Gyűlölt Ellenségeink

Az alkalmazott nemzetkarakterológia vezető szakmai műhelye.
A világ népei hamis előítéletektől mentesen, a tények és összefüggések tükrében. Minden, amit a másoknak és önmaguknak hazudozó, politikailag korrekt szemforgatók sosem mondanak ki.

Komoly? Vagy vicc?
Vagy mégis komoly?
Hát mit fognak ehhez szólni mások?!

Állandóan időszerű

Ha nem egyértelmű, hogy hol jársz, olvasd el a tudományos alapvetést!

A gyűlölködés szakmódszertana

Ha nagyon gyűlölöd bármilyen csoport tagjait, vagy a többi kommentelőt, vagy egy részüket, add ki magadból a személyeskedőposztban!
Gyűlöllek te rohadék...! - személyeskedőposzt

Gyűlölködj a Fácsén!

Innen gyűlölködtök

Friss hozzászólások

  • Frick László Intézet: A pincében lakó osztrák lányról nekem nem az Amstetti Rém áldozata ugrott be, sokak laknak szuteré... (2018.09.23. 08:30) A svédek
  • Albu: indavideo.hu/video/Csibesz_-_Gigolo web.archive.org/web/20110321052930/https://mulatos.blog.hu/201... (2018.07.24. 14:51) Fos zenék egykori gátlástalan kirablóinktól - Vendégposzt
  • Atti Békási: @dr. Trebitsch: Sajnos nem olvastam el hamarabb a hozzászolását,így ugyanerre hívtam fel a figyelm... (2018.06.08. 06:58) A demokratikus Ausztria, ahol már semmi sem emlékeztet a náci múltra
  • Flat Eric / sta prest: @pixelpiréz plüssvitéz: Maraggyá má kiskancsó! Azé bazmeg, mer nemtucc ennyit eccerre elovasni, m... (2018.03.07. 15:49) Az osztrákok
  • 11110000: @virágelvtárs: Nem minna, minnä. Nem mindegy. @El Topo (Sgt. Elias): Valójában egy finnország... (2018.01.12. 21:18) A finnek
  • Vitárius Gyuszi: @iTeM23: Egyetértek önnel. (2018.01.07. 14:19) A szlovákok
  • Bicepsz Elek: Ennek a posztnak minden szava igaz!! vilagterkep.atlatszo.hu/2017/08/25/viszlat-visegrad-most-vez... (2017.08.25. 18:50) Már megváltoztak…

A lengyelek

2009.04.27. 19:31 - Gudea enszi

Sorozatunk mai fejezetében ismét visszatérünk a vén földrészre, annak is egy vén szegletébe. Bizony, még Európa boldogabb felén sem magától értetődő, hogy valaki egy ezer éves ország polgára lehet, gondoljunk csak a hollandokra, vagy a manókkal és tündékkel egy kategóriás mesebeli belgákra. A lengyelekről sok mindent el lehet mondani (és hamarosan el is mondunk), a korukat viszont nem lehet a szemükre vetni. Ezzel a Vasfüggönytől keletre csak Csehország és Magyarország áll ugyanígy (arra most ne térjünk ki, hogy mennyire égő a nyugdíjasklubból kibukni). A többi kelet-európai kamaszország között szép számmal akadnak olyanok is, amelyek egy átlagos magyar lakos életbiztosításánál is fiatalabbak. És ne legyenek kételyeink: a fél GDP-jüket odaadnák, hogy 130 évvel öregebbek lehessenek!

Na, de lássuk lengyel barátainkat! Nem véletlen a szóhasználat, a Kárpátok bércei mögül nézve ugyanis a lengyelek legjellegzetesebb vonása, hogy a mi barátaink – ki ne ismerné a „Lengyel, magyar két jóbarát…” kezdetű népköltést! Ez már eleve magában rejti cikiségük csíráját, hiszen ki akarna barátkozni a régió nemecsek ernőjével. A lengyel-magyar párhuzam egészen megdöbbentő módon működik már a kezdetek óta.

Ott kezdődik a történet, hogy a dicső szarmata ősök ágyékából eredő lengyelség ugyanazon szittya nemzet fia, mint a magyarok. Bizony, a lengyelek nem a barátaink… rosszabb: a testvéreink. Nincs remény. A miénkkel szinte párhuzamosan megalakult állam a virágzó középkorban darabkákra hullott, amelyeket hogyhogynem, különböző hataloméhes főnemesek tartottak uralmuk alatt. A lengyeleknél a Jagellók hoztak – mint nálunk a Hunyadiak – egy kis erőt és magabiztosságot erre a reménytelen szemétdombra, amelyen minden pozitív fejleményt semlegesíteni tudott az előjogain kívül semmihez sem értő nemesség. Európa szittya ivadékain kívül nem ismer több ilyen népet a vén kontinens. Kizárólag a lengyel és a magyar nemesség volt képes akár a legundorítóbb idegenekkel is (oroszok, osztrákok, románok) szövetkezni a saját népe ellen, hogy egy kis feudalizmust permetezhessen a polgárosodás – szikkadt földből – sarjadó illatos virágaira. Egy igaz szittya számára nincs is édesebb a sajátjai felett gyakorolt korlátlan hatalomnál, nem igaz? Melyikünk ne akarná az utolsó fillérig kiszipolyozni a szomszédját, miközben nagyokat mulat, és jól a tudtára adja, hogy ki is a menő arc a környéken!

