Gyűlölt Ellenségeink

Az alkalmazott nemzetkarakterológia vezető szakmai műhelye.
A világ népei hamis előítéletektől mentesen, a tények és összefüggések tükrében. Minden, amit a másoknak és önmaguknak hazudozó, politikailag korrekt szemforgatók sosem mondanak ki.

Komoly? Vagy vicc?
Vagy mégis komoly?
Hát mit fognak ehhez szólni mások?!

Állandóan időszerű

Ha nem egyértelmű, hogy hol jársz, olvasd el a tudományos alapvetést!

A gyűlölködés szakmódszertana

Ha nagyon gyűlölöd bármilyen csoport tagjait, vagy a többi kommentelőt, vagy egy részüket, add ki magadból a személyeskedőposztban!
Gyűlöllek te rohadék...! - személyeskedőposzt

Gyűlölködj a Fácsén!

Innen gyűlölködtök

Friss hozzászólások

  • Frick László Intézet: A pincében lakó osztrák lányról nekem nem az Amstetti Rém áldozata ugrott be, sokak laknak szuteré... (2018.09.23. 08:30) A svédek
  • Albu: indavideo.hu/video/Csibesz_-_Gigolo web.archive.org/web/20110321052930/https://mulatos.blog.hu/201... (2018.07.24. 14:51) Fos zenék egykori gátlástalan kirablóinktól - Vendégposzt
  • Atti Békási: @dr. Trebitsch: Sajnos nem olvastam el hamarabb a hozzászolását,így ugyanerre hívtam fel a figyelm... (2018.06.08. 06:58) A demokratikus Ausztria, ahol már semmi sem emlékeztet a náci múltra
  • Flat Eric / sta prest: @pixelpiréz plüssvitéz: Maraggyá má kiskancsó! Azé bazmeg, mer nemtucc ennyit eccerre elovasni, m... (2018.03.07. 15:49) Az osztrákok
  • 11110000: @virágelvtárs: Nem minna, minnä. Nem mindegy. @El Topo (Sgt. Elias): Valójában egy finnország... (2018.01.12. 21:18) A finnek
  • Vitárius Gyuszi: @iTeM23: Egyetértek önnel. (2018.01.07. 14:19) A szlovákok
  • Bicepsz Elek: Ennek a posztnak minden szava igaz!! vilagterkep.atlatszo.hu/2017/08/25/viszlat-visegrad-most-vez... (2017.08.25. 18:50) Már megváltoztak…

Svájc

2009.04.21. 22:32 - Kurtz ezredes

Ismét az öreg kontinens, és igen – egyszerűen nem bírunk váltani – ismét nagy-nagy hegyek szűk völgyekkel, amik Cuzco-tól Nyugat-Virginián át Tótiáig ugyanolyan genetikai vermeket hoznak létre. Vizsgáljuk meg az egyik legkilátástalanabbat!

 

 

Aki Istennek kedves, az nem lehet helvét. Svájc a sátán fattya. Az ördög pontosan így képzelné el álmai országát. Fogná a világ legbeképzeltebb, legelvakultabb és legmegvetendőbb népeit, egymás mellé tenné őket, és a három metszéspontjában kialakítana valami értelmezhetetlen izét, majd az egész torzszülöttet – hogy feneketlen gonoszságát bizonyítsa – bevonná egy émelyítően édes, aranyozott cukormázzal. Nem állítjuk, hogy a sátán játéka pont Genfben kezdődik és St. Gallennél ér véget – ennél jobban utáljuk Vorarlberget és Tirolt – de azért érdemes megfontolni, vajon másképp hogy a fenébe lehetett volna ebből a szerencsétlen beltenyészetből a világ pénzügyi központja. Köszönet a Magasságos Megváltónak, aki határtalan bölcsességével megakadályozta, hogy a patás a román-szerb-bolgár határháromszöget nézze ki magának – megkímélve ezzel a világot a kecsketejes Milkától, vagy a külön hátbaszúró-pengével rendelkező, ortodox keresztes tiszti zsebkéstől – úgyhogy legyünk hálásak, mert ez az egész szörnyűség lehetett volna sokkal de sokkal rosszabb helyen is.

Történelmük finoman szólva is jellemző. A német háborúra, hódításra, uralkodásra termett fajta. A flamand kufárkodásra, kereskedelemre. A francia jó borokra, pajzánkodásra. A magyar hősies rohamokra és a központi hatalommal való állandó viaskodásra. A svájci pedig arra, hogy 800 év alatt soha semmi se történjen nyomorék kis országában. Na jó, ne legyünk igazságtalanok. Például Kálvin János meg néhány zsidó gyáriparos is menedéket kapott náluk az üldöztetés elől, öregbítve ezzel a svájci vendégszeretet legendás hírnevét. Sőt, egy ideig a nagy Lenin is itt tengette napjait – nyilván a legdekadensebb kapitalista társadalom érdekelte – de valószínűleg hamar belátta, hogy még egy klasszikus, cári, szibériai sóbányás száműzetés is sokkal elviselhetőbb, mint hattyút etetni a genfi tóparton.

Ugye mindenki kitalálja, melyik az egyetlen európai ország, amelyet még az agyament nácik sem akartak elfoglalni? Keitel, Manstein és karcolt arcú cimboráik még a 600 hegyi zerge által védett Andorra, vagy a Bismarck vízkiszorításának negyedét kitevő Vatikán ellen is kidolgoztak valami kis tervet, Svájc azonban csak a Wehrmacht szórakoztató részlegénél töltött be szerepet, amikor a szabadságos katonák csoportjait rendszeresen a határhoz irányították egy kis röhögés végett. Vicces tény, hogy amikor az amerikai légierő egy – földrajzi és navigációs téren kihívásokkal küszködő – alakulata véletlenül megbombázta valamelyik jelentéktelen kisvárosukat, a svájci kormány akkora palávert csapott, hogy még maga Eisenhower tábornok is megkerestette őket a térképen, azonban kémeken és egyéb kétes alakokon kívül semmit sem bírtak neki találni, ami említést érdemelne.

Svájcról valamilyen rejtélyes okból kifolyólag elterjedt az a tévképzet, hogy a világ különce lenne. Legalább annyira szánalmas dolog ez, mint az újgazdag kölök, aki megunta a jakuzzit és az aranyozott bozótrácsot a terepjárón, vezeklésül pedig hippiként elbiciklizik mondjuk Bangladesbe. Szánalmas pótcselekvés. Ráadásul ha egy etnikailag vegyes putritelepen az egyik törzs kicsit nagyobbat fingik a kelleténél, máris őket ráncigálják elő, mint követendő példát. Svájcban a pénzén kívül semmi de semmi említésre méltó sincs, nem is értjük, ki akarna erre a szerencsétlen fradikolbászra hasonlítani.

Hosszabb szapulást érdemelne az ország valamennyi ismertebb települése, mivel földrajztudósok, polgármesterek, de még a helyi lakosok hada sem bírja több évtizedes vajúdás után eldönteni végre, hogy ezek most a világ legsatnyább nagyvárosai, vagy inkább valami undorító méretűre dagadt dögunalmas kisvárosok. Nem is kíváncsi rájuk a világon senki, leszámítva néhány karvalycsőrű és enyveskezű bankárt – akik ide hordják az összerabolt holmit – és a még náluk is undorítóbb maffiaszervezetek (FIFA, NOB) jeles képviselőit, akik viszont szemmel láthatóan felhőtlen örömmel lubickolnak a gennyes fertőben.

Az úgynevezett őslakos svájciakról pedig mindent elmond az a tény, hogy csak azokat az idegeneket szeretik, akik – lehetőleg véres – aranytárgyakkal érkeznek az országba, és már a lapátnyél gondolatától is émelyegni kezdenek. A becsületes és dolgos balkáni és török vendégmunkásoktól – igen most csak vicceltünk, őket is gyűlöljük – egyszerűen irtóznak. Hiába azonban a sok soviniszta, izonacionalista barom, az összenőtt szemöldökű bajkeverők már jelentős kisebbséget képeznek, hogy Türkilmazt és a Yakin fivéreket már ne is említsük.

 

Freeeeeeeeedom!

 

Megkérjük a kedves olvasókat, hogy aki tud nekünk híres svájcit mondani – óra meg bicskagyárosok most nem játszanak, olyanra gondoltunk, akiről nem csak a nagymamája állítaná, hogy híres – az segítsen nekünk, ugyanis 3 hónapja ezen gondolkodunk és néhány olyan szerencsétlen falábú focistán kívül, mint Magnin, Chapuisat vagy Senderos, senkit nem találtunk. A két, egyáltalán sztárnak nevezhető sportolójuk, Roger Federer és Martina Hingis összegyúrva sem ad ki egy egész svájcit. Rajtuk kívül csak DJ. Bobo jutott eszünkbe, ő meg már 15 éve is elég röhejes volt. (Ugye-ugye, hogy egy darab sincs?)

Nem kérünk kommentárt, még egy ügyvéd sem lehet annyira frusztrált, hogy ezekért rajongjon…

Címkék: pina francia olasz német bank pénz zsidó svájc arany beltenyészet

A bejegyzés trackback címe:

https://gyuloltellensegeink.blog.hu/api/trackback/id/tr111079071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csavarhúzós 2009.04.27. 23:12:47

-Dürrenmatt, Klapka György honvédtábornok, Albert Einstein találmányi tisztviselő, stb.

