Gyűlölt Ellenségeink

Az alkalmazott nemzetkarakterológia vezető szakmai műhelye.
A világ népei hamis előítéletektől mentesen, a tények és összefüggések tükrében. Minden, amit a másoknak és önmaguknak hazudozó, politikailag korrekt szemforgatók sosem mondanak ki.

Komoly? Vagy vicc?
Vagy mégis komoly?
Hát mit fognak ehhez szólni mások?!

Állandóan időszerű

Ha nem egyértelmű, hogy hol jársz, olvasd el a tudományos alapvetést!

A gyűlölködés szakmódszertana

Ha nagyon gyűlölöd bármilyen csoport tagjait, vagy a többi kommentelőt, vagy egy részüket, add ki magadból a személyeskedőposztban!
Gyűlöllek te rohadék...! - személyeskedőposzt

Gyűlölködj a Fácsén!

Innen gyűlölködtök

Friss hozzászólások

  • Frick László Intézet: A pincében lakó osztrák lányról nekem nem az Amstetti Rém áldozata ugrott be, sokak laknak szuteré... (2018.09.23. 08:30) A svédek
  • Albu: indavideo.hu/video/Csibesz_-_Gigolo web.archive.org/web/20110321052930/https://mulatos.blog.hu/201... (2018.07.24. 14:51) Fos zenék egykori gátlástalan kirablóinktól - Vendégposzt
  • Atti Békási: @dr. Trebitsch: Sajnos nem olvastam el hamarabb a hozzászolását,így ugyanerre hívtam fel a figyelm... (2018.06.08. 06:58) A demokratikus Ausztria, ahol már semmi sem emlékeztet a náci múltra
  • Flat Eric / sta prest: @pixelpiréz plüssvitéz: Maraggyá má kiskancsó! Azé bazmeg, mer nemtucc ennyit eccerre elovasni, m... (2018.03.07. 15:49) Az osztrákok
  • 11110000: @virágelvtárs: Nem minna, minnä. Nem mindegy. @El Topo (Sgt. Elias): Valójában egy finnország... (2018.01.12. 21:18) A finnek
  • Vitárius Gyuszi: @iTeM23: Egyetértek önnel. (2018.01.07. 14:19) A szlovákok
  • Bicepsz Elek: Ennek a posztnak minden szava igaz!! vilagterkep.atlatszo.hu/2017/08/25/viszlat-visegrad-most-vez... (2017.08.25. 18:50) Már megváltoztak…

A szerbek

2009.07.29. 05:09 - Gudea enszi

Igen, tudjuk, hogy nagyon vártátok már őket, és hát ki más is következhetne az albánok után, mint a Balkán fekete báránya kecskéje, a szerb nép. Csakhogy tudjuk, ilyen nép nincs. Mi is unjuk már, hogy minden népnek kétségbe vonjuk a létét, de továbbra sem engedünk az igazunkból. Mi csak szerbhorvátokról tudunk. Ugyanakkor oly mértékű különbség van a két csoport között, hogy szegény horvátokkal nem tehetjük meg, hogy egy kalap alatt tárgyaljuk őket az emberiség legmélyebb söpredékével.

Ezeknél a szlávoknál sose lehet tudni, hogy ki kicsoda, kiváltképp, ha a Balkán zegzugai között gyilkolásszák egymást. Mint mondottuk, mi csak szerbhorvát népről tudunk, de az elkülönítésnél segíthet, hogy a szerbek a horvátoktól eltérően még írni és olvasni sem tanultak meg. Ilyen alapon tehát mégis könnyű különbséget tenni köztük, hiszen nálunk sem okoz gondot az írástudó magyar és az analfabéta cigány különválasztása. Persze, tudjuk, hogy cirill betűk, oroszok meg Bizánc… Mi utoljára általánosban szórakoztunk ilyen titkosírásosdival, és már akkor is éreztük, hogy ez valami elég komolytalan dolog.

 

Micsoda újszerű ötlet! Sziámi címersas!
Ilyen még senkinek se volt!

 

További ok a külön kezelésre, hogy a horvátok a 10. században bő 150 évre azért létre bírtak hozni egy, legalább királyságnak hívott valamit, ami a szlávokhoz képest már komoly fegyvertény. A rácok viszont még a 19. században is törzsfők vezetése alatt fosztogattak, az első királyuk 1882-től uralkodott. Talán mondanunk sem kell, hogy európai összehasonlításban mekkora teljesítmény a 19. században királyságot alapítani. 

szerbek - címer.PNG

 

 

Rácország eredeti címere egy dühödt vadkan, melyet a magyarok
előbb pofánnyilaztak, majd fejét vették. Tökéletes!

 

Az, hogy a rácokat gyűlöljük, nem egy nagy dolog, és nem is lep meg senkit, hiszen az egész művelt világ egységesen így tesz velük. A szerbek megérdemelten kerülnek rendre a jó zsaru – rossz zsaru játék szopóágára, jófejek kizárólag akkor lehetnek, ha a magyarok a másik fél. Na de a képzett gyűlölködő – mint tudjuk – nem vagdalkozik vaktában…

Ha azt mondom, 20. század eleje és Magyarország, akkor olyan dolgokra gondoltok, mint dinamikus fejlődés, iparosodás, befejezett vasútépítés, Országház, Ganz-művek, NB I, MOB, színházkultúra, boldog békeidők, virágzás. Szarbiában Szerbiában ugyanebben az időben az volt a legkirályabb arc, aki a sátra előtt (bizony, szó sincs házról) a legtöbb karóra húzott koponyát tudta felsorakoztatni. És ez még a kisebbik baj. A nagyobbik az, hogy azóta sem történt arrafelé olyan esemény, amitől ez megváltozhatott. Hacsak nem annyi, hogy már vannak híreink házakról is, amelyeket persze sehol sem vakolnak be, hiszen onnantól adóköteles a hajlék. A rác csorda igényessége sosem ismert határokat.

 A történelemben soha semmit nem alkotott, a hódítás édes ízébe bele nem kóstolt népek szegényes pótcselekvése a határmenti csippentgetés.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A Balkánt senkinek sem kell bemutatni, mindannyian tudjuk jól, hogy egy Afrikába oltott Dél-Amerikával állunk szemben. Na de még Afrikában és Dél-Amerikában is akadnak szimpatikus helyek. A Balkánon is vannak napsütötte, pálmafás tengerpartok, szép épületek, viszonylagos jólét, és a turistákból élő, s pont ezért viselkedni legalább némileg tudó személyzet. Szerbia pedig ezektől az elviselhető helyektől a lehető legtávolabb, a félsziget kellős közepén rothad, és talán nem véletlen, hogy a közelmúltban elbukta a maradék apró kis tengerpartját is (Montenegróval egy kicsit lejjebb foglalkozunk). Tulajdonképpen sose értettük, hogy mire jó ez a balkáni, vérben dagonyázással ötvözött mozaikosodás. Elképzeltük, ahogy az MSZP-Fidesz vallási-kulturális törésvonalon ténylegesen kettészakadt Magyarországon Nyakó István felkerekedik a zsoldosaival, és lemészárolja a helyőrség nélkül maradt Felcsútot az Orbán családdal együtt. Majd erre válaszul Kövér László milíciái a Bükkből rommá ágyúzzák Miskolcot. Eközben pedig a mindkét fél által megvetett és irtott vallási fanatikus csoport Kolompár Orbán vezetésével szedett-vedett magánakciókat szervez, hogy megbosszulja az alsószentmártoni vérengzést. Azt kell mondanom, kedves magyarok, hogy nem állunk mi olyan rosszul.

