy is kell hát bánni vele. Türelemmel és megértéssel kell viszonyulnunk gyermeki útkereséséhez, ám ha elszemtelenedik, akkor a leghasznosabb amit tehetünk, hogy kiosztunk egy atyai pofont, mielőtt elküldjük fogat mosni és aludni.

Címkék: pina trianon félelem lopás szlovák fico szláv felvidék tót slota hlinka soviniszta komplexus üveges tiso facsúsztató drótos cseléd szeszkazán

A bejegyzés trackback címe:

https://gyuloltellensegeink.blog.hu/api/trackback/id/tr381070477

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: MÁSZÓGÉP PONT HU » Tóték 2009.07.09. 16:02:49

[...]jó negatív ömlengés kedves magyarverő, lopottországú “barátainkról”: http://gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/04/17/a_szlovakok [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fosch marshall · http://proletarokkozt.blog.hu/ 2009.07.18. 21:30:53

Egy kollégát idézve:
"Szlovákok, hol voltak azok? - Száz éve még a hegyen b@szták a kecskét!"

Ez a post szarrá oltja a tótokat. Slota tudna magyarul.. :)

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.07.18. 21:32:50

@Fosch marshall:
Tanult kollégám már szervezkedik az anyag szláv eszperantóra fordításával!

Atisss 2009.07.20. 19:47:27

hatalmas a poszt, ahogy a blog is.
egy fontos mondat kimaradt belőle:


"-Mondj egy szlovák királyt!"


köszöntem szépen.:)))

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.07.20. 20:06:19

@Atisss:
Köszönjük szépen! Igyekszünk kerülni a közhelyeket, és a szűken vett tényekre alapozunk.

geriszu 2009.07.21. 22:22:20

zseniális az oldal!
az asszony már rámszólt, hogy álljak le! :)

kiratást!

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.07.22. 00:59:35

csak rátalálnak ide lassan a népek :)

r1attee 2009.07.31. 17:45:32

Ajánlgatlak a Felvidéken boldog-boldogtalannak... Megt idézek is Tőled... Engedélyed utólagosan elfogadom! :)

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.08.01. 00:18:46

@r1attee:
Természetesen. Mindkettőnk nevében mondom, h ezért csináltuk ezt a blogot. Tessék csak idézgetni ízlés szerint! :)

Natalie Portman 2009.08.01. 14:55:17

Na, látom, Dr. Kocsis már hónapokkal korábban itt járt.

Natalie Portman 2009.08.01. 15:30:54

Azon gondolkodám, ha Tótország nem nemzetállamként fogná fel önmagát, ha a magyar kisebbség minden etnikumával kapcsolatos joga megfelelően érvényesülne, ha a politikai vezetői ezen országnak az 1100 éves együttélés pozitívumait emlegetnék inkább, ha nem elnyomatásukról, ázsiai eredetünkről, mongoloid származásunkról, tehát közhelyszerű és igaztalan pejoratív, önmeghatározásukban csak magyarellenességgel operáló kommunikációt, propagandát használnának, akkor is ilyen következetesek lennénk-e velük szemben?

Akkor is hirdetnénk-e Szlovákia létének megkérdőjelezését?
Természetesen csak akkor, ha a határok is ugyanígy húzódnának.
Mert csak akkor van értelme ilyen cikkeket írni.
Ha pragmatikusan hiszünk az igazunkban.
Nem pedig reagálunk. Visszavágunk. Beszólunk a slota-i borovicka-felbüfögős sovinizmusnak.
Slota nem egyenlő a szlovák néppel.
Ha mi kereszténynek tartjuk magunkat, nem sétálhatunk bele ebbe a soviniszta csapdába. Különösen nem a tót soviniszták eszköztárával.
Vajon egy felvidéki magyar is kirohanna így a szlovákok ellen? Vajon a Tornalján élő nagynéném és családja számára kötelező kell, hogy legyen minden szlovák lenézése, megvetése, lekecskepásztorozása?
Én nem hiszem.
A mi feladatunk nem egy nép nevetségessé tétele, kulturális alacsonyabb rendűségének bizonyítása. A mi célunk az, hogy elhiggyük, Magyarország visszakaphatja azt, ami mindig is az övé volt.
Ezek a hőzöngő politikusok nem méltók arra, hogy reagáljunk rájuk.

Nem oktatni akarlak ezredes. A véleményem mondom el.
Mindenkinek jót akarok, sekitől se félek - ahogy Felsőbüki Nagy Pál megfogalmazta.

Natalie Portman 2009.08.01. 15:33:21

Na megyek vissza náczikra vadászni!