Helvécia községet is eg svájci alapította, a svájciak diaszpóra-képzési hajlandóságát mutatja, hogy 187 ilyen nevű település van a világban. Míg Kubának fő exportcikke a forradalom, Svájcnak a konzervativizmus :-)

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 23:44:34

Dürrenmatton mi is gondolkodtunk, de őt ne tekintsük már híresnek, a nép nagy része valami cseles sakklépésnek gondolja. Aki KOMÁROM híres neves erődjét védi az MAGYAR, aki meg ilyen fizikai izékkel baszkurál az ZSIDÓ, kivéve ha Nobel-díjat kap, mert akkor ismét csak MAGYARrá változik.

xszolixxx 2009.04.28. 05:28:48

A vasutjuk azért kellene.

doors1984 2009.04.28. 06:39:32

Carl Gustav Jung, Leonard Euler svájciak voltak.

Euler ugyan élete legnagyobb részét nem Svájcban töltötte.

Ezenkívül Steve Ballmer apja is :-)

Mocoria 2009.04.28. 10:01:36

Tell Vilmos? Vagy ő nem ér, mert kártyán is van? Vagy mert gyerekre lövöldözött?!

Mocoria 2009.04.28. 10:09:17

Arthur Honegger svájci zeneszerző? És még töröm a fejem egy másik svájci zeneszerzőn is, ha eszembe jut, visszajövök!

Mocoria 2009.04.28. 10:30:50

Megvan! Paul Juon! Igaz, ő Moszkvában született, az apja volt svájci. Juon aztán Németországban, majd Svájcban élt, és ott is halt meg. Van is Svájcban egy International Juon Society.
Nem lexikonból tudok róla, nem is valaki mesélte: játszottam a zenekarral egyik művét.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.28. 14:05:51

@Mocoria:
Mi igazán tiszteljük a komolyzenét, hiszen sokkal jobb, mint a mai r'n'b, ráadásul elég sok meló van benne annak aki játssza. Viszont a komolyzenészeknek ugyanúgy bele kell törődniük, mint a kajak-kenusoknak, hogy nem lehetnek híresek. Hiába jobb arc Kammerer Zoltán, mint Francesco Totti, mégsem lehet híres. Paul Juon hiába lehetett jobb arc, mint Usher, sajnos ő sem híres.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.05.03. 17:34:13

@dose3000:
Rigorózusan keresztyén értékrendem nem engedi meg, hogy drogosokat tartsak híresnek. (Az a szemét Gudea viszont sztem folyton betripezve ír)

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.05.04. 09:26:00

@Kurtz ezredes:
Nem drogos. Rosszabb: díler.
Az viszont elgondolkodtató, hogy Svájcnak köszönhetjük a 70-es éveket. Az pedig beszédes, hogy Hoffmann ennek ellenére sem igazán híres.

rozushka 2009.05.05. 17:17:33

Peter SAUBER, Tell Vilmos, Renée ZELLWEGER...

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.05.05. 17:31:46

@rozushka:
Harmadszorra sem találunk benne egy híres svájcit sem.

trédoff · http://polgarda.blog.hu 2009.05.05. 23:15:10

@rozushka: Akadjatok már le Tell Vilmosról. Búvár Kundra és János Vitézre sem mondjuk, hogy híres magyar.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.05.05. 23:59:34

@menáger:
Baradlay Ödön, dr. Kotász és a nagy hohohohorgász viszont híresek is meg magyarok is, úgyhogy csak óvatosan!

Empty 2009.05.13. 00:57:39

Miss Suisse / Schweiz / Svizzera 2008 de retour à Yverdon
www.youtube.com/watch?v=d7trtqCG3AU

A neve is felidézi egy alpesi legelô hangulatát:

Whitney Toyloy

Kahuna13 2009.07.06. 17:59:45

Rozsé amúgy sem evilági, nem is számít.

Kozika · http://www.k-1.hu 2009.07.07. 14:31:37

dürrenmatt a cseles sakklépés...
hát te olyan... olyan... olyan...
erre szavakat sem találok (meg különben is leesek a székről a röhögéstől)

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.07.07. 17:56:31

Ja, ezen én is kurva jót röhögtem :D

Amade (törölt) 2009.07.17. 16:16:53

@doors1984: Jung tényleg nagy koponya! és svájci is, bazz. nekem eszembe se jutott

@Kurtz ezredes: ez esetben nem németté?

One China 2009.07.17. 16:30:38

@Amadé:

Egy pszichiáter nem lehet svájci.

Amade (törölt) 2009.07.17. 19:23:41

@One China: ez Newton 5. törvénye, vagy mi? XDXD

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.08.06. 01:57:30

Tell Vilmos különösen alkalmas a gyűlöletre, mint tőrőlmetszett svájci:

csurtus.blog.hu/tags/tell_vilmos

.:Philip:. 2009.09.13. 13:19:36

Szerintem Sepp Blatter még az átlag svájciaknál is gusztustalanabb féreg.

Da Real Knee Grow 2009.11.13. 12:09:41

teréz kibaszott anya nem svájci volt? vagy albán? az albán nem svájci? nem a faszt nem.

Intizar 2009.12.11. 13:59:06

Ajánlom figyelembe a teljes magyarkártyát (különösképpen Wagner úr előadásában). Jung nagy koponya volt ugyan, de csodálatosan visszataszító magánember, úgyhogy alkalmas példaképnek eme bloghoz.
(Zárójelben, mert mindjárt leköpnek, de Dürrenmatt pl. tényleg jó.)

Intizar 2009.12.11. 14:00:47

Ja bocs, és nagyon elkeserít, hogy még egy ilyen kivételesen élvezetes blogban se bírnak helyesen írni. Nem Cuzco-tól, hanem Cuzcótól. MÉLTÓZTASSANAK már odafigyelni, a szentségit.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.12.11. 15:03:22

@Intizar:
Akkora soviniszta állatok még mi sem vunk hogy hosszúóval írjuk Cuzcot de azért igyekszünk figyelni a továbbiakban.

Intizar 2009.12.11. 15:05:21

Cicuska, ez nem sovinizmus, közönséges helyesírás. Ha ragozzuk, hosszú lesz az o.

Intizar 2009.12.11. 15:10:01

Magyarázatképpen: amíg akkora sovniszta állat vagy, hogy Bécsnek nevezed Wient, Párizsnak Paris-t, fontnak a poundot és kutyának a Hundot, addig ebbe is nyugodtan belemehetsz. (És akkor még nem is beszéltem Bratislava vagy Cluj-Napoca soviniszta megnevezéseiről.)

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.12.11. 15:10:13

@Intizar:
Tudom én jól, de ocsmány magyar szokás. Sajnos nagyon modoros vagyok ilyen téren, ha meghallom hogy arkanZasz vagy virdzsínia ölni tudok a pillantásommal.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.12.11. 15:16:08

@Intizar:
Természetesen Európában minden a miénk ez nem kérdés, de Amerika az más, ott élnek igaz barátaink is.

Intizar 2009.12.11. 15:56:16

Egy dolog az, hogy béna az angol kiejtésünk. Más dolog, hogy a magyar nyelvben nem lévén rövid o-ra vagy ö-re végződő szó, az ilyen idegen neveket, ha kénytelenek vagyunk ragozni, akkor meghosszabbítjuk a végmagánhangzót.
Tudom én, szörnyű sovinizmus és önelégültség, hogy van arcunk csak úgy leragozni és ezáltal elmagyarosítani egy derék dél-amerikai szót, de mi már csak ilyen dózerolós pöchök vagyunk. Gondolom, azt még te sem úgy írod, hogy Limaban, Rómaban. Pedig ez ugyanaz.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.12.11. 16:06:38

@Intizar:
Sajnos az a helyzet, hogy teljesen helyénvaló lenne hosszú óval írni kötőjel nélkül. Viszont mivel ilyen befutott, nagy blog lettünk, egész egyszerűen nem engedhetünk meg ilyesmit. Ha az akadémiáról valami nyelvészeti léhűtő felnéz ide, és látja hogy bejön ez az erőszakos magyarizáció, akkor elkezd tanulmányt írni, hogy New Yorkot különféle áltudományos okokból magyarul Nyújorknak helyes írni. A sok csókosa a különféle pénznyelő bizottságban pedig elfogadja és kifizet érte több milliót. Tekintve hogy az Núú Jókkk, ezt ti sem akarhatjátok.

Intizar 2009.12.11. 16:12:21

Ó, igennn, legyen Nyújork, szépenkérem. Az úgy szép.

Intizar 2009.12.11. 16:15:42

Bár igazán magyar és könnyfakasztóan szép csak az ősi "Nevijork" változat.

Eastbay1 2010.01.29. 12:24:01

Sokáig tartott, de rájöttem! Hilfiger Tamás!

Karaj87 2010.04.25. 21:52:58

Ez a poszt is nagyon nagy TELITALÁLAT! Szinte minden szava aranyat ér!
Volt alkalmam eltölteni egy fél évet Svájcban..hát tipikusan az az ország, ami egy magyar számára élhető lenne, mégis, csak úgy lehet kibírni, ha rendszeresen hazalátogatsz.