A szerb nép még nem is olyan régen nagyon nyeregben volt. A nyergük biztosan volt felcsatolva a lóra, amit Szlovénia, a Délvidék és a horvát tengerpart jelentett. Milosevics rácai egy nagy, erős, gazdag és viszonylag független ország összes nemzete felett zsarnokoskodhattak kedvükre. Ebből mára semmi sem maradt, és erről nem az antant, nem Clemenceau, nem a nácik, nem az oroszok, nem az amerikaiak, de még csak nem is a zsidók tehetnek. Erről bizony egyes egyedül a szerbek tehetnek. Mindezt csak tetézte, hogy az országuk azon részét, amelyet nem lőttek szét saját maguk, az amerikaiak bontották le nekik. Ilyen szinten dacból kinyíratni magát még a magyar sem képes, pedig nekünk aztán nem kell a szomszédba mennünk reménytelen rohamokért. Szerbia ezzel a világtörténelem legnagyobb pancserei közé emelkedett a gallok, a mongolok és az aztékok közé. A Délvidék leválása is csak idő kérdése lehet, és nem a magyarok miatt. Ugyan ki akarna már egy csapatban játszani a Balkán Michael Owenjével? Az egykor rettegett támadó ma kapkodva keresi, hogy melyik sztárcsapat kispadjára szegődjön el tölteléknek, miközben a többiek nem győzik körberöhögni.

 

 

 

 

A szerb hadsereg a 90-es években legendásan erős volt, bár ezt csak a szerb mészárlásokat túlélő, fegyvertelenségük okán elfogult civilek elmondásaira alapozták. A szerb katonának, hasonlóan az összes szlávhoz – kivéve a tajrészeg oroszt és a magyarosan meghaló lengyelt – eszébe sem jut szemtől szembe fegyvert fogni olyanra, aki visszalőhet. Soha egy háborúban sem koncoltak még fel annyi őrizetlenül hagyott falut, és nem robbantottak rá annyi sziklát szurdokon átvonuló seregre, mint a délszláv buliban. A szerbek ezekben a műfajokban alkottak maradandót az elmúlt századokban. Hunyadi segédcsapataiként is inkább megfutottak, nem úgy, mint az átálló oláhok. Persze csak azért, mert jól tudták, hogy a töröknél az ellenség árulója sincs biztonságban. A szerbek pedig nagyon akartak élni, hogy még sokáig görgethessenek bátran köveket a völgyeikben masírozó ellenségeikre.

Szerb nemzetségfő csata közben a 20. század első feléből

 

Ha már a háborúnál tartunk, ki kell térnünk a szerb öntudat magyarral közös nevezőjére, nevesül a vízipólóra. Most ugyan ismét kikaptunk tőlük, de még a megszokottnál is butább az a rác, aki ennek őszintén örülni tud. Bennünk ugyanis van annyi taktikai érzék, történelmi bölcsesség, államalkotói készség és szellemi fölény, hogy a legfontosabbat nyerjük meg, amire az egész világ figyel. Nyerni akárkinek sikerülhet akár többször is, akár sorozatban is, de a győzelemre születni kell. Győzni nem rendel a Jóisten szerb-féle söpredéket. A szerbek az összes VB és EB sikerüket, meg még a fél heréjüket, a teljes kecskenyájukat és Ratko Mladicsot is odaadnák egy olimpiai bajnoki címért, amit mi akár nekik is adhatnánk, hiszen még mindig maradna kettő a közelmúltból. De mi akkor sem adnánk oda, ha érdekelne minket a rác lélek fájdalma. Szerb ellenségeink figyelmébe ajánljuk az Athén kulcsszót. Mert aki 3:0-ról, majd 7:5-ről képes elveszteni egy olimpiai döntőt, az valószínűleg nem érdemli meg. Ráadásul a szerb tökösség is csak legenda. Remélem minden olvasónk emlékszik arra, amikor a valóban tökös magyar gyerek Szécsi harcos férfiállat módjára üvöltve szedte rendbe a sorainkat! Az agresszív szerb suttyók pedig megszeppent arccal somfordáltak vissza a kapujukhoz, hogy asszisztáljanak a zsinórban három gólunkhoz. Soha ne feledjük, hogy ők Gloomgold módjára csorgatják a véres nyálukat egyetlen olyan aranyra, amilyenből nekünk tengerszám terem, és lubickolunk benne mint Dagobert bácsi. Viszlát, Londonban!


Győztesek. Egyáltalán nem emlékeztetnek a szerbekre.

Végezetül nem mehetünk el szó nélkül a szerbekből leágazó különféle hibridek mellett. Van egy réteg, aki nem értvén a történelem kerekének forgását, még 2009-ben is jugoszlávnak vallja magát. Mi igazán átlátjuk a dilemmájukat, hiszen nem lehet könnyű eldönteni, hogy akkor most a szerb, horvát, bosnyák hármasból melyik rakás szarba feküdjön bele az ember. Viszont úgy látjuk, hogy ugyanakkor teljesen mindegy is.

 

Hosszú lesz még az a kórházi ápolás

 

Még ennél is kínosabb a montenegróiak helyzete. A szerbek Ausztriája több mint szánalmas. „Nem, mi nem vagyunk háborús bűnösök, nem vettünk részt semmilyen népirtásban. Mi egy teljesen külön nemzet vagyunk.” A kérdés csak az, hogy az albánok majd elhiszik-e ezt nekik egy alkalmas pillanatban. Mi a magunk részéről csak annyit tehetünk hozzá ehhez, hogy Radovan Karadzsics, született: Petnica, Montenegró. Bizonyára mindenkinek feltűnt már, hogy nem könnyű feladat kiemelt helyen felkerülni a fejlécünkre, úgyhogy senkit se tévesszen meg Montenegró álszent szerbmentessége. Ezek bizony ugyanolyan gusztustalan vérivó, az első hangos szóra bicskát rántó, példásan megrendszabályozandó szerb csürhe, mint az összes többi Bihácstól Nisig.

Aki előtt még nem nyilvánvaló, elmondjuk neki. Szerbiának vége van, mint az SZDSZ-nek. Lassan mindenki rájön, hogy ebben a szerbkedésben nincs már semmi perspektíva. A nagy öregek még egy darabig kapaszkodnak majd a múltba, de jönnek a fiatalok, akik bátran megkritizálják, lemondásra szólítják fel őket. Majd miután teljesen bevégzik a munka maradék részét, rezzenéstelen arccal beállnak horvátnak.

Címkék: pina vízilabda szerb olimpia sátor kecske gyáva népirtás balkán kőkorszak jugoszláv alattomos elmaradott rác vérivó testvérháború

A bejegyzés trackback címe:

https://gyuloltellensegeink.blog.hu/api/trackback/id/tr831274893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.01.30. 18:34:58

@Lázár Sajn:
Becs szóra azt hittem, hogy szerbiai szerb vagy, ezért természetesen inkább biztatni akartalak, hogy egész ügyesen boldogulsz magyarul. Utána annál nagyobb volt a meglepetés, hogy nem. Műszaki emberként ekkora gondot okoz egybeírni a toldalékot a szótővel?
@Thyhor:
Szemezünk velük egy ideje, meglátjuk. :)

Lázár Sajn 2014.02.02. 11:31:53

Azt hittem tudod hol van Pomáz. 300 éve jöttünk Pomázra. Érdekes cikket olvastam a SNN újságban: 1913 szeptemberében két Magyar rendőr ,öngyilkosságnak álcázva megőlte Lukián Bogdánovics Szerb pátriárkát az OM.monarhia területén élő szerbek legnagyobb vezetőjét. Ezzel szerették volna ki provokálni a Szerbia elleni háborút. Az 1913-as balkáni háború után Szerbiának erre nem volt ereje. Egy év múlva ez már nem sikerűlt.