Ez a nép el tudott jutni olyan önszervezési magasságokba, hogy elég volt egyetlen jó nemesember vétója, hogy a többség ne tudjon dönteni. Semmiről. És a többség ilyenkor megvonta a vállát, hogy nincs mit tenni. 150 évig. A sorozatos lúzerkedést viszont nem lehet megúszni, így északi szomszédunkat (Nem! Rosszul tudjátok, felejtsük már el Szlovákiát!) is utolérte a történelmi igazságtétel, és annyi felé szabdalták, ahány gátlástalan, visszataszító nép lakott a környékén. Amit a mi esetünkben a délről érkező török, azt náluk a roppant agilis, svéd északi szomszéd jelentette. Ez igazából semmi mást nem akart a végtelen lengyel rónákon, mint minél több ingóságot átjuttatni onnan a Balti-tenger túlsó partjára, és ezt a lehető legtöbb lengyel egyén megölésével felhabosítani. Ahogy lettek egyre szánalmasabbak a polákok, a határaik mentén úgy kezdtek sorban szaporodni az ellenségek, és még az ő szerbjeik, a katonáskodásért befogadott kozákok is átpártoltak az ellenhez. Minket a labancok főztek meg a saját levünkben az üst alján, miközben az egész cucc váratlanul felforrt, a fűszernek szánt adalékok kicsapódtak, és úgy odakozmáltak az edény széleire, hogy azóta sem bírjuk levakarni őket. Ezzel szemben Lengyelország köztudottan egy óriási tepsi, amiben mindig a németek és az oroszok sütögették omlós-ropogósra a saját pecsenyéjüket. A sors hihetetlen szeszélye, hogy ez a nép 13,5 milliónál több tagot számlál. Azzal a ténnyel pedig, hogy 40 millióan vannak, egész egyszerűen nem tudunk mit kezdeni. Szeretjük a lengyeleket? Nem, mert a pénzsóvárgás pont olyan idült hülyeséggel párosul náluk is, mint nálunk, és csak rossz példával járunk egymás előtt. Ennek a két népnek Eurázsia két szélén kéne laknia, hátha átvennének valami üdvösebb magatartásformát a tényleges Európától, és a mongoloktól.

 

 

 

Látens Árpád-sávok Turulmadárral – a szittya vér bizonyítékai

 

 

  

 

A magyar paraszt jól ismert arról, hogy még ma sem szívesen eszik krumplit, mert az is a gaz labancok ördögi tervét szolgálja a szabad szittya hon igába hajtására. Ezért ahelyett, hogy jól átsütve megenné, még mindig újabb és újabb igazságtalan poénokat eszel ki a krumpli és a szlovák nép sajátos viszonyáról. Mindez a konzervativizmus viszont csekélység a lengyelekhez képest. Ők azok, akik szerint a kötelező iskolai egyenruha a gyerekek, azaz a leendő boldog társadalom épülését szolgálja. Ők azok, akik még ma is elhiszik, hogy egy pápa másra is jó a kommunisták idegeinek a rojtozásán kívül. És úgy általában ők azok, akik még elhiszik, hogy ez a ministránsfiúkat guminősorba taszító, maroknyi embert érdeklő színház még bármi jót adhat az emberiségnek.

Büszke lengyel nemes a hintójában

A lengyelek talán csak egy dologban híresebbek a bigott vallásosságuknál. Abban, hogy ők Európa Kínája. A műanyag csörgőtől az ehetetlen kekszen át a mulatságos autóig bármit legyártanak. Ha a kedves olvasó a szájpadlására levakarhatatlanul felragadó, fűrészporízű ostyaszelettel találkozik, annak a csomagolásán „Made in Poland”, vagy „Made in Romania” felirat lesz. Hacsak nem annyira férgek, hogy a „Manufactured in E.U.” szöveget biggyesztik oda. A Visztula menti autóipart is legendák sora övezi. Teljes generációk számára nyújtott pótolhatatlan élményt a babakocsiba oltott rotovátor, a Kispolszki. Ha nem fűződne hozzá ennyi érzelem, ennyi nosztalgia, és ma kerülne piacra, minden bizonnyal a tréfabutikokban árulnák az ujjbecsípős rágógumisdobozok és a fingzsákok között. Hihetetlen, hogy ezzel a pettegővel nem is olyan régen még ötösével jártak a lengyelek nyaranta, csomagokkal megrakva a bolgár tengerpartra éhezni. Nem jutottunk dűlőre itt a szerkesztőségben az ügyben, hogy a Kispolszki vagy a Zuk a viccesebb. A Zuk ugyanis a kelet-európai Szupercsapat hangulat. Hullámpléhből összehegesztett hasábjárgány, ami közismerten egyetlen bevetésre van kitalálva. Mindössze annyi a különbség, hogy nem páncélból van, és nem agyonékszerezett néger pankrátorok, hanem tizenkétórázó sápadt lengyel munkások rakták össze. A legnagyobb különbség pedig, hogy a Szupercsapat epizódja véget ér, és a következőben egy újabb autót hegesztenek össze. Kelet-Európában viszont egyetlen ciki dologgal sem hagynak fel 48 perc múltán.