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.08.01. 16:45:32

@Natalie Portman:
"Vajon egy felvidéki magyar is kirohanna így a szlovákok ellen?"
Biztos forrásból tudom, hogy igen.

fransancisco 2009.08.01. 17:08:29

@Natalie Portman:
"Vajon egy felvidéki magyar is kirohanna így a szlovákok ellen?"
picsa,
szart se tudsz, de véleményed van
a borovicska meg belolem is fel szokott bufogni, mi a a baj ezvel?

Natalie Portman 2009.08.01. 19:37:06

Továbbra is az a véleményem, hogy reflexből visszatüzelünk.
Ott van a Magyar Nemzeti Arcvonal Györkös Istvánnal.
Amióta filmeken felnőve alakul ki a politikai nézetvilágunk, amióta nem tudjuk értelmezni a nemzet fogalmát és angolszász importból 'fehér faj' típusú kifejezéseket, meg 'white power' jelszavakat használunk, na azóta lehet szlovák szkinhedekkel együtt masírozni a Hősök terén.
És ilyen szlovák szkinhedek verték meg Malina Hedviget is.
Lehet-e egyöntetűen beszélni a felvidéki magyarok nevében?
A Heti Hetes is bátran megtette ezt, általánosítva, mikor a dunaszerdahelyi magyarverés után felolvasta egy felvidéki magyar levelét, aki nem a szurkolókat sajnálta, hanem a magyarságát szégyellte az állítólagos viselkedésük miatt. Én nem fogok szlovák szkinhedekkel menetelni, és nem tartom magyarnak a Heti Hetes levélíróját.

Natalie Portman 2009.08.01. 20:03:27

Szóval felfedeztem ezt a blogot.
Majd olvasom szorgalmasan és legalább ennyire hosszú, közepesen egyetértő kommenteket fogok írni.

A blog yo.

One China 2009.08.01. 22:59:52

@Natalie Portman:

Te tényleg egy kopasz zsidónô vagy? Biztos, hogy érted is amit olvasol? Éljen a sárga erô.

fransancisco 2009.08.02. 00:58:03

@Natalie Portman:
még egyszer:
picsa,
szart se tudsz, de véleményed van

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.08.02. 04:44:36

@One China:

Vigyázz mit mondasz neki, mert haverja a maszkos ember

fransancisco 2009.08.02. 08:12:25

és....
jeruzsálemben szuletetett

Lasombra 2009.08.27. 09:16:17

@Natalie Portman: "A mi feladatunk nem egy nép nevetségessé tétele, kulturális alacsonyabb rendűségének bizonyítása."

egyetértek. valóban nem.
ezt megtették a szóban forgó népek maguk.

nyugtalan 2009.08.27. 15:33:59

A tótok 95% utál bennünket...mi meg gyűlöljük őket..ez van...a tolvaj hazugokat senki sem szereti...

naponta 3x 2009.08.29. 10:28:08

nagyon jó a poszt! gratula.

crao 2009.08.30. 15:08:50

Na straz!Jót nevettünk.

Thomas Dantes 2009.10.12. 20:54:13

Egyetlen nemzet sem silányabb a másiknál, jó emberek.

Viszont, aki ilyeneket mond, hogy a szlovákok milyen silány nemzet, egy fokkal sem jobb, a szlovák magyargyűlölőknél.

Csak silány emberek vannak.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.10.12. 23:13:31

@Thomas Dantes:
Örülünk, hogy neked is minden világos...
Hogyhogy nem tetted szóvá, hogy a térkép a cikk elején nem is Szlovákiát ábrázolja?!

Motor Tibi 2009.10.13. 07:13:07

A talicska nem szekér. A kása nem étel. A tót nem ember.

nyugtalan 2009.10.13. 11:14:52

@Thomas Dantes:
A szlovák nem nemzet...
Ahhoz, hogy nemzet lehessen kell először egy ország, minimum, majd valami meghatározó jelképek, mondjuk címer és zászló...persze egy külön nyelv is dukálna...meg aztán emberek is kellenének akik a nemzet tagjai...plusz, ott van mág a történelem, irodalom stb stb...legalább, ha az egyik megvolna nekik, akkor már lehetnének egy kis nemzet...de nincs ezeknek egy árva falujuk sem... zászlajuk orosz, címerük magyar, nyelvük cseh, népük szedett-vedett, elmaradott emberek asszimilációja, jelenlegi országuk szintén lopott, magyar föld...
Bizony silány nép ez a cigáyság, akarom mondani szlovákság, beteges komplexusokkal.

Da Real Knee Grow 2009.11.12. 16:18:12

nem lehet arébb vinni szlovákiát? mondjuk úgy 15 ezer kilóméterrel arébb?
az irány mindegy. csak...arébb.

Illés Béla 2009.11.28. 15:28:14

@Birca:
Te ilyenről hogy "irónia"hallottál már?
Bár hőzöngésed színvonalából inkább az látszik,hogy olvasni is most tanultál csak meg,gondolom a szövegértést csak ezután veszitek.