Lázár Sajn 2014.02.02. 15:06:14

Egy kérdést szeretnék feltenni. Kinek köszönhetjük a zöld szint a Magyar zászlóban ???

omron 2014.02.03. 09:32:56

@Lázár Sajn: Nem kinek, hanem minek! Annak, hogy a piros és a zöld egymás komplementer színei.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.02.03. 21:30:07

@Lázár Sajn:
Fógalmam síncs. A szorbok adták belle ezt a szintet???

Thyhor 2014.02.03. 22:16:53

@Kurtz ezredes: A piros és fehér mellé harmadiknak a zöld színt József nádor első felesége, Alekszandra Pavlovna javaslatára vették fel. Ez a zászló 1848 előtt már jelen volt, de még nem terjedt el. Sajnálatos tény, de édes testvére volt I. Miklós orosz cár-nak, aki részese lett a magyar szabadságharc leverésének. Az 1848-as követelések egyike volt, hogy „a nemzeti színek régi jogukba visszaállíttassanak” – szemben a Habsburgok fekete-sárga színeivel. Erről az áprilisi törvények 21. cikkelye rendelkezett. A piros-fehér-zöld zászló így hivatalosan elismert magyar nemzeti jelkép lett, amelyet 1848-49-ben már általánosan használtak polgári zászlóként. Az 1848–1849-es honvédsereg ezzel szemben fehér színű, piros és zöld úgynevezett farkasfogakkal szegélyezett zászlók alatt harcolt, közepén a címerrel.

Forrás hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_z%C3%A1szlaja

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.02.03. 23:20:35

@Thyhor:
Ó, szerb barátunk őt pillanatok alatt eljugósítja. Élvezzük kéjesen!

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.02.04. 02:41:50

@Lázár Sajn:
Az, hogy nem érsz fel valamit magyar nyelven, nem jelenti, hogy az a valami hülye és agresszív. Ha neked az agresszív, amit itt olvasol, akkor gondolom, az 1944-45-ös szerb magyarirtásra még szerbül sem találsz szavakat.

@Kurtz ezredes:
Ne basztasd már szegényt ilyenekkel, amit sok magyar se tud! Szerb létére magyarul beszél a kedvünkért, én ezt a tisztelet jelének veszem. Mindazonáltal sajnos semmi keresnivalója itt, ahol magas szintű magyar nyelvtudás nélkül legfeljebb kontárkodni tud. Neki sajnos akkora lemaradása van ilyen téren, hogy érdemesebb lenne a Harry Potter magyar kiadásával vagy Tóth Gabi dalszövegekkel gyakorolnia, mielőtt a népfrusztráció-tudományhoz próbál tartalmasan hozzászólni.

Thyhor 2014.02.04. 11:12:07

Most már világos,csak későn jött le nekem hogy ez a zászlós kérdés csak azért lett felrakva hogy a jugoszlávokat áldjuk érte,legközelebb majd veszem a fáradságot és elolvasom a fentibb hozzászólásokat.De egyébként sajnos itt is megbuknak szegények.A zöld szín már II Mátyás koronázásakor és a Szent István rend alapításakor is jelen volt a zászlóban csak nem volt még általános használatban.Mire számíthatunk még? A lerágott "a huszárok szintén szerbek voltak először csak aztán lopták le a magyarok" históriára? Vagy a szlovák "best of" "A magyar nyelv 21% lopott szlovák szavakból áll és a szlávok civilizáltak minket"?De olyan is volt már hogy " a magyar nyelv a XIX sz. előtt még nem is létezett" és még sorolhatnám nagy a választék.

De ha már a színekről van szó akkor ajánlom a figyelmetekbe ezt a cikket

srbija.blog.hu/2010/01/19/szerb_horvat_szloven_abszurd

Lázár Sajn 2014.02.04. 19:46:53

@Thyhor: A válaszod helyes ,erre gondoltam. ürömön a pravoszláv kriptában helyeztték örök nyugalomba . A többiek elég bunkók, kicsit felsőbbrendűnek érzik magukat. Jugoszláviához nekünk pomáziaknak semmi közünk sincs,mint írtam 300 éve jöttünk . A 45-ős vérengzésekröl csak annyit: sajnos minden háború után jönnek a élősködő dögkeselyük,akik emberek tíz ezreit likvidálják bosszúból ,haszonszerzésből, hatalomféltésböl. Nem véletlenül támogatja Nikolics a múlt feltárását ,mivel a gazdag szerbeket ugyanúgy likvidálták.

Lázár Sajn 2014.02.04. 22:34:38

@Gudea enszi: A magasszintü magyar nyelvtudás, ez elég beképzelt duma. Ha olyan nagytudásúnak érzitek magatokat, akkor küldök egy kis agytornát: Van 12 golyó, 1golyó rossz sújra (nem tudni hogy könnyebb vagy nehezebb). Van egy kétkarú mérleg 3 merésböl mond meg melyik a rossz golyó ?

Lázár Sajn 2014.02.04. 23:19:32

@Thyhor: Hogy ki kitől vett át szavakat , ez meddő vita. Például : A szerb király neve,Kárágyorgye török szó( Feketegyörgy ) Viségrád (magas vár),Balaton ( blátno jézéró ,sáros tó) Csongrád ( fekete vár) tábán szerda ,csütörtök ,péntek ,stb . Ilyen környezetben a magyar nyelv fennmaradt ,ez orjási dolog. A románok is megőrizték a latin nyelvüket, igaz ők nyelvváltással jutottak hozzá, de kb. 1500-éve nincs latin szomszédjuk. Sajnos nagyon sokan ugy hiszik Magyarországon,hogy amiről nem hallottak ,vagy nem tanultak az nem is létezik. A környező népekre gondolok. A zászlót csak azért hoztam fel, mert a szomszéd faluban Ürömön van a kriptában eltemetve a cár lánya és kevesen ismerik a történetét.

Lázár Sajn 2014.02.04. 23:40:18

@Kurtz ezredes: Várnában főiskolás koromban beszélgettem egy NDK-ás lánnyal oroszul. Ő is csúnyán ejtette az orosz szavakat én is. Kiderült Ő szorb és Berlin alatt laknak, Én meg szerb és Budapest fölött lakom, de megértettük egymást. Te állítólag Magyar vagy, mégsem akarsz megérteni olyan Magyarokat, akiknek az állampolgársága magyar.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.02.05. 03:04:48

@Lázár Sajn:
Már ott elbukunk, hogy nem tudjuk, mi az a sújra. Ez valami olyasmi cucc, mint a sólya?

"Várnában főiskolás koromban beszélgettem egy NDK-ás lánnyal oroszul. Ő is csúnyán ejtette az orosz szavakat én is. Kiderült Ő szorb és Berlin alatt laknak, Én meg szerb és Budapest fölött lakom, de megértettük egymást. Te állítólag Magyar vagy, mégsem akarsz megérteni olyan Magyarokat, akiknek az állampolgársága magyar."