Aki eddig eljátszott a gondolattal, hogy lengyel akar lenni, annak baráti szeretettel javasoljuk, hogy fusson neki mégegyszer ebbéli döntésének.

Címkék: pina lengyel gagyi polski fiat műanyag katolikus roham szittya országgyűlés nemes obstrukció döntésképtelen pénzsóvár szarmata ii.jános pál gleiwitz

A bejegyzés trackback címe:

https://gyuloltellensegeink.blog.hu/api/trackback/id/tr71089977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scsaba1 2009.04.27. 20:29:30

Szánalmas egy hülye vagy, de gondolom nem én leszek az egyetlen, aki majd figyelmeztet erre.

Féligazságok, összemosás... Pfff...

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 20:45:13

@scsaba1:
Szánalmas egy hülye vagy, de gondolom nem én leszek az egyetlen, aki majd figyelmeztet erre.

Éhesló 2009.04.27. 20:48:31

Sünt neked! Óriásit, tarajost!

Balango 2009.04.27. 20:53:18

Remélem, az írás tényleg csak poén volt.
Mert egyébként egy fantasztikus ország és fantasztikus nép.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 21:03:34

Ez az ország még mindig tele van szemellenzős polakofilekkel? Hát az összes tényfeltáró cikk csak falrahányt borsó?!

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 21:07:42

@Gudea enszi:
Én azért megvizsgálnám a TE pedigrédet is kedves fátrai "felebarátom". Sosem lehet azok között a kurva hegyek között kiigazodni, h melyik nyúlik át ezekhez a szerencsétlen polyákokhoz.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.04.27. 21:08:53

Egy jó kis gyűlölködés elengedhetetlen az egészséges élethez!

Most megyek olvasni a románokat, a tótok fikázása nagyon nagy. XD

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 21:16:35

@Gudea enszi:
Egy szóval sem említed benne, hogy te is annak az "országnak" az állampolgára vagy. Nem is értem mit keresek én itt...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.04.27. 21:17:02

Sokan álszentkednek azzal, hogy lassan már minden modoros lesz. Hát nem, basszátok meg.

Csodálatos blog, itt is érzek enyhe matulás beütést, de csak így tovább. Ugye lesznek "barátaink", a horvátok is?

matula.hu/index.php?section=article&rel=16&id=182

rexter 2009.04.27. 21:19:44

lengyelekről egy történet: angliában dolgoztam, ott kb. minden második ember lenygel már, a ronda nyelvüket kell hallgatni. sebaj. egyszer egy spanyol kolléga vitt haza. mondta h lesz egy buli a héten, menjek, kicsit huztam a számat, hogy nem tudom, talán, valszeg otthon maradok. erre a spanyol azt mondta: ember, dont do the polish life, come to party!! es rohadtul igaza volt. a lengyelek gázak.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 21:23:23

@Kurtz ezredes:
Mióta tartozik a hegységekhez állampolgárság?

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 21:25:17

@Kurtz ezredes:
Ahhoz a szlovákoknak semmi közük sem volt. Látod, a magyarok tényleg nem tudják megkülönböztetni a szlovákokat a csehektől.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 21:27:04

@Gudea enszi:
Elég megnézi a samponos flakont, hogy kiderüljön, két ékezet a különbség...

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 21:29:40

@Modor Tibi:
Őket akár szigetenként is megérné elemezni.

SLacc 2009.04.27. 21:34:45

Ha elolvastátok a többit is (én most teszem), akkor rájöttök, hogy nem komoly, inkább egy kis fricska a magyar szerencsétlenségnek. Nem túl jó minőségben.

SLacc 2009.04.27. 21:37:40

Ja, aki meg magyarkodik, az gondolkodjon el a nemzetek lehetséges valós határain. Érdekes lehet a népszámlálási adatok alapján.

tomcsi71 2009.04.27. 21:39:45

bakker ne keverd már a szezont a faszommal!!! akik a trancsír állapotból kihozták a középkorban, azok a lokietek család voltak... akiknek meg sikerült újra szétbarmolni azok az anjouk (ill. konkrétan a mi "nagy" lajosunk...) meg a jagellók... ja és én ugyan protestáns vagyok, de rohadtul nem bántam volna, ha a kádár-rendszer alatt magyar pápát választottak volna...

SLacc 2009.04.27. 21:43:08

@SLacc: izé, országok, nemzetek szerinti, vagy mi

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.04.27. 22:01:38

@Kurtz ezredes: nagyon várjuk!

Ha esetleg a világszerte sztárolt írekhez anyagra lenne szükségetek, szóljatok!

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 22:06:22

@Modor Tibi:
Nagyon be vunk most táblázva ellenséggel, max egy hónap múlva lenne esedékes, de ha esetleg érzel magadban elegendő gyűlöletet, akkor beszállhatsz, akár segítséggel, akár a megírásukkal :)

El Polako 2009.04.27. 22:08:26

lengyelmagyar.blog.hu/

Ellentétben ezzel a bloggal, az általam belinkelt blog a mai Lengyeországot szeretné láttatni.