VLADISZLAV 2010.01.09. 11:33:47

Mondjuk a csehek szerint meg úgy lettek a szlovákok, hogy egyszer egy magyar megdugott egy majmot.

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2010.01.10. 17:00:54

Gudea enszi, király a blog!

"egy 50 oldalnál hosszabb történelemkönyvhöz meseírói pályázatot kell kiírnia"

Ezen sírva röhögtem. :D

wnmaestro 2010.01.11. 22:03:11

A blogod elejére nem Szlovákia, hanem Szlovénia térképét tetted ki!

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2010.01.11. 22:09:18

@wnmaestro:
Te jó ég, hogy én milyen figyelmetlen vagyok!
Külön imponáló, hogy ilyen hasznos és szemfüles hozzászólással, és pont a mi blogunkon léptél be a kommentelők közé. Köszönjük!

Czelder Orbán 2010.01.20. 21:01:25

@Rorschach:
Frászt! Nekem semmi bajom a szlová... izé... szlovénekkel. Szlové...ööh...Szlovákia egy borovicskaszagú csicskaország, míg Szlovénia...öhh.. az hol is van? Öhh, ja igen! Na, az egy frankó hely, Laibach egy otthonos kisváros és úgy általában tök kedvesek az ottani szlová.. picsába! szlovének.

(izzadt homlokot töröl)
Öh.

MIÉRT FRÁSZÉRT KELL KÉT ILYEN TÖK FÖLÖSLEGES ORSZÁG??
Szegény magyar ember - hát még az amcsi turista! - folyton csak összekeveri őket! Amikor Bush prezident jött a pozsonyi találkozóra, majdnem Laibachban szállt le.
Apropó, ti tudjátok, mik ezek a városok??
LLL..Ljubljanka? Lublajka? Lubuljaka? Ehhh.

Na meg ez a másik. Izé. Bratriszka? Bratyiszka? Braszlava? Reménytelen.

_Nehéz szó_, na!

Az egyik, az izé, amelyik délen van, na azok jófejek, de ezek az északiak, a szlo...szlové...szlovákok, na azok ótvaros nagy parasztok! Van az az alkoholista paraszt, Szlo... Szlóta! Na, azt egy borovicskás üveggel verném halálra, habár... Amilyen masszív alkesz, lehet, hogy észre se venné.

Na, most már befejezem és előveszem az áltsulis térképemet, hogy megnézzem, hol is vannak ezek. '92-es atlasz jó lesz?

cork77 2010.01.21. 17:44:40

"Nemzeti sportjuk a hoki, amiben még akkor is kikapnak a csehektől, ha éppen jobbak náluk, ráadásul nemsokára mi is lenyomjuk őket." Mellesleg világbajnokok voltak,míg mi a C csoportban vegetáltunk.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2010.01.26. 18:13:53

@cork77:
Te rendkívül jó megfigyelőnek tűnsz! Gondolom, mindig képben vagy mindennel!

T. Andrews 2010.02.14. 05:25:40

A szlovákok amolyan hegyi népek akik túl korán jöttek ki a hegyi barlangokból.Egyik törzsfőnökük egy robusztus állkapcsú exbokszoló akinek péppé verték az agyhelyét(meciar vagy mi volt a neve)A mostani szlota jancsijuk meg egy nemzetközi autótolvaj aki büszke rá hogy egyszer az életben sikerült megvernie állítólag egy magyart,bár az a sztori is erősen sántít mivel úgy adta elő hogy egyik munkahelyén történt az eset,márpedig tudjuk hogy ő munka helyett autólopásokból és hasonló kétes ügyletekből tartotta fenn magát.

HaKohen 2010.02.14. 17:00:46

@firespray:

"kohászat, nehézgépipar, nehézvegyipar stb."

"a Pick, ... óriási értékek".

Nemán! Tom, hogy ezen a blogon gáz komojkodni, de most kivételesen bírjátokki.

Ha mutatsz ma M.o.-on kohászatot, nehézgépipart, nehézvegyipart (nem egy-egy kivételt, hanem igazi iparágat), akkor neked adományozom a Kis Nagyító díjat.

A lezüllött Pick termékeit pedig faljad föl te.

HaKohen 2010.02.14. 17:06:54

@Kurtz ezredes: @Gudea enszi:

Igazán a ti refleksziójitok érnek malydnem a lektöbbet.

Azé' malydnem, mert azokon tudok leginkább élvezkedni, akik dühödten vicsorítva kritizálják ezt a kritizálhatatlan (vö. római pápa) posztot, valamint azokon, akik lelkes és önfeledt merev vigyorral vesznek irányt a kurucinfóra. Persze, ez a többi témára is érvényes. (Ez az utolsó mondat nem irónia akart lenni, bocs.)

gabesz7004 2010.02.14. 17:39:10

@HaKohen: ISD Dunaferr! Igaz épp most vált gazdát, de itt van, magyar emberek dolgoznak ott(elég jól ráadásul) és Magyarországon fizetnek adót!