Ez nem igaz, mert Gudeát is tök jól megértem, pedig ő csallóközec én pedig kelenföldác vagyok, nem magyar!

mayorlacko 2014.02.05. 08:02:08

" A románok is megőrizték a latin nyelvüket, igaz ők nyelvváltással jutottak hozzá, de kb. 1500-éve nincs latin szomszédjuk."
Sokszori nyelvváltással, egyéb sokszori átváltással, de biztos, hogy 1500 éve? Meg amúgy egy csacska mondatban ennyit összehozni, gratulálok.

Thyhor 2014.02.05. 13:12:48

@Lázár Sajn: Meggyőződésem hogy a Magyar nyelv függetlenül a jövevényszavaitól különlegesebb a többi Európai nyelvnél mégpedig azért mert egyedi.Mivel Kárpátaljai vagyok ahhoz hogy létezhessek és megélhessek itt a mai körülmények között az anyanyelvemen kívül még megtanultam oroszul és ukránul is és így össze tudom hasonlítani a különböző (vagy éppen sokban nem különböző) nyelveket, főleg szláv eredetű nyelveket.Ha bekapcsolnak nekem egy lengyel TV műsort annak a mondanivalóját 60-70% megértem,ha elolvasok egy szlovák cikket annak szintén értem a felét és ezt teszem anélkül hogy valaha is beszéltem vagy tanultam volna őket.Ugyanez a helyzet a Belorusz nyelvvel is.Horvát cikket még nem olvastam, a Szerbek pedig kissé más betűket használnak így átfogóan nem tudom összehasonlítani a többi szláv nyelvvel,de a 20% szinten megértem.És itt jön a képbe az általad említett szomszédok "elismerése".Nem vagyok a délszlávok szakértője úgyhogy velük kapcsolatban nem fogok megalapozott véleményt nyilvánítani de a szlovákokról és az ukránokról bizony már tudok.
Ha egy nemzetről beszélünk akkor annak elismeréséhez alapkritérium egy közös nyelv,ország,egyedi kultúra.A nemzet olyan mint a bór. Minél régebbi annál nemesebb. Minél idősebb a történelme annál inkább beszélünk Nemzetről s nem pedig egy fabrikált népcsoportról.Az idő ez esetben tanítóként és iskolaként szolgál.Minden olyan etnikum mely megérett a nemzetté váláshoz a történelem során bizonyította az országalapításhoz és annak fenntartásához szükséges rátermettségét.Egy országon belül kezdődik el igazán egy nemzet fejlődése,nyelvének megérése,kultúrájának egyedivé válása.Az erős ország és az ezen országot képviselő nemzet gyakran,vagy mindig magába foglal valamely kisebb etnikumot mely a maga részéről rendelkezik az egyediség szikrájával azonban általában nem állja meg a helyét a nemzetté válás útján éppen ezért a domináns országalapító nemzet hatása alatt asszimilálódik és nem lép fel országbomlasztó faktorként,ellenkezőleg,valamelyest gazdagítja az országalapító nemzet kultúráját és megerősíti annak pozícióját az által hogy növeli a nemzet létszámát és ezáltal növeli erejét és szerepét a többi ország és nemzet között.
Ha egy egészséges ország és nemzet példáját vesszük akkor minden hasonlóképp alakul azonban vannak "elváltozások" is amelyek ha szabadságot és támogatást kapnak a felszínre kerülnek és az ország rákosodását okozzák.Új nyelvjárások és nyelvek kialakulhatnak egy nemzeten belül is különböző társadalmi rétegekben.Ezek a nyelvi formák az erős országalapító nemzet hatása alatt kontrollálva vannak és nem nyernek szabadságot azonban háborús időkben az ellenség vagy önnön uralomvágyuk hatására felszabadulnak és elkezdik bomlasztó, romboló hatásukat.Példának vegyük az ukránokat.Ennek az etnikumnak a keletkezése a Lengyel és Orosz nyelvek szomszédsága és a jobbágyparasztok sajátos műveletlenségének számlájára írható.A középkorban a műveltség,az írástudás csakis a nemesebb és magasabb kasztú emberek számára volt elérhető.Emiatt ez egyszerűbb társadalmi rétegek melegágyként szolgáltak az új nyelvjárások kialakulására és azoknak az etnikummá történő fejlődéséhez.Köztudott hogy az ukránok legnagyobb hősei a híres kozákok,azt viszont kevesen tudják (hála a jó erős szláv propagandának) hogy a kozákok egyszerű zsoldos tolvajok voltak.Ez a kozáknak nevezett népcsoport a társadalom legaljából fejlődött ki,menekült rabszolgákból, akik a földművelésen és a padlómosáson kívül nem sok mindenhez értettek.Ezután a csoportba tömörült menekültek megalkották a saját kis "államukat" és elkezdődött a keverék parasztnyelvjárás nyelvvé és az ezen nyelvet használó népcsoport nemzetté fejlődése.Sajnos hiába verték le ezt a tolvajbandát az oroszok már túl késő volt,az alap megvolt,és az egyszerű társadalmi rétegekben még mindig használták egymás között ezt a nyelvet,ami csak várta az alkalmat a kibontakozásra.Ez meg is történt.Hasonló a helyzet az un szlovákokkal is.Egy kaotikus nyelvvel rendelkező szláv csoport melyre hatással voltak mint a Magyarok úgy a Lengyelek és a Csehek is egy egységes nyelvvel nem rendelkező földműves masszát képviselt.Ezt pontosan tudjuk hiszen még az államuk alapításakor sem volt egységes nyelvük és talán a mai napig így van ez.A Csehek "Magyarszeretete" és a szlovákok iránt érzett készséges támogatása (ami természetesen nem a szlovákok érdekeit volt hivatott képviselni hanem Magyarország felbomlasztását) hatására ezek a nyelvetlen tömegek elkezdek magukra külön nemzetként tekinteni.
Így alakult meg a ma Ukrajnának és Szlovákiának nevezett valami.De mi az érdeme ezen nemzeteknek? Természetesen semmi.A nyelvük nem hordoz semmi fajta egyediséget,csak részleteiben különbözik az alapnyelvektől melyekből generálták őket.Hasonlattal érzékeltetném:
Ha egy vizslát keversz egy kuvasszal attól még nem kapsz egy új kutyafajt,a született állatot még csak a fajta névvel sem illetik hiszen csak keverék.Így van ez ezekkel a nemzetekkel is,ezért sem érdemelnek elismerést

Thyhor 2014.02.05. 14:53:57

Hoppá a bor szót véletlenül hosszú ó-val írtam,előre is elnézést,az italra gondoltam természetesen.