Ez a bejegyzés egy ócska zsidó provokáció.Ossszuk meg a darabjaira szakadt magyar nemzetet.A poszt írója valszeg igen kevésszer járt Lengyelbe.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 22:09:09

@tomcsi71:
Hát nem tudtad, hogy a pápát nem választják? Valójában a zsidók jelölik ki.
Eszünkben sincs elvitatni a Lokietek család érdemeit, nem is állított senki ilyet. Nekik csak az a bűnük, hogy 50 éven át bitorolták Lengyelországot, amely a Szent Korona Testének elidegeníthetetlen része.
A szétbarmoláshoz annyit, hogy az elszállt délibábos polákok még ma is a Jagellók alatti országterületet könnyezik.

Mukka · http://pozor.hu 2009.04.27. 22:10:49

valtozatossag kedveert azert csak elmegyek jovo hetvegen meglatogatni a lengyel barataimat :)

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 22:11:16

Én kezdek egy kicsit beszarni. Arról nem volt szó, h AZ MI6 is ránk száll.

vasziljevics 2009.04.27. 22:24:24

aki a posztot írta, mit szívott előtte? kaphatok belőle?

még ha legalább vicces lett volna. így csak egy halom fröcsögés.

bryan 2009.04.27. 22:25:09

Jó újra a kibaszott világhoz hasonló posztot olvasni. Hajrá hajrá!

El Polako 2009.04.27. 22:44:07

@Kurtz ezredes:

Bazzeg, neked még humorod sincs.

Viszavonom a zsidózást.Egyszerűen van már egy degenerált index olvasótábor, aki rendre koppintani akarja a publicisztikát.

Olvasgasd a blogot amit belinkeltem.

Ezt az írást amit berittyentettél ide egy tizenéves kölyök is összehozza, anélkül, hogy valaha is látott volna lengyelt.

Amúgy meg 38 millió a lakossága az országnak...

KicsiSáti · http://kskozlony.blog.hu 2009.04.27. 22:50:46

Nekem tetszik az írás - nem kell minden blogbejegyzést véresen komolyan venni, kedveseim!

Savrena 2009.04.27. 22:59:43

Nekem most egy lengyel baratnom van, es remekul kijovok vele, ellentetben a teuton leanyokkal... a krumplit viszont tenyleg nem eszi... na de en se!

-rizs- 2009.04.27. 23:19:58

En nem szeretem a lengyeleket. Dolgozom egy csomoval, egyesevel nem rosszak, de tomegben nagyon nem jonnek be. Lehet, hogy csak azert, mert olyanok, mint mi?

Zoltan895 2009.04.27. 23:26:42

Ilyen tömény csúsztatást, hazugságokat csak féreg irogat... Kispolszkit cikizni nem menö, akkor mit irsz a trabantra? hülyegyerek... 0 történelmet tanultál, te gyülölködö liberális fasz.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.27. 23:37:56

@MAZ16:
Ezek a videók annyira felemelőek, hogy felnyitották a szememet. Én mostantól nemzeti érzelmű vagyok!

szürke_tag 2009.04.28. 00:00:30

A Lengyelek a Magyarok igaz barátai. Itt még tombolt a kádárizmus amikor egy lengyelországi látomásnál, a lengyel gazda akit meglátogattunk, az udvaron aludt, egy matracon, hogy a magyar vendégei ágyba alhassanak. Ugyanis nem volt pót ágyuk. A lengyelek azt mondják, hogy mi szeretjük a magyarokat és jó szomszédok voltunk, csak ideengedtük a szlovák kecskepásztorokat magunk közzé legeltetni és az a szemét szlovák, nem itt maradt.

szürke_tag 2009.04.28. 00:01:52

@szürke_tag:
Bocsánat látogatásnál, nem látomásnál

Bangjohansen (törölt) 2009.04.28. 00:21:30

Hát ez elég gázosan hangzik, különösen mert a fele sem igaz. Így ír az, aki még soha nem járt Lengyelországban.

Az pedig, hogy a lengyelek bigottak lennének az nonszensz. Ez "a ministránsfiúkat guminősorba taszító, maroknyi embert érdeklő színház még bármi jót adhat az emberiségnek" pedig csak a blogger tudatlanságáról tanúskodik. Lengyelország közepén van Czenstochova, ahová a még nem felszentelt papok és apácák mennek minden nyáron lelki gyakorlatra. A lengyel média kiderítette, hogy ezidő alatt a korábbi hónapok eldásainak tízszeresére ugrik az óvszereladás a városban. Szerinted miért veszik? Ja, és senki nem akadt ki a híren, maximum röhögött, hogy a papok és apácák is emberek.

Tudod haver, arról írjál inkább, amiről megbízható információval rendelkezel (már ha van ilyen). Mert ez a mai elég szarul sikerült.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2009.04.28. 00:21:53

Nem emlékszem mikor volt az index címlapon utoljára értelmes/hasznos blog linkje.

Sajnos ez sem az.