HaKohen 2010.02.14. 18:23:47

@gabesz7004:

Ezt bátorkodtam írni fenti hsz-emben: "nem egy-egy kivételt, hanem igazi iparágat"

Vagyis egy Dunaferr nem csinál nyarat (vagy iparágat).

gabesz7004 2010.02.15. 13:33:00

@HaKohen: Nekik is csak egy kohójuk van, a US Steel Kassán. Akkor ez 1-1!

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2010.02.17. 14:21:27

Ezt nem hiszem el! Ti komolyan képesek vagytok magatokat szeriózis embernek beállítva arról vitázni, hogy a magyar vagy a szlovák termelés jobb, sokoldalúbb, szerethetőbb?! Mi lesz a következő hasonlóan megalapozott vita tárgya? Hogy a francia avagy a finn borok a finomabbak?

HaKohen 2010.02.17. 22:01:01

@Gudea enszi:

Mit képzelsz, te a tótok beépített ügynöke?

És képes lennél meghazudtolni, hogy a finn borok sokkal zamatosabbak, testesebbek, bukésabbak, mint a rohadt francosoké?! Hát nem tudtad, hogy azért olyan finomak, mert éveken át a szaunák padjai alatt érlelik? Nem beszélve arról, hogy náluk a rabszolgasorsban tartott svéd betelepítettek (az ő kedvükért van a finn kocsik rendszámtábláján két betű: SF, vagyis Suomi/Finland - ez az igazi píszí) termelik a legnagyobb titokban a sarkkörön túlra telepített szőlőkből a híres finn száraz borokat. Ugyanis ott a nyári hónapokban soha nem megy le a nap, és ettől olyan tüzesek a finn borok. A franciák veled együtt megnyalhatnák mind a húsz ujjukat, ha meg tudnák közelíteni őket! A Finn Tudományos Akadémia volt elnöke (egykoron tábornok a finn-szovjet háborúban), bizonyos Vajnemöjnen, kémiai Nobel-díjat is kapott ezért a világra szóló felfedezésért.

gabesz7004 2010.02.19. 15:18:44

@Gudea enszi: Én csak védtem a Magyar(ukrán) mundér becsületét a szlovákkal(amerikai) szemben! Persze szlovákkal szemben felesleges védekezni! Kassa pedig különben is Magyar város!

Gyökszi68 2010.02.21. 12:16:43

Birca:a tót kurva anyádból nyald ki a gecit,amit a román apád belevert!!!

ÁkiBáki (törölt) 2010.02.26. 13:28:38

Nagyon jó a poszt! Gratulálok!

wnmaestro 2010.03.02. 20:33:03

Szeretem meccs közben is köpködni a szlotyit...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.24. 02:52:59

Szlotákia vagy mi a neve ennek a fiktív rühes kis diktatúrának, na ez az ország tényleg létezik? Én nem hallottam róla és amiről nem hallottam még, az nincs is. Meg van az elején valami hasonlóan idióta nevű (ti azt mondjátok, létező) banánköztársaság, de szerintem az sem létezik. Hiszen még a térképen sincs rajta. Egyik sem!

;)

Illés Béla 2010.04.18. 08:59:49

Egy gyöngyszem sohaországból:

"A szlovák nemzet már 1500 éve őshonos ezen a területen. A magyar mongoloid törzsek, amelyek azokon az undorító, szőrös lovakon idejöttek, csak most valamikor ünnepelték ezer évüket (a honfoglalásnak)" - fejtette ki a politikus.

"Ezeknek a jöttmenteknek, a nomádoknak a maradékai Magyarország területén nagyon megritkultak" - tette hozzá Slota."

Nagy a szellemi nyomora ennek a féregnek. :D

gabesz7004 2010.04.18. 10:40:31

Most már tényleg szájon kellene b@szkodni ezeket a kecskekurogatókat!

Karaj87 2010.04.25. 20:59:56

Pfej, ezek de gyökerek, hatalmas írás! Kár, hogy nem jött össze az A-csoport a hokisainknak:( Akkor lenne alkalom megmutatni a kassai tornán ezeknek a tótoknak, hogy hol lakik a magyarok istene! Nemhiába hívják a rakás tehénszart tótkalapnak:D

Örök igazság: a szlovák az a cseh, aki tud magyarul! Hallgatni is borzasztó ezt a cseh/szlovák karattyolást! Hatalmas Fábry-mondás továbbá még, hogy "Szöszöl, mint tót a pinán."
Apámtól meg hallottam olyat is, hogy "tapogatja csak, mint tót az anyja picsáját."

scorpiotattoo 2010.05.19. 03:50:23

Srácok....