Magyar mentalitással összeegyeztethetetlen, a semmi problémánk nincs, minden fasza itt-felfogás. DÖGUNALOM az ország, egyébként szép az tény. Én majd az ereimet vágtam fel, pedig jól éltem kinn, az emberek kedvesek voltak, és a svájci oktatás jó: vagyis azt a következtetést vontam le, hogy a svájciak a legiskolázottabbak és átlagban a legműveltebbek, akiket láttam eddig.

Ami a javukra írandó az az, hogy Magyarországról egy pozitív képük van. Naná baszki, ide UTAZNAK megcsináltatni a kurva fogsorukat akkora SPÚROK. NETTÓ RÖHEJ az ország és az emberek is benne...látszat az egész...olyan mintha egy szépen megformált szobrot bevonnál arannyal, de kiderül hogy a szobor SZARBÓL van...kb ez Svájc, egy feltuningolt, független Ausztria. Valahogy nem is csodálom, hogy hihetetlenül szeretnek öngyilkosok lenni ezek a helvétek.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2010.04.25. 22:21:13

@Karaj87:
Ne csináld már. Egy csomó olvasónk rájött, hogy mi csak viccelünk. Svájc kurva jó hely, folyik a pia és minden bokor zeng a heteroszexuális aktusoktól . Nem gondoltuk ám komolyan, hogy az egész ország egy csapatni Sólyom László, akinek a seggét is Jumurdzsák törli ki.

Karaj87 2010.04.26. 00:13:30

@Kurtz ezredes: persze, a svájci tehenek pedig lilák és csokis tejet adnak. A nemlétező bevándorlóik pedig svájci bicskát csak étkezési célra használnak. Ennek ellenére éljen ott huzamosabb ideig az, akinek Imre az anyja, a felesége pedig minimum 1. unokatestvér is egyben.

HaKohen 2010.04.27. 19:27:19

@Karaj87:

"a svájci tehenek pedig lilák és csokis tejet adnak."

Azok az osztrák tehenek. Őket másért gyűlöljük.

HaKohen 2010.04.27. 19:33:02

@Kurtz ezredes:

"az amerikai légierő egy... alakulata véletlenül megbombázta valamelyik jelentéktelen kisvárosukat..."

Saját szememmel láttam - ha jól emlékszem - Schaffhausenben egy várfalon azt az emléktáblát, amihez áhítattal zarándokol el évtizedek óta minden svejci és nem svejci turista. Mondanom sem kell, hogy az emléktábla arról az EGYETLEN lövedékről (nem megbombázás eredményeiről) szól, amely oda csapódott be, s amelynek a helye talán még ma is ott látható (már rég jártam arrafelé).

HaKohen 2010.04.27. 19:40:13

Na és Szondi Lipót? Ő ugyan magyar zsidónak (vagy zsidó magyarnak) született, ennek ellenére vagy éppen ezért élete utolsó évtizedeit Svájcban töltötte. Gondolom, mindazok a szakmabeliek, akik nem látták a cv-jét, világhírű svájcinak ismerik épp ezért.

Tudom, hogy ez nem teljesen korrekt, de ettől azért még gyűlölhessük a svejcieket.

Apropó (így, hosszú ó-val!) St.Gallen. Egy nagyon kedves, élhető kisváros. Csak az a gyűlöletes vasúti összeköttetése ne lenne az undok SBB jóvoltából! Jöhetnének a MÁV-tól tanulni.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2010.04.27. 20:45:23

@HaKohen:
Sőt az Aranycsapat is több hétig ott lakott, csak vannak híres svájciak!

Unter Bahn (törölt) 2010.10.26. 09:06:21

@Intizar: "...Más dolog, hogy a magyar nyelvben nem lévén rövid o-ra vagy ö-re végződő szó, az ilyen idegen neveket, ha kénytelenek vagyunk ragozni, akkor meghosszabbítjuk a végmagánhangzót..."

Gyűlölöm a svájci nyelvtannácikat: PHÖÖÖ... Hmm, ugye hogy van???

Az utolsó nagymotoromat is Svájcból hozták be... TÖRÖTTEN, bakker:-(((

Itt a kis falumban meg él egy öreg fószer, Svájcból disszidált ide legalább 15 éve, de olyan senkiházi svájci, hogy iszik-szivarozik, közben rohangál immár a második Jeep-jével, természetesen svejci rendszámmal... csinált ide egy pisztrángfüstölőt (patakunk is alig van, nem hogy pisztrángunk), ezzel az ürüggyel szokott vegyi támadásokat intézni a környék ellen... egyszerűen gyűlöletes!!!

vernarancs 2011.02.15. 09:33:30

En csak Tommy Vetterlit tudnam megemliteni mint hires svejcit.

vernarancs 2011.02.16. 08:38:29

@Gudea enszi:
Egy gitaros aki kesobb a gyulolt nemetorszagi Kreatorban is zenelt. OK, nem olyan hires mint Tell Vilmos :)

Hóhér Tibi · http://bunti.blog.hu 2011.02.16. 16:41:51

@HaKohen:
Nem tudom miért, de itt Magyarországon az emberek nagy része hajlamos azt hinni, hogy a Milka osztrák...

HaKohen 2011.02.16. 18:34:47

@Hóhér Tibi:

Hát, igazad van. Kösz a helyesbítést.

Én sem tudom, hogy miért tulajdonítjuk a Milkát az osztrákoknak. A helyzeten az sem változtat, hogy időközben a Milkát fölfalta a Kraft Foods, amelyik egy amerikai mammutcég. De még az európai központja is Svájcban van.

Így továbbra is gyűlölhetjük Svájcot, ezúttal a Milka miatt.

Hóhér Tibi · http://bunti.blog.hu 2011.02.17. 09:35:23

@HaKohen:
Meg a Lindt és Cailler miatt is ami g*ci finom

HaKohen 2011.02.17. 21:25:51

@Hóhér Tibi:

Na a Frey sem kutya.

Egyébként az eredeti kérdésedre azt a választ hallottam, hogy M.o.-ra a Suchard/Milka ausztriai leánya szállított régebben is, ma is. Ezért a hiedelem, hogy a Milka osztrák. Sajnos nem tudom ellenőrizni, mert - és nyugodtan köpj le érte - utálom a tejcsokit, ideértve a különben jó minőségű Milkát is, ezért még ideiglenesen sem tartok itthon ilyet. Mindez persze nem másítja meg az egyéb svájci csokik iránt érzett bámulatomat.

Gajdos Jr. 2011.03.05. 21:51:49

A Logitech is svejci. Ja, h az nem ember... Bocsi :D

gretagarbo) 2011.03.15. 14:38:54

Henry Dunant svájci volt, ő kapta az első Nobel-békedíjat 1901-ben és ő "találta ki" a Vöröskeresztet, az ő elképzelése és feljegyzései alapján alapították meg később a Vöröskeresztet, a "logoja" Svájc zászlajának inverze. Már 4 éve élek itt, nekem bejön és boldog vagyok. Nem mondom, hogy nem igaz vagy nincs igazság abban, amit írtál, csak azt sajnálom, hogy ezekért lehúzod és utálod őket. Tudod, lehet valakivel szimpatizálni azért, mert mondjuk meleg vagy fekete, vagy ugyanezért lehet gyűlölni is ugyanazt az embert. Meg aztán: mondj egy népet, országot, akinek nincs hibája, akit nem lehet lehúzni... Minden csak akarat kérdése. Vagyis írni akartál egy jópofa posztot, mondjuk, hogy sikerült, ennyi...nem több.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.03.15. 14:55:07

@gretagarbo):
Nobel-békedíj hát igen, le kell borulnom az illető nagysága előtt. Már minden magára valamit is adó terrorista kiérdemelte, még szegény Kadhafi is kapott volna egyet, ha pár évig még megül a seggén. A Vöröskereszt nyilván Svájc egyik újabb pénzmosodája. Ügyes PR és állandó adománygyűjtés, ezt elismerem híres svájcinak. Minden népnek van hibája, a svájcit kivéve, mivel az nem nép.

gretagarbo) 2011.03.15. 14:58:10

@Kurtz ezredes: mint már említettem: csak a hozzáállásodon múlik, hogy mit gondolsz róluk, illetve bárkiről-bármiről. A dolgokat nem olyannak látjuk, amilyenek, hanem olyannak, amilyennek látni akarjuk őket. Ha neked ettől jobb lesz, sértegesd, pocskondiázd őket, nekem mindegy. Ez meg egy magyar virtus.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.03.15. 15:13:26

@gretagarbo):
Ezzel tökéletesen egyetértek. A svájciak például azt akarják láttatni a világgal, hogy svájcinak lenni jó. Ez a blog pedig kötelességének érzi, hogy objektív alapon, tényekkel, összefüggések bemutatásával közölje a teljes igazságot. Svájcinak lenni például nagyon nem jó. Van azért rosszabb dolog is ami megeshet az emberrel, például ha cseh, vagy alsós egy angol fiúiskolában, esetleg egy nap arra ébred, hogy románnak érzi magát. Ez egyénileg mind-mind nagyon rossz dolog, mi azonban igyekszünk néptudatilag kezelni a kérdést. Ezek alapján svájcinak lenni minden tekintetben rettenetesebb a magyarnál. Addig nem is nagyon várható e téren változás, amíg az emberiség legnemesebb értékévé nem válik különféle gyilkosok fekete jövedelmeinek tisztára mosása.