Bangjohansen (törölt) 2009.04.28. 00:26:21

@rexter:
Erről meg annyit, hogy ne csodálkozz, ha egy rakás tanulatlan lengyellel találkozol Nagy Britanniában akik nem bulizni akarnak, pusztán elkerülni az éhenhalást. Ugyanis ők voltak azok, akik nyelvtudás nélkül, szakképzettség nélkül mentek ki és végzik a szarabbnál szarabb melókat hihetetlenül kevés pénzért. Pont úgy mint a magyarok.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.28. 00:32:26

@Bangjohansen:
Na jó, minden viccnek van határa. Ha azt akarod beadni, h a papoknak fütyijük van az apácáknak meg puncijuk, akkor tényleg túllősz a célon. Itt csak gyűlölködni szabad, nem fantáziálni.

öntelt radírpók 2009.04.28. 07:29:57

hajrá hajrá
az ugocsa posztjai közül az ellenség-sorozat volt a legjobb

Dr.Bio74 2009.04.28. 07:41:33

"the polish life" ?

Kac-kac.
Mit mondjunk a magunk kis életéről, vagy mit mondanak mások? Ez alapján húzogatni a vonalakat, hát gázos.

A kis polski meg egy nagy rakás szar, most. Akkor is az volt, csak nem ennyire feltűnően.

Ja, és én vállalom a barátságot a lengyelekkel ( bár a nyelvem nem kívánom kitörni a szóhasználatukban), és vállalom a szlovákokkal is ( ha van ilyen), inkább mint az ellenségeskedést.

El Polako 2009.04.28. 07:48:51

@Kurtz ezredes:

Kezdem azt hinni, hogy egy droiddal kommunikálok. Mi köze van a nemzeti érzelemnek a lengyelek szeretetéhez?

Heh, amúgy mindig bejön ez a "szóljunk le olyan dolgokat amikkel címlapra lehet kerülni" jellegű blogger viselkedés.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2009.04.28. 08:06:06

@scsaba1:

Válóban hazugságok.
Ahogy az is, hogy a szaros magyarországodban még a huszadik század elején is feudalizmus folyt rengeteg uradalomban, amit a monarchia lazított némiképp.

Ezt mi sem példázza jobban, hogy a trianon elötti magyarországodban átlag ötven százalákos !!!50%!!! volt az analfabétizmus (keleti vármegyékben 65%).

Ezekután nem csoda, ha bárki is utálja magyarként a magyart...

f3csk3 2009.04.28. 08:25:58

Már bocsánat, de a magyar paraszt az utóbbi 100 életben nem berzenkedett a krumplievés ellen, nem tudom, melyik korból és vidékről származik ez az bizarr információ.

A kispolszki meg a maga idejében igenis jó volt! Hogy mi lenne, ha "ma kerülnének ki a piacra" egy akkora baromság megkérdezni, mint hogy mi lenne ha dinók lennének az állatkertben.

A két első bekezdés egész jó volt, ezért végigolvastam, de nagyon kár volt. Szerintem Európában a lengyelek és a törökök az a két nép, akik valóban szeretik a magyarokat és - bár röhejesen hangzik az utóbbi esetében - nyugodtan viszonozni is lehet ezeket a nemzeti érzelmeket!

A finnekkel való nyelvrokonságot sem nyelvben, sem nemzeti érzelmekben nem érzi senki egyik oldalról sem. Olyan q. egyedül vagyunk itt Európában, mint a faxom. Legalább a lengyelek maradjanak meg nekünk mint tesók, léccii naaaaaaa léccciiike.

Gudea enszi: a magyarok igenis halálpontosan tudják, mi a különség a cseh és a szlovák között !! Még a fiatalok is, mert ficó pajtás beszólásai elég nagy viszhangot kapnak a médiában.

Mocoria 2009.04.28. 08:37:42

@f3csk3: egyetértek.

A blog meg nagyon sz@r volt. Totál tudatlanság, tények összemosása, jópofizás kísérlete. Jártál te egyáltalán arra? Beszéltél már lengyel emberrel? Próbáld már meg egyszer.

"Aki eddig eljátszott a gondolattal, hogy lengyel akar lenni, annak baráti szeretettel javasoljuk, hogy fusson neki mégegyszer ebbéli döntésének."

- nem lennék lengyel, miért lennék, mikor már magyar vagyok? Nem gatya ez, hogy váltogassam! De bármikor tudnék ott élni hosszabb-rövidebb ideig. Élhető ország - ráadásul sokmindenben hasonló is hozzánk... A rossz dolgokban is.
Nem beszélek a levegőbe: jártam Lengyelországban vagy 50-60 alkalommal életemben. És beszélek lengyelül is. Vannak barátaim is.
A lengyel nyelv meg annak "gáz", aki nem tanulta meg. A magyar ugyanennyire "gáz" kívülről hallgatva! Vagy bármelyik. Megoldás: nyelvtanulás. Meg némi tolerancia. Ne fikázd azt, amit még csak nem is értesz.