Én Londonban élek, jópár szlovákkal dolgoztam együtt, mindet a barátaim között tudhatom, és együtt sírva röhögünk azon, ahogy otthon megy egymás basztatása. A sírást a szó eredeti értelmében gondoltam. Ha az euró megússza és az únió megmarad, akkor a dédunokáim már csak mosolyogni fognak a történelemórákon amikor majd a korai 21. századi szlovák-magyar etnikai ellenségeskedés időszakáról fognak tanulni.

De most komolyan. Mi lenne, ha mindenki a saját dolgával törődne, ahelyett, hogy másokat próbál hibáztatni a saját életképtelenségéért.

'Nationalism is an infantile disease. It is the measles of mankind.'
Albert Einstein

scorpiotattoo 2010.05.19. 03:53:17

Srácok....

Én Londonban élek, jópár szlovákkal dolgoztam együtt, mindet a barátaim között tudhatom, és együtt sírva röhögünk azon, ahogy otthon megy egymás basztatása. A sírást a szó eredeti értelmében gondoltam. Ha az euró megússza és az únió megmarad, akkor a dédunokáim már csak mosolyogni fognak a történelemórákon amikor majd a korai 21. századi szlovák-magyar etnikai ellenségeskedés időszakáról fognak tanulni.

De most komolyan. Mi lenne, ha mindenki a saját dolgával törődne, ahelyett, hogy másokat próbál hibáztatni a saját életképtelenségéért.

'Nationalism is an infantile disease. It is the measles of mankind.'
Albert Einstein

scorpiotattoo 2010.05.19. 03:55:48

Srácok....

Én Londonban élek, jópár szlovákkal dolgoztam együtt, mindet a barátaim között tudhatom, és együtt sírva röhögünk azon, ahogy otthon megy egymás basztatása. A sírást a szó eredeti értelmében gondoltam. Ha az euró megússza és az únió megmarad, akkor a dédunokáim már csak mosolyogni fognak a történelemórákon amikor majd a korai 21. századi szlovák-magyar etnikai ellenségeskedés időszakáról fognak tanulni.

De most komolyan. Mi lenne, ha mindenki a saját dolgával törődne, ahelyett, hogy másokat próbál hibáztatni a saját életképtelenségéért.

'Nationalism is an infantile disease. It is the measles of mankind.'
Albert Einstein

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2010.05.19. 18:30:16

@Karaj87:
"Tapogatja, mint tót a hajnalt." változatban is ismert, ami minden bizonnyal a tót népesség közmondásos, igénytelen szesztől való függőségével lehet összefüggésben.

@scorpiotattoo:
Kiváló és jogos kérdéssel zártad a hozzászólásodat. Próbáld meg feltenni szlovák barátaidnak, ők sokkal közelebb állnak ahhoz a közeghez, amely válaszolhat neked! Egyébként szlovák barátaid szlávok lévén alapvetően félnek tőled, ráadásul félelmükbe némi misztikum is vegyül, hiszen el sem tudják képzelni azt az érzést, hogy nemzetük léte megkérdőjelezhetetlen bizonyosság önmaguk számára. Óvakodj viszont tőlük, ha nálad erősebb ellenséged bukkanna fel, mert a kés csakhamar a hátadban fog kikötni! Persze nem ők tehetnek róla. Ez genetikailag velük születik, nem győzhetik le magukban.

2010.05.26. 16:05:51

1. Mikor lesz „ízes” szlovák fordítás ebből az irományból?

2. milyen ország az, amelynek a „fővárosa” 2 szomszédos ország határa mellett fekszik, az ország egyik szegletében?!??!

2010.05.26. 16:08:46

Na ehhez is gratulálunk:

„Mai hivatalos neve 1837-ben keletkezett úgy, hogy P.J.Šafárik szlovák történész, régész tévesen rekonstruálta a város régi nevét, azt hitte hogy az nem a Braslav, hanem a Bratislav névből származik.”

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2010.05.26. 18:29:26

@Bölcs Ész:
Sajnos ez nem minden. Egyrészt fektessük le, hogy Šafárik "névrekonstrukciója" hiába hangzik roppant tudományosan, az semmi egyéb nem volt, mint a korai középkor misztikus, nagymorva fátylával bevont vágyainak kivetítése az íróasztalán heverő papírlapokra. Ezek a papírlapok a sors igazságossága folytán azonban egyetlen pozícióban töttyeszkedő embert sem érdekeltek 1918-ig.