gretagarbo) 2011.03.15. 15:19:04

Igen. Namost...ezek szerint minden svájci pénzmosó, minden orosz véreskezű gyilkos, mint Sztálin, minden magyar....? öööö, minden magyar okos és nemes, mint Széchenyi vagy véreskezű, mint Kádár??? Mihelyst elkezdesz általánosítani, elveszti véleményed a hitelét. Diana és Charles mindketten angolok, ők is egyformák (voltak)? Te például olyan szemét, hazug, csaló tolvaj vagy, mint a magyar politikusok vagy bankárok? Nem hinném. Te sem szeretnéd, ha velük egy kalap alá vennének.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.03.15. 15:30:06

@gretagarbo):
Ez most kizárólag a te rosszindulatod. Nem kell különösebb képesség ahhoz, hogy másként tudd értelmezni a "minden svájci pénzt mos" gondlatsort, a "Svájcban minden gátlás nélkül mossák a pénzt, hiszen a törvények, bankok és a teljes társadalom boldogan helyesel"-től.
Nyilván jól jön nekik az a mondjuk ezermilliárd euró, amit szomáli kalózok, iráni nőkövezők, jemeni terroistasejkek és kongói emberdarabolók fektetnek be a mexikói drogbárók mellé. Persze ettől még nem szabad általánosítani, hiszen Svájc valamiért habtiszta marad.

gretagarbo) 2011.03.15. 15:59:03

Te mostad össze a dolgokat a posztodban, mert Te is csak egy megmondóember vagy, aki minél nagyobb olvasottságra vadászik, jópofáskodó, fröcsögő, hangzatos kijelentésekkel. A posztod elején elkezdesz általában beszélni az országról meg a svácjiakról, "keressünk híres svájcit"...majd a végén a pénzmosóknál kötsz ki. Akkor döntsd el végre, hogy kiről akarsz írni! De ne feledd: másokról mondott véleményünk sokkal többet árul el önmagunkról, mint arról, akiről véleményt mondunk. Mint pl. a bejegyzésed Rólad...

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.03.15. 16:33:45

@gretagarbo):
Láthatóan nem vagy buta és érted, hogy miről szól ez a cikk.
Pontos, tényszerű elemzése annak, mennyivel jár a magyar nemzet a svájci nemzet előtt. Svájcba nyilván azért szeretne költözni valaki, mert kurva sok pénz van arra. Más okot egyszerűen nem lehet találni rá. A pénz forrását most már nyilván nem kell külön bemutatni. Minden olyan dolog, ami jobbnak tűnik Svájcban a magyaroknál - mosolygás, tisztaság, rend, nyugalom .- valójában velejéig beteg, perverz és megvetendő alapokon nyugszik. Frusztrált, aberrált népek ezek, magyarként odaköltözni pedig kb olyan, mintha Dobó István feladta volna a várat a töröknek, vagy Baradlay néni hozzáment volna Rideghváryhoz. Persze ezek a népek remekül megetették az egész világgal, hogy nem szabad általánosítani, mert minden holland és svájci más, de ezt a mendemondát ideje szertefoszlatni. A magukat harácsolásban kiteljesítő gyülekezetek nem mások, hanem ugyanaz a nemzettelen, protestáns, germán, ősi étel-és fénytelenségi frusztrációikat saját gyerekeik megkefélésével kompenzáló primitív csürhe, akik saját lelki nyavalyáikat sikerrel erőltették rá immár a teljes világra.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.03.16. 16:05:18

antidogma.hu/node/2754

"Carla del Ponte, a volt Jugoszláviában elkövetett háborús bűnöket vizsgáló hágai büntetőbíróság (ICTY) szerbbarátsággal nehezen gyanúsítható volt ügyésze 2008-ban jelentette meg La caccia: Io e i criminali di guerra (A vadászat: én és a háborús bűnösök) c. kötetét, amelyben azt állítja, hogy az UCK nemcsak bűncselekményeket követett el, hanem az ellene szervkereskedelem címén megfogalmazott vádak elég alapot szolgáltatnak egy átfogó nyomozás elrendeléséhez. Ennek ellenére az UCK iránt mindig is kitüntető jóindulatot tanúsító svájci szövetségi kormány felszólította az akkoriban argentínai nagyköveteként alkalmazott Del Pontét, hogy haladéktalanul vessen véget a könyv népszerűsítésének."

Nem szabad általánosítani, hiszen csak a svájci bankárok és a kormány tagjai elviselhetetlenül undorító, harácsoló pénzéhes férgek. Az összes többi svájci nyilvánvalóan remek ember.

Minden nemzetnek (valamint minden állam lakosságának) olyan kormánya van, amilyet megérdemel az erkölcsi viszonyai és a szellemisége alapján.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.03.17. 18:10:11

@Gudea enszi:
igen, ne haragudj, amiért kifelejetettem a svájci pénzintézetek legmegbízhatóbb ügyfeleit.

Borzasztó Károly 2011.04.03. 19:48:16

A svájci nemzeti konyháról nem írtál, persze biztosan azért, mert gyakorlatilag kijelenthetjük, hogy nem is létezik... :)

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.04.06. 21:45:27

@Redaz:
Mark Streit is svájci, de neked is utána kell gúglizni ahogy nekem H.R. Giger után

979122 2011.06.22. 10:23:52

@W. Amadeus: Newton 5. törvénye eképp hangzik: hugyozás után akárhogy rázod, az utolsó csepp akkor is a gatyádban marad. :-)

Elim 2011.07.20. 11:14:38

A náci Németország a cikkben említettekkel szemben tervezte Svájc megszállását. Ld. Tannenbaum-hadművelet:

hu.wikipedia.org/wiki/Hadm%C5%B1velet#N.C3.A9met_hadm.C5.B1veletek

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.20. 12:29:43

@Elim:
És ez min változtat? Egyáltalán mit akartál ezzel mondani?

hutp 2012.11.25. 23:13:20

"Ugye mindenki kitalálja, melyik az egyetlen európai ország, amelyet még az agyament nácik sem akartak elfoglalni?"

Tévedés, el akarták, csakhogy a militarizált, állandóan készenlétben álló, pár óra alatt mozgósítható hadsereggel rendelkező, "ha békét akarsz, készülj a háborúra!"-elv iskolapédájaként működő, óvóhelyekkel telerakott, jól szervezett ország a kismillió hágójával minden hadvezér rémálma. Annyi eszük még a náciknak is volt, hogy ebbe ne menjenek bele.

"Megkérjük a kedves olvasókat, hogy aki tud nekünk híres svájcit mondani – óra meg bicskagyárosok most nem játszanak, olyanra gondoltunk, akiről nem csak a nagymamája állítaná, hogy híres – az segítsen nekünk, ugyanis 3 hónapja ezen gondolkodunk és néhány olyan szerencsétlen falábú focistán kívül, mint Magnin, Chapuisat vagy Senderos, senkit nem találtunk."

Rousseau mondjuk elég híres?

hutp 2012.11.30. 18:44:02

@Kurtz ezredes:

Amennyiben? Genfben született, svájci családba. Mitől lenne francia? Attól, hogy három magánhangzó van egymás után a nevében? Nálad akkor ki számít svájcinak? Szülessen Svájc közepén és beszélje mind a négy nyelvet?

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.11.30. 22:39:20

@hutp:
Amennyiben valaha, valamelyik is svájci nyelven fog beszélni, rögtön megengedőbb leszek az állítólagos svájci léttel.

hutp 2012.12.02. 19:48:36

Akkor most melyikkel van baj? A svájci nyelvvel, vagy azzal, hogy nem beszélik?

Gondolom abban egyetértünk, hogy svájci nyelv létezik (svájci német). De szerintem nem feltétlenül az tesz valakit egy adott nemzethez tartozóvá, hogy beszéli a nyelvet. Pláne ott, ahol négy nemzeti nyelv van.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.02. 20:54:17

@hutp:
Nem, nem nem. Látod ebben nagyon tévedsz. Abban sem értünk egyet, hogy létezhet egyáltalán nemzet, amelyiknek nincsen saját nyelve. Svájci nyelv nem létezik. Svájci német sem létezik. Azt az egyetlenegy pozitívumot tudom megemlíteni, hogy a svájci nyelv nemlétét ők maguk sem tagadják, ellentétben a hollandokkal, szlovákokkal, románokkal, stb-stb-stb, akiknek szintén nincsen saját nyelvük. Saját nyelvünk nekünk van, nem nekik.

hutp 2012.12.05. 00:21:14

@Kurtz ezredes:

Nem értem. Vagyis, nem értek egyet.

Foglalkoztál nyelvészettel? Azt, hogy mi a nyelv és mi a nyelvjárás között a különbség, sok tényező határozhatja meg. Pl. a szlovák és a cseh lehetne egy nyelvjárásnak is tekinthető, míg az északi német nyelvjárások elég távol állnak a standard némettől. Ennek politikai okai vannak.

Általánosan, úgy tudom, akkor beszélhetünk külön nyelvről, ha már nem áll fenn a kölcsönös érthetőség.