agnieszki 2009.04.28. 08:57:32

Az utóbbi 15 évben cca. 12szer voltunk w Polsce, általában 1-2 hetet. Valami keveset tanultunk a nyelvből, a kiejtési szabályokat is, ami nem semmi.Itthon evangélikus vallásgyakorlók vagyunk, ott katolikusok. Számunkra megható az ottani templomi légkör, a sok szimpatikus pap, látszik az ottlévő embereken, hogy számukra a vallásgyakorlás közös öröm és támasz a mindennapokban. A sok gyermek fegyelmezett, tudja, hogyan viselkedjék a számukra biztosan hosszú szertartás alatt. Amennyire nyaralás-telelés alatt ez látható, az emberek hihetetlen szorgalommal dolgoznak, ebből persze mi főleg a háziakat, a vendéglősöket, a karakkói télben, vagy nyáron a Balti tengernél, vagy Zakopanéban az utcán, piacon ruhaneműt, harapnivalót árulókat, a boltok személyzetét látjuk. Minden olcsóbb, mint itthon, hiszen az országban nem szünt meg a termelés, sokkal alacsonyabb az ÁFA. Felfoghatatan, hogy mekkora a belföldi turizmus, láthatólag olyanok is tudnak útra kelni, akik itthon már rég nem, igaz, nagyon szerény szállások is vannak, de maga az idő, az útiköltség azért ott is pénz! Több a láthatóan gondosan nevelt és tartott gyermek. A közterületek tiszták, kevesebb a kutya. Az ország gyönyörű és rengeteg a csodálatos műemlék! A sok év alatt egy nem vonzót találtunk: ez az utak állapota,az általunk szeretett hűvös vizű, fehér homokos tengerpartra német autópályán megyünk.
Polak wenger dva bratanki i do szably i do szklanki!

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.28. 13:33:23

@MAZ16:
Ha szeretetblogot akarsz, akkor biztos az is van a net végtelen vizein. Ez itt igazi kisstílű magyaros gyűlölködés, úgyhogy békülj meg vele. Ilyennek is kell lenni.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.28. 14:25:03

@f3csk3:
Na ne viccelj! A magyaroknak nincsenek barátai. Nézz már rájuk... te is csak kötelességből érzel együtt velük. A lelked mélyén biztos, hogy sokkal szívesebben lennél osztrák.
A lengyel barátságot meg végképp felejtsük el. 1920-ban a lengyelek első dolga volt lecsippenteni néhány árvai és szepesi falut a Nemzet Testéből. Vajon ezen falvak tömbmagyarsága mit szól a lengyel-magyar barátsághoz?
Tetszett az első két bekezdés? Amíg a Balkánt és a magyarokat szidtuk az jó volt mi? Húzz innen Dembinski, te szemét lengyel ügynök, nem okoztál még elég kárt?!

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.04.28. 14:35:37

@Zoltan895:
Látod kedves Zoltán, ez a baj veletek ókonzervatív szutykokkal. Agresszívek vagytok, nem tudtok uralkodni az indulataitokon, ha valaki a tiétektől eltérő véleményt közöl. Biztos ezért ölitek az ártatlan cigányokat is.

Czelder Orbán 2009.05.05. 20:57:05

Háát, szó-szó, van mit helyteleníteni ebben az írásban (népnyúzós fricska, pápa-fika...) anélkül, hogy polákbarát lennék (minthogy nem vagyok).

Viszont az utolsó bekezdés nagyon ott van. Polákia = Európa Kínája nagyon igaz! És kevéssé hangoztatott is (vendégmunkások, ócska gagyi termelése).

rozushka 2009.05.08. 12:30:59

@rexter: teljes egyetertes reszemrol, londonban tobb a lengyel, mint a paki, ami mar nem semmi, es ugy koltoznek ki, hogy viszik az egesz familiat, 20-an vannak 35 m2-en, de azert a vodafonnal beruhaznak egy vadi uj kethavi-fizetesem-de-azert-megveszem-es-hulyere-fotozom-magam-vele-bar-nem-megyek-sehova telefonra. Ja, es ha a szegeny magyar Angliaban megunja a barna-sotlan-zsiros avagy edes-lisztes-muanyag triumviratus altal behatarolhato cuccokat es felfedez(nem tul nehezen) egy kelet-eu-i boltot, akkor fix, hogy lengyel fostalicskat lehet csak kapni (a london south bank university honlapjan megtalalhato a "buszkesegeink" rovatkaban egy lengyel leanyzo, aki abbol szedte meg magat, hogy egy lengyel elelmiszerbolt lancot nyitott), es ha mar megorulne, hogy ezekben a patkanyragta kulvarosi zugokban is hozzajuthat a hon hianyolt befottes uvegbe rejtett savanyusagokhoz, amibol persze kenyszeres autista modra bevasarol vagy harmat a heureka es hirtelen felindulas kellemetlen mivoltabol, akkor dobben csak ra az ehetore sutott izetlen brit csirke es a soha meg nem fovo krumpli tarsasagaban, hogy biza a polak savanyusag nemhogy nem savanyu, de edes es puha, mint a teaba martott, de elotte a peneszes spajzban nyitottan tarolt maradek haztartasi kekesz... no, akkor lassan el is jott az ebedszunet ideje.

Empty 2009.05.13. 01:17:58

Eszelôs jó ez az írás így a kommentekkel kiegészítve. :-)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.13. 11:15:12

@Gudea enszi: Azért meg kell jegyezni, hogy a lengyelek felajánlották nem sokkal később, hogy visszaadják azt a pár falut. Ne felejtsük el.
Amúgy van abban valami amit írtál a postban, de tény, hogy a lengyeleknek rólunk és viszont még inkább barátság jut az eszükbe, eszünkbe, mint az ellentettje.