És sajnos még ez sem minden. Az i-re az teszi fel a pontot, hogy Šafárik bizony cseh volt. Más persze nem is nagyon lehetett, esetleg még a lengyel vagy a ruszin öntudatot választhatta volna. Szlovákok ugyanis akkoriban még nem léteztek, nem volt szlovák öntudat és nyelv sem. Persze nem mintha ez utóbbi megkülönböztetné őket a csehektől.

Aschenputtel 2010.05.27. 21:01:34

ez kegyetlen!
(de Károly Róbert /Anjou/ telepített morvákat és lengyeleket a Felvidékre, belőlük lettek ezek.)

Bumpi 2010.05.28. 11:14:35

azé remélem mindenki érzi/látja/kihallja a humort/iróniát/szarkazmust/cinizmust a blogból/postból ne menjünk el ennyire ölre kérem

SR71 2010.05.28. 17:50:04

Kitűnő, szórakoztató cikk volt.

Sajnos a munkám rovására kellett végigolvasnom, pedig rohadtul haladnom kéne :)

Melchi Zadok 2010.06.11. 11:15:40

@firespray: de hát ez pont attól is jó, hogy egyáltalán nem objektív.de ettől még igaz. szlovák gazdasági csoda nincs, ha csak azt nem nevezzük szlovák csodának, hogy szlovákia egyszerűen nem költ semmit a az állampolgáraira.
de nézzünk csak szét ebben az országban: lepusztult undorító szoc reál épületek, amelyek helyett alig épül valami új, ha épül is az sem szép, mert az esztétika és a design mint olyan, egyszerűen ismeretlen ebben az országban. rengetegszer vagyok kénytelen megszállni ebben az országban, de én egy elfogadható minőségű szállodában sem voltam még, pedig szállodából akad bőségesen, elvileg a turizmusból(is) élnének.
egyszer az egyik ilyen szálloda (négy csillagos, de jó ha a hármat elérte :műanyag zuhanyzófülke és kilincs!!) éttermében rendeltem a szlovák étlapról, mely a szlovák konyha érdekességeit próbálta népszerűsíteni. természetesen a halálra unt brinza haluskát még véletlenül sem választottam, ezért "pork loin with season salad" dolgot választottam:
basszákmeg, odatettek elém két szelet rántott húst krumplisalátával. ez nekik a nemzeti konyhájuk? muhahahahahahaha!
a másik nevetséges dolog amikor vérnyomásemelkedésig képesek arról vitázni, hogy a szlovák és a cseh az két külön nyelv! lol évtizedeken keresztül nem volt ezzel gondjuk, de a szétválás után az idióták elkezdték leszinkronizálni a cseh filmeket! LOL egyik szlovák kollégám mondta egy őszinteségi rohamában, hogy gyakorlatilag egy kutya, max nyelvjárásbeli különbségek vannak, de a szlovákok a lengyelt is tökéletesen megértik.
egy egy gáyr, üzerm egész régiókat lát el munkával, ha ezek megszünnének, akkor gyakorlatilag kampec.
no hystory, no language, no culture, no future.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2010.06.11. 14:04:35

@melchi zadok:
Az a helyzet, hogy a cseh filmeket nem szinkronizálják. Még az amerikai filmeket is 10-15 év kivárás után kezdték el leszinkronizálni tótra ahelyett, hogy a csehektől megvették volna készen. Biztos a szokásos bátor és magabiztos kivárásos taktikájukat választották itt is.

kispista 2010.06.18. 18:51:15

@Birca: Itt is megjelent ez a faszkalap a hányinger bolgár kurva feleségével?

kündü 2010.09.25. 20:04:02

Marha egy blog, de a postot lájkolom.

Azonban OLDALRÓL VEDD LE A MAGYARGYŰLÖLŐ BLOG LINKJÉT, mert láncos buzigánnyal töröllek el a föld színéről, te metélt korcs!!!

Maisie MacKenzie 2010.10.01. 13:04:35

@melchi zadok:

"egyik szlovák kollégám mondta egy őszinteségi rohamában, hogy gyakorlatilag egy kutya, max nyelvjárásbeli különbségek vannak"

Ja, nem is nyelvi, hanem a mentalitásbeli különbségek a nagyok!