Lázár Sajn 2014.02.05. 21:11:34

@Kurtz ezredes: szeretedjátcaniahülyétneisfoglalkozzafeladvánnyal,úgyismeghaladjaaképességedet.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.02.05. 21:44:43

@Lázár Sajn:
Jó, de nem is én kaptam a feladványt, ráadásul én tényleg nem tudom, mi az a sújra, meg is mondtam őszintén. :(

Lázár Sajn 2014.02.05. 23:06:28

@Thyhor: Érdekes dolgokat írsz. Egy két dologban nem értek egyet. Nem szeretem az előítéleteket. Nagyon sok nép sorsa a külső erőviszonyok alakulásának fügvénye. Például Nagy Károly fia nem győzi le az avarokat ,nem biztos hogy sikerült volna a honfoglalás. Vagy ellenkzöleg tárt karokkal fogadták volna a Magyarokat.( egyesek szerint rokonok.) A Kozákkok állítólag szabad parasztok voltak, azért telepítették a Don mellé őket hogy e Tatároktól védjék az orosz földet. A székelyek is a végeket védték,de Mária Terézia megfosztotta őket a kiváltságoktól. A krajinai Szerbeket a Török ellen telepítették a mai Horvátország keleti határára. Nem ismerős a hangzás Ukrajna krajina,( végek) . A Szlovákokat nem becsülném le,nagyon szorgalmas nép. A miléneumi építkezésekre orjási számban hoztak szlovák munkásokat. Ők építették a pesti rakpartot.( emlékszel a Pál utcai fiúkban az öregre aki vigyázott a grundra?) A történelemkönyvekben nem osztottak nekik lapot, de ma is itt vannak és euróval fizetnek.( nyakas tót ) Petőfi anyja is szlovák volt apja Szerb. Asszimilálódásnál nagyon fontos ki milyen vallású. Közös templom ,vegyes házasságok. Petőfi az annya vallását kapta. A kérdésedre " mi az érdeme ...." ,az hogy 1000 év elnyomás? Után is léteznek. A kutyás hasonlatod több sebből vérzik,1,a kuvasz,vizsla fajta tiszta nem faj.2 Magyarország arról híres hogy órjási a keveredés a népcsoportok között,ettől még érdekesebbek az emberek. Talán felétek,és a többi leszakított részen vigyáznak legjobban a tisztaságára . Egy nagyon fontos dolgot elárulok ,a Trianon igazán csak nektek fáj . Az itt élők töbsége azt hiszi ha nagy lenne Magyarország ők is gazdagabbak lennének. De ha átjösz úgy is le ukránoznak. Több ismerősőm van onnan mind erre panaszkodik.

Lázár Sajn 2014.02.05. 23:17:22

@Kurtz ezredes: könnyebb ,vagy nehezebb, nem tudni . Külsőre egyformák. Kétkarú mérleg , a két tányérba egyforma számú golyót teszel. A nehezebb oldal le mozdul a könnyebb fel.3 mérés után mond meg melyik a rosz golyó .

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.02.05. 23:44:16

@Lázár Sajn:
Na jó, tényleg, eddig elhittük, de azért most már ne nézz minket teljesen hülyének. Most már nyilvánvaló, hogy csak viccelsz. :)

Thyhor 2014.02.06. 10:55:50

@Lázár Sajn: A Szlovákok kialakítása nem hordozott magában ésszerűséget.A mai Horvátország,Szlovénia,Szlovákia a felbomlás eredménye,Európa boldogan szemlélheti a középtájék gyengeségét és tehetetlenségét.Ez is csak egy politika.Európa közepén ma már senki semmivel sem fenyeget,sem hadi szempontból sem pedig gazdasági,politikai szempontból.Magyarország egy erős büszke állam volt aki képes volt diktálni is a szabályokat,ma már csak kapja őket.Ez az ellenségeskedés a kisantantok és Magyarország között is ennek az eredménye.

Az 1000 év elnyomás egy hazugság.Senki soha nem nyomta el őket,sem a ruszinokat sem a szlovákokat.A magyarosítás volt a kritikus korszak de előtte hasonló soha nem volt.Ezt mint itteni lakos tudom.A ruszinok sőt a szlovákok is mindig is magyarbarátok voltak.Utána jött az árulás.Galíciából jöttek tömegesen a gyűlölet uszítói akik az itteni rutén lakosságot próbálták a magyarok ellen irányítani.A Kárpátaljai események egy külön história amit most részletezni nem fogok.

A kozákok rabló - fosztogató zsoldos katonák voltak.Van egy 3 kötetes könyvem még az 1920 évből melyben részletezve vannak az 1 világháború eseményei egy szemtanú által.A kozákok ott is kivették a részüket.Kegyetlenkedtek oly módon mit az ember feldolgozni és elfogadni nem tud,fosztogattak,öltek,kínoztak ártatlan embereket.Az emberek rettegtek és menekültek.Ez van ott leírva nyomtatott betűkkel és szerintem az író nem túloz.

Nem hiszem,tudom.Szerbiában nem éltem,nem tudom milyen ott az élet,de itt a szegénység oly mértékeket ölt hogy az emberek sok helyen már éheznek,sőt még egy meleg házuk sincs,kabátban alszanak.Ukrajna egy szegény kilopott ország,olyan mint Oroszország.Hidd el, nekem ez nem okoz élvezetet de ilyen itt a mentalitás,az emberek megszokták hogy lopni kell.MO sem a mennyország de mégis jobban élnek ott mint itt.

Voltam már Magyarországon.Van egy család Budapest környékén akik a legjobb barátai a szüleimnek és nekem is.Kedves,keresztény emberek,megérti a helyzetünket.Innen már a magyar lakosság nagyobb hányada kiutazott Magyarországba.Eddig még nem ukránoztak le engem csak egyszer, azt is interneten.A magyarságomért viszont itt már kellett hallgatnom és tűrnöm.Szerinted mi alapján határozódik meg az hogy ki vagy?Nem tudom hogy te Szerb vagy e vagy Magyar,de ha valaki Magyarnak születik és csak azért tagadja le a Magyarságát mert mondjuk Budapesten valaki letótozza,leukránozza,lerácozza vagy leoláhozza akkor bizony az az ember szerintem nem magyar.

Most mindenkihez intézem a kérdésem és szavaimat Kurtzhoz hozzád is azokhoz akik esetleg lássák ezt a vitát.Ha Petőfi Petrovics volt akkor már nem számít az egyik legnagyobb magyarnak?Talán nem lehetséges hogy valaki Petőfit letótozta?Szerintem volt ilyen.A különbség csak az hogy Petőfit nem érdekelte az hogy ki mit mond,mert nem a hasznot leste a nemzetiségéből.Ha leukránoz engem valaki az vagy nagyon téved és buta vagy pedig elfogytak az ürügyei egy vitában.Ilyenkor bármibe belekapaszkodik az ember csak hogy okot adjon az utálatának.Ettől még én nem fogom utálni a magyarokat,az utálat átmegy a személyes szintbe,egy konkrét személyre.Szeretem a magyar nyelvet és a magyar kultúrát,ebben nőttem fel,az ukrán nekem idegen.Ha megtagadom a magyarságom csakis azért mert valaki megengedi magának azt hogy leukránozzon akkor magamat tagadom meg.Nem a kényelmet kell keresni,mert nem az emberek miatt vagyok Magyar.Én az összetartozásra szavazok és ezért cselekszem.Voltak rossz tapasztalataim un magyarokkal az osztályomban,de miután megkérdezte a tanár az emberek körött ki tartsa magát magyarnak akkor már rájöttem mennyire magyarok ők.Most voltam Beregszászban vízum ügyek rendezésére.Olyan összetartó és kedves ott a magyarság.Senki sem beszélt még velem olyan kedvesen mint az ottani emberek.Annak ellenére hogy a város szegény és hogy a kedves országunk a magyar többségű városokat támogassa a legkevésbé az emberek kedvesek és jószívűek maradtak mind az ukránokkal úgy a magyarokkal.Ott éreztem igazán hogy milyen jó magyarnak lenni.Tudom hogy az élet nem rózsás és tudom hogy benne van a pakliban hogy leukránozhatnak,de attól én még Magyar voltam és Magyar is maradok.Nem tagadhatom meg azt akinek születtem,így döntöttem.