A svájcinál márpedig ez a helyzet. Egy német nem nagyon ért egy svájcit. Ráadásul annak már külön nyelvtana van - nem ismeri pl. a Genitiv-et -, a szókészlete is más, a hangzókészlete is... ha a holland külön nyelvnek tekinthető (tudom, szerinted nem, de a világ tudományos akadémiái szerint igen), akkor a svájci is. Az egyetlen, ami valóban nincs nekik, az az írott irodalom, tehát valóban nem hivatalosan is elismert nyelv. De de facto külön nyelv.
Hogy létezhet-e nemzet saját nyelv nélkül? Ez sem egyszerű kérdés, de én úgy gondolom, bármilyen nagy is a nyelv jelentősége, nem pusztán az határozza meg a nemzettudatot. Nem hinném, hogy a chilei egyenlő lenne a spanyollal vagy a mexikóival. Más földrajzi elhelyezkedés, más történelem, más éghajlat, más behatások... a spanyol kultúrának mondjuk része az arab behatás. Egy chileinek meg a kecsua indiánok leszármazottai. Egy spanyol mit tudhat a kecsuák hagyományairól, egy chilei mit tudhat az arab hódítás emlékeiről?

Román nyelv nem létezik? Akkor szerinted ott milyen nyelvet beszélnek? Vagy arra gondolsz, hogy a román egy szláv alapra rárakódott újlatin keverék valami? Ettől még ugyanúgy nyelv. Nézd meg a kreol nyelveket, azok is hasonlóan működnek!

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.05. 02:41:45

@hutp:
Nagyon jól mondod, politikai okai vannak. Mármint a világ tudományos akadémiáinak megfellebbezhetetlen nyelvészeti és történettudományi értékítéleteinek. Kérlek hát engedd meg, hogy mi ezeknek annyi hitelt adjunk, mint Colin Powell műholdfelvételeinek meg a Warren-jelentésnek.
Nagyon nehéz kérdés, hogy mikortól beszélhetünk önálló nyelvekről, ebben teljesen egyetértek. A kölcsönös érthetőség nem életbiztosítás. Mernéd-e Londonban németül azt mondani a házigazdádnak, hogy megkúrnád a lányát? Más kérdés, hogy okod nem lenne ilyesmire, de magát a mondatot elvileg tökéletesen érthetné. A mi nyelvünkkel ráadásul semmi szükség nincs belemenni ilyen nehézkes és meddő kutatásba. A mi nyelvünk ugyanis páratlan, önálló és teljesen egyedi. A nyelvek legeslegeslegtetején helyezkedik el, onnan nézhetünk le az alattunk összegubancolódott szerencsétlenségre. Annyit biztosan megállapíthatunk, hogy a hollandnak, románnak, szlováknak nevezett rossz bohóctréfákat még a középmezőnyből is nyugodt szívvel kacagnánk ki.
A teljesség igénye nélkül mondanék nyelven és irodalmon kívül még pár dolgot ami nincs a svájciaknak, és soha nem is lesz: tisztesség, becsület, dicsőséges, nemes történelem, azonosulható nemzeti hősök, népzene (ha van svájci népzene, akkor nálunk Lagzi Lajcsi legyen Sebestyén Márta, a sátán kénes fújtatásainak zaját, az ún. jódlit nagyon-nagyon-nagyvonalúan nem is említettem) 167 olimpiai aranyérem igazi olimpiákon, saját szentek-királyok-szentkirályok, lenyűgözően impozáns főváros(fővárosuk egyébként Ber-rel kezdődik és egy medve a jelképe... ilyen aztán a világon nincs még egy...) gyönyörű nők, konyha, élet, lélek.
Ha mindezen szempontokat osztályozod érték, egyediség, esztétikum, önállóság alapján, és összegzed a végeredményt, amit a magyar esetében mondjuk egy egésznek veszel, akkor a svájci "nemzet" eredménye nagyjából 0.1 és 0.2 között fog mozogni. A chilei és mexikói sem fog ennél jobb eredményt elérni. Nagyon találóan jellemezted az önmagát románnak nevező népség nyelvét, nem tudok eltekinteni attól, hogy ez a bűnszervezet még a nagyon szerénynek tekinthető 0.1-es értéket sem képes elérni. Egyszerűen semmi, de semmi nem kellene, ami az övék, bár ez már a svájciakra is tökéletesen igaz.

hutp 2012.12.05. 16:51:45

Londonban lakom, de nem hinném, hogy merném. Nem látom nagyon ennek a példának az értelmét.

"A mi nyelvünkkel ráadásul semmi szükség nincs belemenni ilyen nehézkes és meddő kutatásba. "

Most tulajdonképpen mi is a kutatás?

"A mi nyelvünk ugyanis páratlan, önálló és teljesen egyedi. "

Minden élő nyelv páratlan, önálló, és teljesen egyedi.
Mitől "páratlan" egy nyelv nálad? Érdekes jelenségek minden nyelvben vannak. Mi az, hogy önálló? Mi az, hogy egyedi? Minden nyelv egyedi, különben több megnevezés lenne egy nyelvre.

"A nyelvek legeslegeslegtetején helyezkedik el, onnan nézhetünk le az alattunk összegubancolódott szerencsétlenségre. "

Ez aztán az objektív, elfogulatlan, tudományos, és főleg, megindokolt állítás. Mein Kampf-ot nem írtál még?

De tényleg, van bármi, ami alapot szolgáltatna neked ilyen állításokra? Mi alapján rendelsz egy nyelvet egy másik fölé?

"Ha mindezen szempontokat osztályozod érték, egyediség, esztétikum, önállóság alapján, és összegzed a végeredményt, amit a magyar esetében mondjuk egy egésznek veszel, akkor a svájci "nemzet" eredménye nagyjából 0.1 és 0.2 között fog mozogni."

Valószínűleg egy hasonlóan elfogult svájci hazafi a fordítottját mondaná. Hasonlóan indokolhatatlanul.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.05. 17:35:00

@hutp:
"Most tulajdonképpen mi is a kutatás?"
Ezt nem te írtad?
"Foglalkoztál nyelvészettel? Azt, hogy mi a nyelv és mi a nyelvjárás között a különbség, sok tényező határozhatja meg. Pl. a szlovák és a cseh lehetne egy nyelvjárásnak is tekinthető, míg az északi német nyelvjárások elég távol állnak a standard némettől. Ennek politikai okai vannak."
Ez valóban rendkívül bonyolult kérdés, ebben teljesen egyetértek. Az biztos, hogy a magyar az nyelv, a holland, a román meg a szlovák az nem.
"Minden élő nyelv páratlan, önálló, és teljesen egyedi.
Mitől "páratlan" egy nyelv nálad? Érdekes jelenségek minden nyelvben vannak. Mi az, hogy önálló? Mi az, hogy egyedi? Minden nyelv egyedi, különben több megnevezés lenne egy nyelvre."
Hogyne, minden nyelv teljesen egyedi. Ti mind egyéniségek vagytok! Semmi baj, hogy hollandként csont nélkül értitek a németek mondatait, meg svédként a dánokét, meg portugálként a spanyolokét, meg olaszként a románokét, meg lengyelként a csehekét, meg horvátként a szerbekét, meg fehéroroszként az oroszokét. Teljesen érthető, hogy görögül számoltok tízig meg saját híján latin kifejezést használtok a levegőre, a természetre, a robbanásra. Attól, mert ezekre a magyar nyelvnek mind-mind saját kifejezése van, amit csak és kizárólag a magyarok értenek meg, még cseppet sem lesz egyedibb a tiéteknél.
"Valószínűleg egy hasonlóan elfogult svájci hazafi a fordítottját mondaná. Hasonlóan indokolhatatlanul. "
Nézd el nekem, hogy nem hat meg a svájci hazafi, mondatai mögött ugyanis semmiféle valós tartalom nincs.
"Mein Kampf-ot nem írtál még?"
"Londonban lakom"
Nahát, most nagyon meg vagyok lepve. Hosszú, boldog, tartalmas életet kívánok a vöröstéglák közt, a többi bevándorló oldalán. Soha, de soha gyere haza! Főleg 2014-ben ne!

hutp 2012.12.05. 21:50:35

"Az biztos, hogy a magyar az nyelv, a holland, a román meg a szlovák az nem. "

A román véleményed szerint minek a dialektusa?

"Hogyne, minden nyelv teljesen egyedi. Ti mind egyéniségek vagytok! "

Ki az a "ti"?

"Semmi baj, hogy hollandként csont nélkül értitek a németek mondatait, meg svédként a dánokét, meg portugálként a spanyolokét, meg olaszként a románokét, meg lengyelként a csehekét, meg horvátként a szerbekét, meg fehéroroszként az oroszokét. "

Valóban semmi baj, mert egy nyelvcsaládból származnak. Ezt hívjuk nyelvrokonságnak. Szerinted attól nem nyelv egy nyelv, hogy vannak közeli rokonai?
Ezek közül a szerbhorvátot tartják egy nyelvnek. (A kultúra attól még más). A többi példád rossz. Az olasz pl. nem érti meg a románt, se csont nélkül, se csonttal.

"Teljesen érthető, hogy görögül számoltok tízig meg saját híján latin kifejezést használtok a levegőre, a természetre, a robbanásra."

Na, ebben annyi az egy mondatra jutó baromságok száma, hogy az már megér egy misét.

Görögül tízig: nem a görögből jön, hanem régebbről, a feltételezett proto-indoeurópai ősnyelvből: en.wikipedia.org/wiki/Proto-Indo-European_numerals

Így most már feljebb kapcsolhatsz egy kategóriával, és kijelentheted, hogy valójában az összes indoeurópai nyelv azonos.