Mondjuk ők is kb. annyira begyepesedett gondolkodásúak, mint a mi társadalmunk többsége (itt gondolok pár méltatlankodó, és a blog célját nem értő társunkra is). Ezek a barmok fújnak a németekre, a II. vh-s meg az azt megelőző sérelmek miatt, holott: 1. igaz, hogy nagyon megtiporták őket a nácik, de a rendszerváltás után ki épített hozzájuk/nekik autópályát? Ki vitt be irdatlan tőkét, hogy tényleg a suttyó iparuk vigye valamire? A németek! Hatalmas pénzeket kaptak, és mindezt egy dolog miatt: a németekről szóló bejegyzésetekben nagyon jól eltalált, részben fals bűntudat miatt. És erre az EB-n is mit találnak ki: "Szállítsd a fejeket". Szánalmas!!! A legtöbb külhoni lengyel meg a németeknél dolgozik, és fű alatt ott is puffog, hogy de szar itt (személyes tapasztalat!!!), holott szeretett hazájukban nem részletezném, hogy milyen állapotok vannak dajcslándhoz képest.

A focit amúgy nem is említetted! Pedig megérne pár szót... Ék is nagyon öntudatosak ebben is, viszont mást nem tudnak, csak látványosan elvérezni. Persze ha nem olyan szerencsétlenekkel kerülnek szembe, mint pl. mi, akik hivatalból kikapunk minden olyan meccsen, ami igazán számít... :)

szotyika 2009.07.06. 18:39:26

@agnieszki:
"Itthon evangélikus vallásgyakorlók vagyunk, ott katolikusok."

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Amade (törölt) 2009.07.17. 16:41:21

@zsemle_géza: persze.. az általános iskolakötelezettség mellet, ugye?!

"fűrészporízű ostyaszelet" Sírvaröhögtem... ez tényleg így van!!! De van egy nagy konkurensük is: "made in turkey"...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.08.06. 02:13:29

Volt komment, amit - esküszöm! - háromszor is elolvastam, olyan hihetetlen volt.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.16. 15:15:48

@agnieszki:

"Itthon evangélikus vallásgyakorlók vagyunk, ott katolikusok."

Komoly. És Buthánban?

Amit nem szeretekek a polákokban:

- Rémes a nyelvük, de még az írásuk is. W-t használnak orrba-szájba, de nem ismerik a V-t. :-)
Hülye ékezetek, áthúzások, farkincák. Miért nem rovásírással írnak, ha szarmaták? :-)

- Német területeket foglaltak el.

- Tök sokan vannak és valami nagyhatalom-szerűnek képzelik ezért magukat.

- Történelmi magyar Királyság néhány négyzet kilométerét megszállva tartják.
Ha tényleg "bratanki" lennénk, akkor visszaadnák ezeket a területeket, mert számukra nem jelentősek, de számunkra óriási jelképes erővel bírnának. Persze ők is a németektől rabolt területeken terpeszkednek, tehát naivítás ilyesmit várni.

- A katolicizmust valami lengyelvallássá züllesztik.

- Rondák

Javaslat: Felosztani Lengyelországot a svédek, németek, csehek, szlovákok, ukránok között. Esetleg egy 40 E km2-es terület maradhatna, röhögni.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.09.16. 15:27:56

@Jobb híján MDF-es:
A svédek nácik, nekik nem adhatunk semmit, mert elbízzák magukat.
A németekkel ugyanez a helyzet, csak annyivel rosszabb, hogy ők már párszor el is bízták magukat.
A cseheknek meg kell érteniük, hogy soha többé nem szerezhetnek területet puskalövés nélkül. Márpedig a cseh nem fog a kezébe fegyvert, így ők nem szereznek területet.
A szlovákok nem léteznek, ez alatt nyilván nekünk, magyaroknak juttatandó területre gondoltál. Így rendben lenne, csak hát kinek kell ilyen szar hely, mint Lengyelország!
Az ukránok szintén nem léteznek, viszont az oroszoknak sem adhatunk semmit, hiszen a genetikai zsákutcákat inkább el kell szeparálni, terjeszkedés kizárt!

Konklúzió: nincs remény.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.16. 15:53:57

A FIAT650-t szerettem, (az elődjét az 500-ast még jobban. Nem, nem tévesztem össze az autóval, tudom, hogy az más műfaj) de annak csak annyi a köze a polákokhoz, hogy ott is gyártották, azért sem hívom polszki fiátnak.

Intizar 2009.12.11. 14:10:18

Nagyok vagytok... de egy dolog miatt vérzik a szívem... lélegzetvisszafojtva vártam, hogy a "dva bratanki" apropóján meg lesz említve az okádatos önsajnálat-öndicsőítés-másra köpködés nagyszerű kultúrája, amelyben szintén testvérek vagyunk.

Leeroy of SMV Design 2010.02.19. 09:49:53

@Gudea enszi: Övékétől eltérő vélemény hangoztatása = zsidó, komcsi cimkét kap automatikusan, ahogy ez látható a sok bérkommentelő beokádásán nemcsak itt, számos blog.hu-s oldalon.