Lázár Sajn 2014.02.07. 19:58:29

@Thyhor: Az utolsó bekezdéshez szeretnék hozzászólni. Hidd el én a szerb nemzetiségű ,magyar állampolgár tökéletesen Megértelek . Ahogy Te ragaszkodsz a magyarságodhoz, amit nagyon becsülök benned, úgy ragaszkodom én is a sajátomhoz. Ezért nem szeretem ha más népeket úgy elítélnek ,hogy a teljes igazságot nem ismerik. A történelem furcsa fintora,hogy ahol te születtél ott sokkal több tiszta magyar él, mint ahol én, pedig én Budapesten születtem. Az iskolában ha veszekedtünk vadrácnak hívtak,ha sánta lettem volna ,akkor sántának neveztek volna. Az ember ha valakit nagyon meg akar bántani olyan szitkot keres ami legjobban fáj. Érdekességeket azért szoktam elmesélni,hátha egy más oldalról megismertek olyan népeket akikről rossz véleménnyel vagytok . Egy cik a "CHH" újságból ((SzNN) 1814 októberében 1 Sándor orosz cár, 1 Ferenc osztrák császár,3.Vilhelm porosz király Budán a tabáni szerb ortodox templomban részt vettek a szentmisén a teljes kiséretükkel. Jován Vitkovity atya latinul köszöntötte a koronás föket . Majd ó szlávul a cárt,németül a porosz királyt. Ezt e templomot a 2. Világháború alatt bombatalálat érte. 1949- ben Sztálin születésnapi ünnepségének útban volt, és felrobbantották. Emléktáblája az Erzsébet-híd Budai lehajtójánál helyezték el. A megmaradt kegytárgyakat ,ikonosztász képeit át szállították a Váci utcai szerb templomba .

Lázár Sajn 2014.02.07. 20:00:39

@Kurtz ezredes: ez nagyon nehéz feladat , nem vicc.

Thyhor 2014.02.07. 23:16:28

@Lázár Sajn: Nézd ha Szerb a nemzetiséged és lerácoznak akkor szerbként ez neked nem okozhat nagy fájdalmat.Szerintem nekem lenne egy kicsit kellemetlenebb ha leukránoznának.Tudod fogyik már itt a magyarság.Valamikor Ungvár,Munkács,Nagyszőlős Magyar többségü városok voltak,ma már ennek nyoma sincs.Az emberek nagy része már lelépett innen,nagy a szegénység,sok a kultúrálatlan gazember,az emberek a háborúban is sokat szenvedtek, ezért miután a megye átkerűlt a szovjet fennhatóság alá a magyarság 90% kiutazott,a maradékot deportálták.Az emberek már ismerték az oroszokat,reménytelen volt a helyzet és nem kértek többet már belőlük.Itt élek most annak a tiszta tudatában milyen volt ez a hely a szovjetek előtt,sokat meséltek az ősök ugyebár.Nem fogom megítélni a szerbeket mert nem ismerem őket de a keletiekről nem jó a véleményem ezt nem tagadhatom.Van még egy város Beregszász,ott még többségben él a Magyarság,tűrik a szélsőjobb un szvoboda párt atrocitásait,tüntetéseit a magyarság ellen.Azonkivűl még vannak kisebb települések,falvak ahol a magyarság keményen összetart és bizony harcolnak az asszimiláció ellen de még így is veszélyesen csökken a számunk.Csonkahatárontúli Magyarnak nem könnyű lenni ez egy tagadhatatlan tény,gondolom ezt érted azon hogy "igazi Magyar".Tudom ez sokaknak lehet nem fog tetszeni de a Magyar közösség igenis változott.50 évvel ezelőtt más volt a mentalitásunk,ezt egyszerűen érzem mert csupán az idősebbek viselkedésén,beszédmodorán és kultúráltságán tapasztaltam ezt.Azok a szokások és viselkedésmódok jellemezték igazán a Magyar Nemzetet.Fel kéne hagynunk végre a modern kor betegségével az utánzással,a cigányok masszív befogadásával és az EUs csatlóskodással.Nem veszíthessük el azt ami igazán magyarrá tesz minket.A mai politikai vezetőségben én csak az ellenséget látom és az a legelszomorítóbb hogy nincs remény hiszen egyetlen alternatíva sincsen jelenleg melyre szavazhatnék.Persze még nem vagyok Magyar állampolgár.Még...

Lázár Sajn 2014.02.08. 20:28:37

@Thyhor: Egy kis helyesbités , nem le rácoznak ,hanem vadrácnak hívnak,ami szitok szó. A mi vezetőinkröl egy pár infó, Áder sváb,Navracsics horvát,Rogán szlovén , Lázár cincár , de ennek sincs semmi jelentősége. A cigányokról pár dolog, a mi falunkban sokan vannak. Antennákat szoktam nekik szerelni ( UPC ). Minden véglet megtalálható köztük. Van olyan lakás , amit sok magyar meg irigyelne. A kocsimat nem szoktam bezárni kösztük. Karácsonytkor vittem egy használt antennát ,egy alkoholista családnak,a gyerekeket sajnáltam. Amikor kész voltam a tulaj dülöngélve megkérdezte nem tudnék adni egy kis pénzt mert jön a karácsony. Amúgy sok jó iparos van kösztük, kőfaragók ,szegkovácsok. Az igazi magyarságról, a munkahelyemen az egyik műhelyben négyen dolgoztak: egy sváb egy dalmát egy Erdélyi magyar meg még egy magyar. Az első kettő folyamatosan lenézi és lerománozza az erdélyit . Szerintük aki Magyarországon született az magyar ,aki romániában az román. Érzed mekkora ostobaság amit mondanak, ezzel szeretnék igazolni hogy ők mekkora magyarok, pedig csak a butaságukat bizonyítják. Habsburg Ottó mondott egy érdekes dolgot ukrajnáról. Ilyen jó adotságu ország nem tud kitörni a szegénységből, mert kiirtotta a zsidó kereskedőket és megszakadt a lánc a termelő és a fogyasztó között. A Kárpátaljai Magyar lakosság 30 százaléka is magyar zsidó volt. Ezek becsült adatok. Amúgy a colát is tőletek hozza a haverom, elég mókás rajta a ciril felirat.

Thyhor 2014.02.09. 00:29:46

@Lázár Sajn: Az Erdélyi Magyarságot bizony nagyra becsülöm.Erdély eleve egy ősrégi Magyar megye melynek 90% felett található a Magyarok által alapított és elnevezett városok száma.Talán annak a megyének az elvesztése volt a legnyagyobb csapás a Magyarság számára.Mindig szurkolok az Erdélyieknek hogy megkapják a függetlenségüket,a Székelyek elvesztése hatalmas katasztrófa lenne a Magyarság számára már csak történelmi és kultúrális szempontból is.