A csehek hollandszerűek, a szlovákok meg magyarok, csak szlovákul, de amúgy tök olyan piti népség, mint mi.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2010.12.27. 21:32:34

"Manapság a szlovákok hajlamosak a hanyatló magyar gazdaságon élezni a nyelvüket, és mi képesek is vagyunk elhinni a szlovák gazdasági csodát, ám e téren sem említhető egy lapon a két ország. Magyarországon ezerféle termék készül, egy múló válságnál nagyobb bajokat is átvészeltünk már, míg tótéknál semmit sem gyártanak francia, német és dél-koreai autókon kívül."

www.bumm.sk/50119/ki-jart-jobban-avagy-a-visegradi-orszagok-helyzete.html

"tarkább kínálata miatt a magyar export legalább a szomszédokénál valamelyest kevésbé csökkent mentőprogram nélkül is"

Íme, jóslatokba bocsátkozni nem reménytelen tevékenység, csak érteni kell hozzá. :)

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.01.09. 18:24:10

Megkésve de boldog szülinapot Kislány! Most már lényegében nagylány lettél. Kiadják a cigit a boltban, ihatsz, pornózhatsz. Elindultál a felnőtté válás útján.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.01.09. 22:06:56

Kedves kislányom! Sajnálom, hogy elfelejtettem a nagy napot! Most viszont engedd meg, hogy mindannyiunk nevében apu boldog szülinapot kívánjon neked!

luis5 2011.02.21. 22:56:35

MÉG VALAMI: a pozsonyi egyetemen dolgozik egy barátom. Mint elmesélte, a nagy klasszikus filozófusok, a görög drámák és kalsszikus nagy drámák, történelmi munkák egyszerűen nem léteznek szlovákul. mostanság kezdik lefordítani őket. Eddig cseh fordításokat használtak.
Nálunk egy Shakespeare darabnak kb 5-6 féle fordítása van Aranytól, Babitsig. A f@rkuk elsül ha van egy db valamiből szlovákul.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.02.22. 08:25:23

@luis5:
A tisztességes műfordítás ugyebár nem iparosmunka, hanem művészet. Ehhez irodalmárok kellenek. Nos, itt a bibi a szlovákoknál.
Hát többek között erre is jó, ha az ember mögött szép vastag 1100 év van, és nem 50-100.

ga-ap · http://soundcloud.com/gaap/classic-breaks-vol1 2011.04.10. 21:12:19

Pozsony gusztustalan város, lakói pedig csak azért lehúznak mert kiderül, hogy magyar vagy...
na nem mintha ezzel újat mondtam volna (és nem mintha mi nem húznánk le a külföldit...:P)
azért élnek ott jófej emberek is, igaz, h mind magyar!

Csicseri 2011.08.23. 10:54:09

@Karaj87: Szerintem fordítva, a szlovákok olyan magyarok, akik már csak csehül beszélnek.
Most komolyan emberek, hogyan lett néhány ezer cseh, meg lengyel hegyipásztorból egy 4-5 milliós nép? Ezek százezerszámra asszimilálták a magyarokat meg a szászokat. Ilyen értelemben tulajdonképp saját rokonaink, akiknek a magyar identitását lecserélték szlávra. Szóval tényleg úgy kell kezelni őket, mint az embernek a hülye kisöccsét, néhány pofonnal, de szerető aggódással.
Egyébként van egy ilyen mondás is, (amitől egyébként elhatárolódom, csak a népi hagyományok őrzése végett közlöm) hogy:
- Fekve b**ik a tót, de ember sose vót!

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2011.09.05. 11:32:17

Olvasom a hvg.hu gasztro rovatában, hogy a Szlovák állam 2009-ben bejegyeztette az Európai Unióban a Pozsonyi kifli szlovák eredetét (a beadványban ezt részletesen is bizonyítva) Bratislavský rožok néven.

Kemencés Szittya Buci 2011.09.22. 02:28:14

@Árpa Jankó:
Hát ez eléggé szomorú.
Legközelebb majd a bajai halászlét fogják levédetni valami szar indokkal?
A tokaji bort csak azért nem merem említeni, mert azzal már próbálkoztak ezek a gecik, de tudtommal nem jártak sikerrel, hála az égnek.

hun84 2012.03.19. 15:41:10

én szlovákiai magyar lány vagyok, és én is kirohanok a tótok ellen ! :D

de ezt olvassátok el, ezért akkora barmok mert kamu világban éllnek!!!

tudtad.blog.hu/2010/06/02/a_szlovakok_mashogy_tudjak_a_tortenelmet

Illés Béla 2013.01.19. 14:37:49

OMG!

"Bartók Béla szlovák volt, Lisztnek szlovák felmenői voltak, Brahms magyar táncait tévesen hívják magyar táncoknak, mert az a cigányzene hagyományain alapul, és közelebb áll a roma, mint a magyar kultúrához. – mindez Athénban hangzott el, a Szlovákia megalakulásának 20. évfordulója alkalmából rendezett koncerten."

Basszus,ezek szerint eddig csupa hazugságot tanítottak nekem az iskolában?!
Ezeket a súlyos aduászokat miért nem használta fel tót spion az eddigi vitáinkban?!
Egyébként is,mi alakult meg 20 éve?
A kérdések csak úgy kavarognak bennem.