Az IE-nyelvek osztályzásának egyik alapja az, hogy a "száz" szóra a "centum" vagy a "satem" szó változatát használják.

en.wikipedia.org/wiki/Centum-satem_isogloss

Gondolom most már megállapíthatjuk, hogy a szanszkrit és a perzsa is egy korcs nyelv, amiben semmi egyediség nincs :)

"latin kifejezést használtok a levegőre"

Az "aer" szó görög eredetű, a görög nyelvbe pedig megint csak az indoeurópai alapnyelvből került. Egyébként a németben, szláv nyelvekben "saját" (bár egyre kevésbé hiszem, hogy tisztában vagy a szó jelentésével) szavuk van rá.

"természetre"

Szláv nyelvekben saját szó.

"robbanásra".

Nincs saját szavuk a robbanásra, nekünk meg pl. a rádióra. Most akkor már tucatnyelv vagyunk?

Nálad attól lesz egy nyelv egyedi, hogy nincs nyelvrokona? Nyelvrokonunk márpedig nekünk is van - ezek azok a bizonyos manysi, osztják nyelvek, amikről mindenki tanul középiskolában. Hogy elvándoroltunk az őshazából és mára már nincs kölcsönös érthetőség, vagy hogy az osztjákok nem alakítottak köztársaságot, az a történelem során így alakult. Egyébként nekünk is lenne "rokonnépünk".

Vagy szerinted nem is nyelvrokonok, hanem az olasz meg a spanyol meg a román egy nép? Éljen az egységes Európa!

"Attól, mert ezekre a magyar nyelvnek mind-mind saját kifejezése van, amit csak és kizárólag a magyarok értenek meg, még cseppet sem lesz egyedibb a tiéteknél."

Még mindig nem tudom, kikhez beszélsz, de mindegy. Mi a "saját" kifejezés? A szógyökeink nagy része finnugor eredetű. Az, hogy valamire, ami az alapszókészletben nincs benne, "saját" kifejezésünk van, a következő okok miatt lehet így:

1. nyelvújítás
2. átvettük, magyarosítottuk

Szóteremtés nemcsak nálunk volt. A "Fernseher" valódi német szó, amit csak a németek értenek meg. Mi meg tele vagyunk a németből tükörfordítással átvett szavakkal, amiket te bizonyára színmagyarnak gondolsz.

És egyébként is, miféle dolog az, hogy a világ legcsodálatosabb, legfantasztikusabb, az összes többit toronymagasról lenéző nyelvének, a magyarnak, nincs különbejáratú, ősi, szkíta-szittya-sumer gyökerekkel rendelkező szava a konyhára, az unokára, a nadrágra, a királyra, a császárra, a megyére, a barátra, a verébre, a patakra, a gabonafélékre és a hét napjaiból négyre (ha nagyon kukacoskodni akarok, akkor ötre, hiszen a "vasárnap" szót alkotó "vásár" szó is perzsa eredetű átvétel)? Legalább akkora gáz ez, mint a "görög" eredetű számok, nem igaz?:D

Úgy látom, neked semmilyen nyelv nem egyedi, ami nem egy üvegbúra alatt fejlődött ki, totális beltenyészetben, nulla behatással. Elég ostoba vagy, ha azt gondolod, hogy a "szent" magyar nyelv, vagy bármelyik másik mindenfajta idegen behatást nélkülöz. Ilyen egyszerűen nem létezik, mert az emberek vándorolnak, a népek kapcsolatba kerülnek egymással és vesznek át szavakat egymástól. Ma már nincs is olyan, hogy "egyedi", meg "saját", mindenki kölcsönzött valahonnan. Vannak szóalkotó nyelvek, és tény, hogy pl. az angol hajlamosabb úgy, ahogy vannak, átvenni szavakat,de ne hidd, hogy ez alól a magyar kivétel.

"Nézd el nekem, hogy nem hat meg a svájci hazafi, mondatai mögött ugyanis semmiféle valós tartalom nincs. "

Persze, Svájcban egytől-egyig félanalfabéta idióták élnek, akiknél a legbugyutább "tiszta vérű, szittya magyar" is többet tud :)

"Nahát, most nagyon meg vagyok lepve. Hosszú, boldog, tartalmas életet kívánok a vöröstéglák közt,"

Azokat spec utálom, de nem is itt fogok megöregedni.

"a többi bevándorló oldalán."

Nem vagyok bevándorló. Semmi közöd az életemhez. Egyáltalán honnan veszed a bátorságot, hogy teljesen ismeretlen embereket itt ócsárolgass???! Törődj a saját életeddel!

"Soha, de soha gyere haza! Főleg 2014-ben ne!"

Soha de soha haza megyek és téged soha látlak. Szép magyar nyelv. 2014-ben pedig csak azért jövök majd haza, hogy rád szavazhassak, a tökéletes nemzet tökéletes példányára, aki itt az internetes blogján élők és holtak fölött ítélkezik, nyilván az egész világot jobban tudnád irányítani, mint a világ tudományos akadémiáiban ülő sok dilettáns, akiknek csak történelemből, antropológiából és nyelvtudományból van doktorijuk. Légy a bölcs vezetőnk és emeld fel az Árja Magyar Fajt, ami az összes, nyelvében és genetikájában alacsonyabb rendű faj felett uralkodik!

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.06. 00:15:47

@hutp:
A románnak nevezett nyelv semminek sem a dialektusa. A balkáni hegyirablók egyszerűen raboltak maguknak egy nyelvet, a kor népszerű latinjából. Pont. Ne haragudj, amiért gurulunk a röhögéstől, ha ezek a tolvajok Csíkszeredában vonulnak fel a "Romaina este stat national"-os transzparenseikkel. Egyszerűen szánalmas, hogy minden szót értünk belőle. Igen, a rádióra valóban nincs szavunk, ahogy a hokedlire sincs. Valószínűleg azért, mert ezek jóval a levegő és a természet után jöttek létre. Ez mégsem magyarázza azt, hogy az angol nyelvnek nincs kifejezése két ilyen nagyon ősi dologra.
Ti = a 21401515, egymástól teljesen különböző latin nép, meg a 105302352035, egymástól teljesen különböző szláv nép, meg a 626125235235, egymástól teljesen különböző germán nép. Ezeknek természetesen mind saját ország kell, mert mind különálló, a többiektől teljesen különböző nemzet.
Egy nyelvcsaládból származnak, ez már csak természetes. Mi is gond nélkül megértjük a finn én, te, ő, mi, ti, ők, igen, nem szavakat, sőt, hát tulajdonképpen teljes finn mondatokat megértünk tolmács nélkül.
Tudod, onnan vettem a bátorságot, hogy elég nyilvánvaló elgondolásom van arról, kik tajtékzanak külföldről bármi ellen, ami kicsit is jó és magyar. A tudományos életben kuksoló kis barátaid szellemi elkötelezettségét hazánkban még a Habsburgok hívták életre, elég nyilvánvaló céllal. Természetesen soha a büdös életben nem manipuláltak még soha egyetlen nyelvészeti vagy történelmi kérdésben, hiszen ők a megfelebbezhetetlen atyaúristenek. Szerencsére már van bölcs vezetőnk. Elveszi tőletek a színházaitokat, a tévéiteket, nemsokára a nemzeti bankotokat is elveszi, utána pedig egy újabb elbukott választás után el fogja venni a tudományos akadémiátokat is. Bizony, a kukába lesznek dobva az olyan hazugságaitok, hogy a szittya lovasnép a szláv rabszolgáktól nyúl kifejezést a szabadságra. Óriási, hatalmas, gigantikus magyarkodások lesznek a nemzeti tankönyvekben. Ötven méter fesztávolságú turulok állnak majd a szabadkőműves szobraitok helyén. A magyarok ismét imádni fogják magukat, te pedig ezt az egészet tehetetlen dühvel fogod végignézni valami nagyon trendi, nagyon nyitott, nagyon sokszínű és nagyon liberális, nagyon toleráns sztárországból. Ám hiába uszítasz és tajtékzol majd, hiába indítasz egy újabb blogot arról, hogy Bajnai Gordon európai-hírű szakember, Orbán Viktor pedig dilettáns fasz, nem tehetsz a dolog ellen semmit. A ti világotoknak 2010-ben végleg vége lett ebben az országban, ha tetszik neked, ha nem.

hutp 2012.12.06. 10:11:08

"Igen, a rádióra valóban nincs szavunk, ahogy a hokedlire sincs. Valószínűleg azért, mert ezek jóval a levegő és a természet után jöttek létre."

A "barát" fogalma nem a természet után jött létre, mégis szláv eredetű szót használunk rá. Nagyvonalúan elmész az olyan példáim mellett, ami ellen nem tudsz demagógoskodni, mert logika is van benne és megdöntené a fantasztikus elméletedet.

"Ez mégsem magyarázza azt, hogy az angol nyelvnek nincs kifejezése két ilyen nagyon ősi dologra."

Van rá kifejezése, vagyis volt: en.wiktionary.org/wiki/nature#Alternative_forms

A Middle English-ben még volt rá saját, germán eredetű szavuk, amit a nagyobb presztízzsel bíró normannok nyelve (francia őse, ami latin származék) kiszorított. Mint ahogy írtam, a szlávoknak is van rá saját szavuk. Bár feleslegesen írom le ezt, rád szemlátomást nem hatnak az észérvek.