Azokban az időkben itt tudtuk hogy ki zsidó és ki Magyar.Azt is tudtuk hogy ki a Ruszin,de az igazat megvallva ennek nem volt jelentősége.A ruszinok rendes emberek voltak.Tisztelték a Magyarságot és fordítva.Minden Magyar tudott Ruszinul és minden Ruszin Magyarul.Az emberek békében éltek,soha nem volt gond a nemzetiségi kérdésekkel még a magyarizáció után sem.Sőt később már a ruszinok támogatást is nyertek.Megint csak az Ukránok nyomták el őket munkatáborok és nyelvtörvények bevezetése által.A ruszinok nagy része asszimilálódott a többi kiutazott hogy megőrizhesse ruszinságát és támogassa a nemzetét biztonságos körülmények között.Ma is sokan beszélik itt a ruszin nyelvet csak már keverik az ukránnal.El vannak nyomva az emberek.Ez van.

Sajnos vannak olyan emberek akik különbnek érzik magukat azért mert az Anyaországban élnek.Ez nem baj.Erre fel kell készülni.Természetesen a tevékenységük negatív hiszen a saját nemzetük egységét roncsolják ezáltal de az ő dolguk,egyszer csak feleszmélnek remélem.Tartsuk a frontot én azt mondom : ) Itt is harcolok a Magyarságomért és ha kell az Anyaországban is is fogok ha úgy alakúl,nincs mit tenni : ) De az már le van szögezve hogy nem tagadhatom meg azt aki vagyok és gondolom és remélem hogy így van ezzel a legtöbb Székely,Felvidéki és Vajdasági is.Amig vannak olyan Magyarok akik az összetartozásért küzdenek addig nincs veszve semmi sem.

Lázár Sajn 2014.02.14. 17:57:04

@mayorlacko: Az 1500 év arra vonatkozott, mikortol nincs latin nyelvü szomszédjuk. Aki ismeri a románok néptáncát az tudja miért aprózzák a lépéseket, mert már akkor ott éltek amikor még forró volt a föld. Remélem nem vonod kétségbe hogy az ujlatin(román) nyelvcsaládba tartoznak. József Attilának Szegedről Battonyára kellett utaznia ha gyonni akart, mivel Szegeden csak szerb ortodox templom volt , és Battonyán román is.

Thyhor 2014.02.15. 15:49:12

@Lázár Sajn: Én nem hiszek a dákoromán elmélet valóságában.Az elmélet könnyen cáfolható és rengeteg ellenérvet lehet ellene felhozni.Nem vonom kétségbe az újlatin eredetet de nem tartom ezt bizonyítéknak arra hogy a Románokat a Dákokhoz meg a Rómaiakhoz kössem rokonsági alapon.Persze hogy sok nemzet élt Magyarország területén.Hungária mindig is a toleranciájáról volt híres ezért éltünk és élünk együtt Románokkal,Szerbekkel,Horvátokkal stb.Ma már egyszerűen fájdalmas az hogy Erdélybe befogadták a Románokat azok pedig elárultak minket.Ez az amit nem lehet elfogadni.

Lázár Sajn 2014.02.15. 18:24:41

@Thyhor: Én nem a Dák elméletre gondoltam,csak nem logikus kitől örökölték a latin nyelvet, mivel a Római birodalom szėthullása óta nincs kapcsolatuk latin nyelvū népekkel. Ez a befogadás dolog nagyon sántít. A Magyar földesurak egész falvakat telepítettek be a birtokukra,ha kevės volt a munkaerő.(lázsd Fátcia Negra a filmben mindenki román volt, csak a földesúr volt Magyar.) Magyarország közepe a Török miatt elnéptelenedett,ezért a végeken tisztább Magyar települések maradtak. Buda visszafoglalása után a környező népekböl pótolták a lakosságot. Minket Szerbeket Lipót császár engedéjével engedtek letelepedni. Ennek fejében katonát adtunk és a következő hábórúban labancként harcoltunk a kurucok ellen. A Vajdaság telivan szlovák falvakkal, mivel nagyon nagy a munkabírásuk északrol egész falvakat költöztettek át az urak. 1941-után csángókat kōltöztettek az elmenekült szerb házakba. A menekülő magyar katonák 44-ben nem engedték fel őket a vonatokra, otthagyták a "partizánoknak" .

Thyhor 2014.02.18. 11:00:14

@Lázár Sajn: A krónikákban nincs arról említés hogy oláhok éltek a honfoglalás idejében Erdélyben.

Lázár Sajn 2014.02.18. 23:03:07

@Thyhor: Az oláhok elnevezêst a magyarok használták, az olasz szóbol,jelentése kevertlatin. Erdêlybe a 13. században kezdték a "beszivárgást". A 18. sz.-ban meghaladta az 50%-ot. A táncos poént az erdélyi kollégám mesélte. Mire a Magyarokkal találkoztak, legalább 5 különböző nép alatt éltek,de melyiktől vették át a latin nyelvüket az ma is vita tárgya.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.02.19. 09:02:33

@Lázár Sajn:
Az angoloknak gond nélkül ment a latin nyelv megöröklése szigetországként is. Mindezt úgy csinálták, hogy elvileg nem is latin a nyelvük, csak gyakorlatilag.

mayorlacko 2014.02.19. 09:46:21

@Lázár Sajn:
"mert már akkor ott éltek amikor még forró volt a föld"
Meglehet, ebben tévedsz. Már akkor ott éltek, amikor még a Föld sem létezett.

Thyhor 2014.02.19. 23:18:08

@Lázár Sajn: És ki mondta azt hogy Erdélyben vették át a latin nyelvet? A dákoromán elméletet cáfoló alternatíva is azt állítja hogy a latint nem Erdélyben tanulták hanem még az Erdélybe történő bevonulásuk előtt még amikor Szerbia déli részén, Albániától keletre éltek.Rengeteg, kísértetiesen ennek az elméletnek a valóságára mutató jelünk van.A román nyelv összetétele Alexandru de Cihac román nyelvész bizonysága szerint : 45,7% szláv eredetű, 31,52% latin, 8,4% török, 7% görög, 6% magyar, 0,6% albán.Egyértelmű hogy egy balkáni népről beszélhetünk,vegyük figyelembe az albán hatást és azt a tömérdek szláv szót melyet átvettek.Ez a dákoromán kontinuitás (és ezt túlzás és ferdítés nélkül állítom a nemzetiségemre nem tekintve) szerintem egy politikai blabla.
Bárcsak a Magyar politikusok és történészek lennének olyan előrelátóak és nemzetszeretőek hogy meghagyták volna az őseink tudatát is meghatározó Hun - Magyar rokonság elméletét.Vannak nemzetek mint például a románok akik bizonyítékok híján is képesek tényként kezelni egy hősies mesét a származásukról csakis azért hogy egy büszke nemzetük legyen.

BZ1975 2014.02.19. 23:43:29

@Lázár Sajn: „Az oláhok elnevezêst a magyarok használták, az olasz szóbol,...”

hülyeség. vlach szóbol jön és úgy emlékszem latin.

semmi köze az „olasz” szóhoz

BZ1975 2014.02.19. 23:49:53

@Thyhor: egyértelmű az eredetük:

vhol Bosznia környékén voltak illír népként (úgymint az eredeti dalmátok), akik a római hódoltság alatt romanizálódtak (akárcsak a dalmátok, akik később a horvátoktól elszlávosodtak), aztán a szláv-avar népvándorlás lenyomta őket Albánia mellé délkeletre, itt vették fel az albán jövevényszavakat, ill. itt vették fel dél-makedónia mellett az ortodox vallást. aztán Bizánc terjeszkedése felnyomta őket az Al-Dunához, eközben szettek össze szláv jövevényszavakat. valószínűleg a XII. sz. végén úsztak át a Vaskapunál, mert az első magyarországi írás róluk 1208-ban keletkezett, pár telepes faluval Dél-Erdélyben.