Leeroy of SMV Design 2010.02.19. 09:51:28

@Jobb híján MDF-es: "- Történelmi magyar Királyság néhány négyzet kilométerét megszállva tartják.
Ha tényleg "bratanki" lennénk, akkor visszaadnák ezeket a területeket, mert számukra nem jelentősek, de számunkra óriási jelképes erővel bírnának. Persze ők is a németektől rabolt területeken terpeszkednek, tehát naivítás ilyesmit várni."

És mégis kinek adnák vissza, a szlovákoknak vagy az ukránoknak? Vagy lenne egy elszigetelt magyar enklávé ott, ami nem határos velünk? :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.19. 09:56:25

"Vagy lenne egy elszigetelt magyar enklávé ott, ami nem határos velünk? :)"

Ja, mint Alaszka az USÁ-nak.

Kint lenne a tábla, hogy Magyar Köztársaság, Scgengenben csak ennyi látszana.

Precedens teremtene, így lehetnének tényleg magyarok által lakott enklávék Szlovákiában, Romániában, Ukrajnában meg a többi helyeken.

Ezt nevezem én párducmintás határmódosításnak.

Leeroy of SMV Design 2010.02.19. 10:01:20

Már eltekintve attól, hogy Alaszka nem is volt sosem határos az anyaországgal, de értem, amire gondolsz.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.19. 10:09:41

@Yann Le Pentrec:

Nem állítottam, hogy valaha is határos volt, csak egy példát hoztam, hogy nem feltétel a határosság.

Történelmi jogon az a terület Mo., ha a lengyelek ezt elismernék, akkor visszaadhatnák nekünk, nem kellene, hogy zavarja őket a közös határ hiánya.

Kitenni a táblákat a határra, aztán ennyi!

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2010.02.19. 10:28:27

@Jobb híján MDF-es:
Kiváló ötletnek tartom, valódi polák és magyar nemeshez méltó megoldás lenne.

Lelki szemeimmel látom a remegő szlovák szájakat, amint önkéntelenül elkezd szivárogni a nyál a sarkukban, lelki füleimmel pedig hallom a szeszgőzös, elbicsakló tót hörgést, amint szembesül önnön tehetetlenségével.

Azt hiszem, azzal sem lenne gond, hogy teljes nemzetiségi jogokat kapjon a terület lengyel lakossága. Mi igazán kompromisszumkészek vagyunk.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.19. 10:39:21

"teljes nemzetiségi jogokat kapjon"

Így van. A lehető legnagyobb autonómiával.
És új Szentkoronás címeres személyi igazolványt, akár ékes polák nyelven.

Szóval szerintem akkor lesznek igazán "bratanki"-k, ha ezt meglépik.

Leeroy of SMV Design 2010.02.19. 11:25:44

Meg ugye előbb egyáltalán ennek fel kéne merülnie hivatalos szinten.

gabesz7004 2010.04.18. 11:14:56

@Gudea enszi: Utána pedig jöhet Székelyföld leválasztása a büdös románia(?) területéről! Na az lenne ám csak igazán lármás buli!

nyeviga 2011.03.05. 20:37:40

A francba!Az én vezetéknevem lengyel.Felnyitottátok a szemem, most már végre korlátok nélkül gyűlölhetem magam.Eddig csak vidéki mivoltom miatt tehettem ezt, de most...

insomnya 2011.04.15. 20:39:05

Hiányolom, hogy a lengyelek eredetéről bizony nem sok szó esik. Bizony ők is szlávok, basszameg. És a szlávok közül a legcsúnyább hangzású és írású nyelvvel. A pozitívum, hogy legalább a többi szlávot utálják, főleg az oroszokat érthető okokból.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.04.15. 23:18:46

@insomnya:
Úgy szlávok, hogy tulajdonképpen nem is szlávok. Egy szláv beéri az orosz zászlóval és ezer éves államról csak magyar szomszédai révén hallott.

sugarfree 2011.05.07. 19:51:53

Azért az összes "szláv" közül a lengyel a legnorálisabb, legszerethetőbb nemzet. Még a nagyanyóm sem fikázta őket...bezzek a tótókat, románokat, bunyevácokat...hajajajj, de mennyire. Szegénykém már 95-ben meghalt...pedig gyerekkoromban rengetega anekdótát, történetet, éneket osztott meg velem róluk.

sugarfree 2011.05.07. 19:57:51

...na jó, a zsidókról tudok egy mondókát...de azt nem osztom meg.:)

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2011.10.16. 14:56:45

"Lengyelországról amit gondoltam, már mind elmondtam. Azután meggondoltam magam. Bementünk a menyasszonnyal egy idegen lépcsőházba. Az első és a második emelet között leguggolt, fészkelődött, majd nagyban kulázni kezdett, a falra meresztve rövidlátó szemét. A lépcsőfordulón álltam.
- Halló, garázs! - a menyasszony sohasem szólított a nevemen. -Van nálunk papír?
- Nincs.
Megtörölte magát a mutatóujjával, és az ürülékkel felrótta a falra:
- Békét a világnak."
(Viktor Jerofejev)

vlacko 2012.03.28. 14:56:46

@El Polako: 12 éves gyereknek még fingja sincs a gyűlölködés szakmódszertanáról....