"Ti = a 21401515, egymástól teljesen különböző latin nép, meg a 105302352035, egymástól teljesen különböző szláv nép, meg a 626125235235, egymástól teljesen különböző germán nép. Ezeknek természetesen mind saját ország kell, mert mind különálló, a többiektől teljesen különböző nemzet.
Egy nyelvcsaládból származnak, ez már csak természetes. Mi is gond nélkül megértjük a finn én, te, ő, mi, ti, ők, igen, nem szavakat, sőt, hát tulajdonképpen teljes finn mondatokat megértünk tolmács nélkül. "

Nem értünk meg, mert korábban szakadtunk le egymástól, mint a többi nép. Attól, mert mi kettéváltunk, és most egy nyelvi szigetet alkotunk, nem leszünk nagyobbak. A manysi nyelvből állítólag egész sokat megérthetnénk.

"Tudod, onnan vettem a bátorságot, hogy elég nyilvánvaló elgondolásom van arról, kik tajtékzanak külföldről bármi ellen, ami kicsit is jó és magyar."

Én nem tajtékzom, hanem érvelek. Te tajtékzol a szánalmas irományaiddal, észérvek nélkül, áltudományos humbugok mögé rejtőzve. Kitaláltál magadnak olyan axiómákat, minthogy attól lesz egy nyelv, hogy az országhatár 50 km-es körzetén belül nincs más nép, amivel fennáll a kölcsönös érthetőség, meg hogy nincs nép saját nyelv nélkül, meg attól lesz egy nép menő, hogy nyelvi szigetet alkot. Abban a hitben élsz, hogy nekünk aztán minden szavunk "ősmagyar", bármit jelentsen is az, a magyart mindenek fölé helyezed, a többi népet pedig kategórikusan alsóbbrendűnek nyilvánítod. Igencsak emlékeztetsz engem arra a bizonyos bajszos osztrák tájképfestőre :))

"Tudod, onnan vettem a bátorságot, hogy elég nyilvánvaló elgondolásom van arról"

Leszarom az elgondolásaidat. Mi közöm van nekem a te előítéleteidhez? Pont az a te bajod, hogy nem először figyelsz, aztán alkotsz véleményt, hanem a fejedben levő marhasághoz igyekszel hozzáigazítani tényeket. Nekem is elég jó elgondolásaim vannak arról, milyen ember az, akinek egyáltalán megfordul a fejében egy ilyen blog elindítása.

Magad mondod ki a varázsszót: elgondolás. Nem pedig bizonyíték. Ez így nem több, mint üres vádaskodás. Majd ha élőben megismersz embereket, belelátsz a teljes élettörténetükbe és hátterükbe akkor veheted a bátorságot, hogy bíráld őket. Nem azáltal, hogy kinyitsz egy történelemkönyvet és összegyűjtöd a haverok sztereotípiáit.

"külföldről bármi ellen, ami kicsit is jó és magyar."

Semmi ellen egy szavam sem volt, ami magyar. Imádom a magyar kultúrát.

"A tudományos életben kuksoló kis barátaid szellemi elkötelezettségét hazánkban még a Habsburgok hívták életre, elég nyilvánvaló céllal. Természetesen soha a büdös életben nem manipuláltak még soha egyetlen nyelvészeti vagy történelmi kérdésben, hiszen ők a megfellebbezhetetlen atyaúristenek."

Ezt pont te állítottad, amikor a finn példával jöttél. Jöhettél volna mondjuk a törökökkel, akiket szintén nem értünk meg. Történelemhamisítás meg politikai részrehajlás valóban létezik, de a másik végpont meg az idióta ősmagyarkodás.

"Szerencsére már van bölcs vezetőnk..."

Erre nem kívánok reagálni, nem fogok itt veled politizálni. Ami érdemi dolog és van értelme, az az áltudományos baromságaid tényekkel történő megcáfolása:D

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.06. 12:19:06

@hutp:
"A "barát" fogalma nem a természet után jött létre, mégis szláv eredetű szót használunk rá."
Ezt te állítod, meg a többi akadémikus. Most már kifejezetten hajlok rá, hogy csakis a ti hergelésetek kedvéért a tiétekkel teljesen megegyező szintre kell engedni a legeslegdurvább magyar ősnyelv elméleteket, a világpanorámával és a tamana-klubbal együtt.
"Van rá kifejezése, vagyis volt"
Van, vagyis volt, vagyis nincs, mert a latint menőbbnek vélték rá. Karinthy ezek szerint tévedett, nagyon menő a saját nyelv helyett latinnal májerkedni.
"nagyobb presztízzsel bíró normannok nyelve"
Ezt is ízlelgetném még egy ideig ha megengeded, ezek szerint ez a fogatlan, barbár csürhe ennyire becsülte meg a saját anyanyelvét.
"Nem értünk meg, mert korábban szakadtunk le egymástól, mint a többi nép."
Épp az előbbi kommentedben linkelted be a nagyszerű, csodás proto-indoeurópai elméletet, amely szerint ez a biztosan létező közös ősi nyelv korábban vált el egymástól, mint a magyar a finntől, mégis értik egymást. Akkor hogy van ez? Nem lehet, hogy mégis a római katonáktól lesték el mégis a számolást? Én nagyon erre gyanakszom.
"Kitaláltál magadnak olyan axiómákat, minthogy attól lesz egy nyelv, hogy az országhatár 50 km-es körzetén belül nincs más nép, amivel fennáll a kölcsönös érthetőség, meg hogy nincs nép saját nyelv nélkül, meg attól lesz egy nép menő, hogy nyelvi szigetet alkot."
Már magában attól menő lesz, hogy teljesen egyedi és évezredes múltú, nem pedig egy másik nyelvből alkották meg 150 éve egy íróasztalnál. Azon kívül számtalan egyéb szemponttól lesz még menőbb, például, hogy páratlanul gazdag irodalmát lehetetlen hasonló színvonalon visszaadni más nyelveken.
"Semmi ellen egy szavam sem volt, ami magyar. Imádom a magyar kultúrát."
Látod ez biztos nem igaz. Ha valóban büszke magyar lennél, akkor jót röhögnél ezeken a cikkeken, és egy picit büszkének éreznéd magadat. Ehelyett sikerült teljesen komolyan venned, kötözködsz és csöppet sem tetszenek neked a magukat büszkének érző magyarok. Már maga az tény elég súlyos, hogy magyarként képes voltál Londonba távozni. Mindezt megfejelve nem az egyébként teljesen tűrhetetlen és idióta angolokat basztatod, hanem kiket?
"Imádom a magyar kultúrát."
Bocs, de ezek fényében ez egész egyszerűen nem igaz. Mutatok még egy szót, ami kizárja ezt: "ősmagyarkodás".
Normális esetben a magyarkodás és főleg ősmagyarkodás a lehető legtermészetesebb dolgok egy magyarnak. Semmiképpen sem zavaróak, legfeljebb néha mókásak, téged azonban láthatóan rettenetesen irritálnak. Mutatok még egy dolgot, ami bizonyítja, hogy tőről metszett libsi vagy:
"Igencsak emlékeztetsz engem arra a bizonyos bajszos osztrák tájképfestőre :))"
Akinek a Gyülieliről Adolf Hitler jut eszébe, az valószínűleg háromszor is leszavazott már az szdszre, de kétszer minimum. Ennek fényében óriási erénynek és a javulás irányába tett első lépésnek érzem, hogy legalább a történelemhamisítást és részrehajlást elismerted, csak így tovább, remélem oldalaid nagyjai is követik ezt a példát.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.07. 12:11:27

@hutp:
Hadd éljek pár kiegészítéssel kedves munkatársamhoz! Rousseau már jó ideje halott volt, amikor Genf Svájchoz került. Ennyi erővel Ady Endre román. A példa még a "svájci" és a "román" kifejezések valóságtartalma terén is megállja a helyét.

Ami a nyelvcsaládokat illeti, nagyon szeretnek -- ahogy már magad is írtad: politikai okokból -- külön népnek feltüntetni nem külön népeket, és mindezt a nyelvcsalád fogalommal igazolják. Ha a magyart és a finnugor nyelveket nyelvcsaládnak nevezzük (az őshazát meg az elvándorlást ne keverd ide, mert csak nyelvrokonság van velük, közös származás nincs), akkor a szlávokat, germánokat, latinokat legalábbis nyelvikreknek kéne nevezni, hogy súlyozva érzékeltessük a két eset közti gyakorlati különbséget. Egyébként a nyugati nyelvtudomány is az alsószász dialektus alá sorolja a németalföldi (ún. holland) nyelvjárásokat, és a kasztíliai nyelv alá a portugál nyelvjárásokat, szóval ezekkel melléfogtál.

Ha már a szógyökeinknél tartunk, azok finnugor eredetűvé nyilvánítása (bizonyára itt urálira gondoltál, csak véletlenül írtál finnugort) legalább olyan találgatás, mint az ősindoeurópai alapnyelv számneveié. Mai nyelvekből, íróasztal mögött kibűvészkedett handabandázás, ami véletlenül akár igaz is lehet, de legalább ekkora az esélye, hogy marhaság. A szógyökeinkről annyit lehet biztosan tudni, hogy nagyrészt hangutánzó, ill. hangulatfestő eredetűek, és egypár közülük hasonlóságot mutat más-más finnségi nyelvekkel. Ez arra is utalhat, hogy a pusztai nomád kultúra, illetve az abban élő, és valószínűleg annak nyelvét beszélő magyar törzs/törzsszövetség az évezredes szomszédság során egy rakat kifejezést és mondatszerkezetet átadott a nála fejletlenebb, halászó-vadászó uráli-finnségi törzseknek.