ƒx 2013.01.30. 12:06:25

Szálasi is szlovák volt, elvégre Kassán született...

mayorlacko 2013.09.02. 11:58:18

Vajon kik lehetnek ezek a hősök, akiket ez kiváló tábornok tüntet ki? upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/The_deserving_soldiers_of_the_Slovakian_Army_being_decorated_by_Slovakian_General_Catlos.jpeg
A Generalissimus: Ferdinand Čatloš (1895. október 7. – 1972. december 16.) "szlovák" "politikus" és "katonatiszt" volt, 1939 és 1944 között az !!első!! "szlovák" "köztársaság" "hadügyminisztere" és "hadseregének" (lol) "vezérkari főnöke".
Milyen cuncus az a kis svasztikás pajzsocska a "katonák" balján.

Szemerédy Alajos 2013.09.03. 17:06:43

@mayorlacko: Azért a neve is elég beszédes; Csatlós...

mayorlacko 2013.09.04. 09:26:07

@Szemerédy Alajos:
A Jellemgróf részt vett a második világháború több hadműveletében: a Bernolák hadseregcsoportot vezette a lengyelországi hadjárat során, amiért Hitlertől megkapta a Vaskeresztet, majd a Barbarossa hadműveletben is ő vezette a tót erőket, semmi idézőjel, ez kabaré.
1944-ben titkos tárgyalásokat folytatott az addigi ellenséggel a velük létrehozandó front megnyitásáról és természetesen az átállásról, abban a reményben, hogy Tótia azonnal hadba lép Magyarország ellen és eképp lehetőség nyílik az első bécsi döntésben elvesztett területek visszaszerzésére. Azonban bezavart terveiben a tót nemzeti felkelés, ha egyáltalán történt ilyesmi. Augusztus 29-én, mikor a baráti németek megkezdték az általuk kreált terület megszállását, rádióbeszédében minden ellenállót hazaárulónak nevezett. Ezután a felkelőkhöz szökött, letartóztatták és Moszkvába szállították. 1948-ban engedték szabadon, visszatért a jó öreg Csehszlovákiába, és élete végéig Turócszentmártonon lebzselt.
Igazi Trebitsch.
Biztosan épül pantheon e cseppet sem meglepő patkánymentalitás magasztossá hazudására.
A fenti szöveg az általam amúgy kritikával kezelt Wikipediából másolt, némileg szerkesztett szöveg, valami miatt még ők sem kedvelik Ferdidurkét.

Szemerédy Alajos 2013.09.05. 11:03:32

@mayorlacko: A zsidók általában nem kedvelik a tót atyafiakat. Nyilván semmi köze ennek ahhoz, hogy a „derék” szlovének, azaz szlovákok pénzért eladták a „szegény” zsidókat a náciaknak.

mayorlacko 2013.09.05. 11:56:04

@Szemerédy Alajos: Valóban, de kaptunk mi is belőlük eleget, jelentősen megtoldva az akkori romániai és ostmarkiakkal, hogy mindezekután ránk lehessn tolni a legantiszemitább, legaljasabb fasiszta nép jelzőjét. Tiso és Antonescu "marsall" (az a bizonyos -cu segget jelent rómaifrankul, ha jól emlékszem egy bizonyos Tizenegyezer vessző c. Apollinaire klasszikusra), nem is azzal nyalta szeretett Vezérük seggét, hogy milyen kimagasló eredményeket ért el e témában, még jóval az állítólagos Wannsee-i összejövetel előtt. A Hlinka "gárdát" pedig csak az ősi ellenség, azaz az őket ezeréves rabigában tartó mongolmagyarok találták ki.

Illés Béla 2013.11.21. 06:07:11

index.hu/kulfold/2013/11/20/nem_tudjak_a_szlovakok_mi_az_a_tot/

Meg kéne fontolnotok e remek dolgozat lefordítását cseh nyelvre,had tanuljanak meseország lakói.

BrinellVickersRockwell 2013.11.29. 16:15:26

@Illés Béla: Ha tanulnának, sosem akartak volna elszakadni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.23. 02:12:47

elkepedve lattam hogy nem kommenteltem semmit -valoszinu ez annak tudhato be hogy annyira hatalmaba keritett az ahitat hogy elfeledkeztem. Havonta atolvasom eme remekmuvet es most fedeztem fel hogy hianyoznak dicsero szavaim a kommentek kozul:)

iTeM23 2018.01.04. 22:02:00

@Kemencés Szittya Buci: szét kellene nézni,hogy a Magyar hungaricum húsüzemek kinek/kiknek a kézében vannak-Gyulai/Csabai kolbász,Debreceni húsüzem..stb.
És még valami-a Felvidéki Magyarokat ne sértegesse valami szarházi az "otthonmelegéböl",valahonnan egy eldugott lyukból valahol MO-n!Lehet,hogy még a határon túl sem volt,nem hogy tudna valamit a Felvidékiekröl!