Nem tudom miért kéne magyar szónak léteznie a konyhára, amikor a magyarok a tűzhelyen főztek, és a mai fogalmainkkal konyhának nevezett helyiség nem konyha volt, mivel aludtak is benne. Mellesleg a konyha szó is kb. főzőt jelent. Ugyanez igaz a császár szóra; nem látom be, miért kéne saját kifejezésünknek lenni Iulius Caius Caesar nevére. A király szó eredete legalábbis vitatott, származhat a germán Karl névből, de akár ugyanonnan is, mint a törzs jelentésű kurul kifejezés. You shall speak magyar very poorly, hogy a megye szóból ne essen le neked a teljesen kézenfekvő, ésszerűen kapcsolódó, magyar eredetű szógyök. A barát tényleg indoeurópai (nem szláv, ahogy állítod, hanem régebbi), de nem gáz, ha idegen kifejezést is átveszünk olyan fogalomra, amelyet a bajtárs-->pajtás szóval már mi is elneveztünk. A vásár szót köszönjük szépen a perzsáknak, cserébe adtunk nekik szót a városra és a farkasra! A hét többi napja közül a csütörtök, péntek, szombat valóban átvételnek tűnik. A szerdával vitatkoznék, mert attól, hogy hasonlít a szláv stred(=közép) szóra, nem kell egyből hasra esni. Hasonlít ugyanis a talán legfoglalkoztatottabb magyar szógyökre, a "szer"-re is, amelyet megtoldottak egy ugyancsak jellemzőan magyar "-da" képzővel. Az akadémiánk és a tudományosságunk hozzáállására jellemző, hogy egy magyar napnév esetében a magyar helyett gondolkodás nélkül a szláv eredet mellett teszi le a garast.

Nyilván az unoka, veréb, patak és a gabonafélék esetében is a szláv eredetre céloztál. Felhívom a figyelmed, hogy ezek a rendkívül képzett akadémikus nyelvészek a lap szavunkat finnugor alapszónak tartják, a lapos alakú lapát szerszámunk nevét viszont szláv átvételnek. Azt a feltevést ugyanis szeretik elhessegetni, hogy a magyar adott át szót a szlávoknak, vagy bárki másnak pedig ez nem is olyan elképzelhetetlen (lásd: szab --> szabad --> svoboda, ház --> haus, föld --> feld). Bizonyára az unoka, veréb, patak és a gabonafélék esetében is ennyire következetesek voltak, úgyhogy javaslom számodra a kritikus üzemmódot a magyar nyelvészek műveinek olvasásához! Nem beszélve az olyan teljesen légből kapott közléseket leadó írásokról, amelyek állítják, hogy létezik pl. szlovák, szlovén, cseh, román, bosnyák, horvát, szlavón, bunyevác, sokác, gradiscsei, crnagorác, macedón, bolgár, holland, dán, svéd, norvég, portugál, ukrán, fehérorosz, észt, lett nyelv.

hutp 2012.12.07. 21:57:18

Már vártam, hogy mikor jön az "erősítés" (értsd: mai tudományt is ismerő, érvelni is képes személy).

"Rousseau már jó ideje halott volt, amikor Genf Svájchoz került."

"Egyébként a nyugati nyelvtudomány is az alsószász dialektus alá sorolja a németalföldi (ún. holland) nyelvjárásokat, és a kasztíliai nyelv alá a portugál nyelvjárásokat, szóval ezekkel melléfogtál."

Van ezekre forrásod? Én ilyeneket sehol nem olvastam.

"A szerdával vitatkoznék, mert attól, hogy hasonlít a szláv stred(=közép) szóra, nem kell egyből hasra esni. Hasonlít ugyanis a talán legfoglalkoztatottabb magyar szógyökre, a "szer"-re is, amelyet megtoldottak egy ugyancsak jellemzőan magyar "-da" képzővel. "

Tudtommal az nyelvújításkori képző. A hasonlósága pedig pl. az orosz "szreda" szóhoz szerintem nem elhanyagolható...

"Nem beszélve az olyan teljesen légből kapott közléseket leadó írásokról, amelyek állítják, hogy létezik pl. szlovák, szlovén, cseh, román, bosnyák, horvát, szlavón, bunyevác, sokác, gradiscsei, crnagorác, macedón, bolgár, holland, dán, svéd, norvég, portugál, ukrán, fehérorosz, észt, lett nyelv."

Azért odaállítanák egy szlovák mellé egy szlovént, hogy képesek-e folyékonyan beszélni egymással:D Tudtommal a szlovénon kívül más szláv nyelvben nincs pl. kettes szám.

A többi érveddel egyelőre nem tudok vitába szállni, utánanézek pár dolognak:D

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.08. 13:50:47

@hutp:
"At the end of the Napoleonic Wars, in 1815, Geneva was admitted to the Swiss Confederation."
en.wikipedia.org/wiki/Geneva

Jean-Jacques Rousseau (28 June 1712 – 2 July 1778)
en.wikipedia.org/wiki/Rousseau

Ami a hollandokat és a portugálokat illeti, elsősorban nézz utána a dialektuskontinuum (dialect continuum) fogalmának, ezek kialakulásának, stb.! Használd mondjuk a Wikipediát, aztán onnan indulva találhatsz egyéb forrásokat, szövegeket, tanulmányokat, térképeket. A lényeg, hogy a nyelvek közé nem lehet éles határokat húzni, sőt a nyelvjárások, dialektusok, nyelvek elkülönítése is jószerével lehetetlen. A ma ismert államnyelvek művi alakítás során lettek kiemelve a dialektusok és a nyelvjárások sokaságából. Ami ténylegesen megfogható nyelvészeti egység, az a dialektus, valójában ezt kéne magyarul nyelvnek neveznünk. Csak az lenne vele a bibi, hogy az ilyen nyelvi térkép alig lenne ráilleszthető Európa politikai térképére. Annyi kiegészítés a hollandokhoz (ezt mindig eltévesztem, nehéz kiigazodni ezeken a mesenemzeteken), hogy Groningen környékét kivéve nem az alsószász, hanem a frank dialektus alá sorolják a nyelvjárásaikat.

Ha megnézed ezt az írást, ennek a térképe egyfajta kompromisszum a valós nyelvi viszonyok és a politikai hagyomány között.
gyuloltellensegeink.blog.hu/2012/05/15/mi_ilyen_europat_akarunk

A "-da/-de" nyelvújításkori, de a szinte azonos jelentést látva kevés esélyt látok rá, hogy ez ne a múlt ködébe vesző "-d" képzőnk leszármazottja lenne (hely, ill. helységnévképző, pl. óvoda, ill. Álmosd). Egyébként éppen ezt mondtam, hogy a szer szógyököt legalább olyan súllyal kéne vizsgálni a szerda esetében, mint a szláv stred szót. Amikor azonban központilag feltűnően hallgatnak valamiről, ami szót érdemelne, az mindig gyanús.

A szlovének a többi vendtől (nyugati szlávoktól) a X. század körül, az ausztriai német kolonizáció miatt területileg elkülönült vendek. Azóta délszláv (ami lényegében ant, azaz keleti szláv) hatás alatt állnak, ennek ellenére -- ha Heideggert nem is fogják megvitatni -- egy közös kocsmázás szintjén simán elboldogulnak egymással a saját nyelvükön. És akkor még nem beszéltem a lengyel történész szakmai előadását fordítógép nélkül hallgató szlovákokról. Tudod, a kettes szám, a némileg különböző betű- és hangkészlet, meg az efféle kiemelt különbségek nem sokat számítanak a szinte azonos nyelvi logika és a 90+%-ban megegyező szókincs mellett.

BZ1975 2012.12.08. 22:40:25

@Gudea enszi: az Európa térképedet jó lenne módosítani. a köcsög romanokeltagermánoktól kerüljön el végre Breizh, ill. a angolszászdánoktól meg Kernow a teljesebb Gaeliáért.

Viszont most akkor a katalánok hova kerüljenek? úgy tudom, hogy franciaországbeli okcitán/provanszáli-hoz közelebb álnak, mint a „spanyolokhoz”. franciaország v. spanyolország kapja meg őket? vagy legyen külön egy „gallorománia” nevezetű korcsság katalánokkal és okcitánokkal és így is lehetne szopatni a romanokeltagermán csigazabálókat, hogy nincsen déltengerük? : )

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.09. 13:55:44

@BZ1975:
A térkép elkészülte után sokáig napirenden volt Katalónia, Okszitánia és Lombardia összevonása egy országba. Nyelvileg indokolt lett volna, de végül győzött a földrajzi ésszerűség és a hagyomány.

hutp 2012.12.15. 14:01:53

@Gudea enszi: Ami megint csak azt bizonyítja, hogy nem a nyelv az egyetlen szempont, ami alapján országok jönnek létre...

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.17. 17:53:40

@hutp:
Ami mindössze azt bizonyítja, hogy a nyelv önmagában néha nem elegendő. Azt viszont semmiképpen sem bizonyítja, hogy nem kell egy rendes országhoz.

De emlékeim szerint minden felvetésedre választ kaptál, ráadásul ennél kimerítőbb és főleg érvek sokaságával alátámasztott ellenvéleményre számítunk tőled.

bandeeh 2016.05.31. 02:09:07

Le Corbusier, Peter Zumthor.