BZ1975 2014.02.20. 00:02:23

@BZ1975: jav.: latin helyett, görög?

Lázár Sajn 2014.02.20. 15:03:39

@BZ1975: nem Gōrōg, román(újlatin) nyelvcsaládba tartoznak. Az albán rokonságról én is hallottam. Az olaszra kicsit hasonlít a nyelvük. Érdekes a bolgárok elszlávosodtak,pedig sokkal dominánsabb nép volt. Belgrádnak is ők adták a szláv nevėt.

Lázár Sajn 2014.02.20. 20:04:22

@Kurtz ezredes: Az angol nyelv a germán nyelvcsaládba tartozik.

Lázár Sajn 2014.02.20. 20:30:22

@BZ1975: Az illir rokonságra sokan pályáznak, a. Horvátok is. A nyelvrokonságot nem a kôzös szavak aránya határozza meg.pl. a nėma szó szláv, némá( nincs) mégse rokonok.

BZ1975 2014.02.21. 00:11:30

@Lázár Sajn: nem a nyelvcsaládról volt szó, te nagyon... hanem, hogy a „vlach” szó honnan ered... (mert ebből jön az oláh, de ennek semmi köze az „olasz” szóhoz....). valószínűsítik a kelta eredetet, de korábban görög eredetű is volt.

ismétlem, a „vlach” SZÓ eredete.

BZ1975 2014.02.21. 00:13:15

@Lázár Sajn: már másodjára nem olvastál figyelmesen, mert amúgy írtam erről is: a horvátok azért pályáznak (pályáztak) erre, mert a dalmátokhoz települtek anno.

nagyjából félig elismétled ugyanazt, amit én már leírtam.

Lázár Sajn 2014.02.21. 16:47:57

@BZ1975: Két napja utánna néztem, és ott ìrták hogy a magyarok az olasz szóból képezték az oláh szót. Jelentése kevert latin, nem én találtam ki. Nagyapám mesélte, amikor a román katonaság bevonult Budapestre, egy része Pomázon volt elszállásolva. Nagyon féltek és rendkívül bizalmatlanok voltak. Amikor meghallották a népzenénket, feloldodtak és barátságosak lettek.

Lázár Sajn 2014.02.21. 19:18:05

@Thyhor: A hun -magyar rokonságrol a véleményem: nem lehetetlen,mivel térben és időben eggyütt, vagy egymás mellett éltek. Valószínü a hun seregekben magyarok is harcoltak. 10ezer év mulva Milánói temetőben a rėgészek kiásnának egy osztrák katonát és genetikusok megvizsgálnák, 90%hogy magyar lenne, de ebből nem az következik hogy az osztrák- magyar rokon nép,csak sok magyar szolgált a császári seregben. Ha az orosz sztyeppe mesélni tudna,lehet fenekestül felfordítaná a történelmet. Én mindenre nyitott vagyok,szeretem a történelemmel foglalkozó csatornákat. A Historin egy arab utazó feljegyzéseiből csináltak filmet. Vikingek voltak a vezetők, vad pogányok a nép. A köznépet rusz nak nevezték, az arab szerint ez vikingül evezös embert jelent? Egy találos kérdés: a híres Kleopátra milyen nemzetíségű ?

Lázár Sajn 2014.02.24. 19:36:10

@Lázár Sajn: @BZ1975: Elnézést kell kérnem az oláh szóval kapcsolatban. Újra utánna néztem, és a leírás elején neked ad igazat. A szöveg végén azt írja, hogy az olasz szó elferdítésėből keletkezett.

BZ1975 2014.02.24. 20:00:25

@Lázár Sajn: most akkor döntsd már el, mert rohadtúl ellentmondó, amit írsz, vagy amiből idézel...

Thyhor 2014.02.24. 20:56:19

@Lázár Sajn: Görög.Mire akarsz kilyukadni írd le konkrétan.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.02.25. 13:51:04

@Lázár Sajn:
Á, köszi ezt az eddig még nem ismert információt. Szóval akkor nézzük mindezen új ismeretanyag birtokában az előző kommentet:

"Kurtz ezredes · gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.02.19. 09:02:33
@Lázár Sajn:"
Az angoloknak (germán nyelvcsaládba tartózóként) gond nélkül ment a latin nyelv megöröklése szigetországként is. Mindezt úgy csinálták, hogy elvileg nem is latin a nyelvük, csak gyakorlatilag (mert minden háromszótagnál hosszabb kifejezésük (expression) latin vagy francia. De mondok egész rövideket is, amelyekre csak volt a latin előtt germán. Levegő, szikla)

Lázár Sajn 2014.02.26. 16:50:53

@Thyhor: semmi hátsó szándék,csak érdekesség.10- bõl 9- en nem tudják.

Lázár Sajn 2014.02.26. 17:15:54

@Kurtz ezredes: A francia is a román nyelvcsaládba tartozik. A nyelvcsaládnak semmi
köze, hogy a szavak milyen eredetűek. A Prágai feliratot idézem" pravda vitézi". Nagybritánia fele hosszú ideig római tartomány volt. A latin a görög olyan alap nyelvek,mellyek nagy hatással voltak az összes europai nyelvre.

Lázár Sajn 2014.02.26. 17:28:56

@BZ1975: Ha beütöd a román szót megkapod azt a honlapot, ahol egy oldalon mind a két variációt leírja. Azért kértem elnézést mert valószinū neked van igazad.

Lázár Sajn 2014.02.26. 17:50:59

@Thyhor: Fontosabb dologrol kérdezlek: mi a helyzet most nálatok, hogy êlitek meg az ukrán változásokat, mennyire féltek e szélsőségesektől....?

BZ1975 2014.02.26. 20:26:28

@Lázár Sajn: „A francia is a román nyelvcsaládba tartozik.”

román? gondolom (új)latint akartál mondani. nem mindegy.

látom a kivakaródzott proli okoskodni akart megint.

BZ1975 2014.02.26. 20:27:14

@Lázár Sajn: üsse be a halál, pláne linkelések korában, hülyegyerek.

látom a magazinműveltség megvan nálad.

proli

BZ1975 2014.02.26. 20:29:01

@Lázár Sajn: vlach->Vlach->Olach->olah-oláh

te egy ostoba szaros proli vagy.

Thyhor 2014.02.26. 22:10:35

@Lázár Sajn: Inkább attól félek hogyha bármiféle baj fog itt történni akkor Magyarország csak annyival fog kiállni értünk hogy menekülttáborokat alapít majd.Nem tudom mire számíthatunk még azt viszont tudom hogy a március 15 -ei ünnepre esik az u.n Kárpátukrajna megalakulásának ünnepe is,nagy rá az esély hogy a szélsőségesek agresszív tüntetésekkel reagálnak majd,ez egy benzines hordó a jelen szituációban.A múlt évben fenyegetések voltak a Magyarországi vendégekkel szemben,diákokat bántalmaztak,jelen esetben akár rosszabbak is lehetnek a várható események.Valahol fél az ember,de egységben az erő ugyebár.A Kárpátaljai honfitársaimban bízok elsősorban és abban hogy kitartunk majd függetlenül attól mit hoz a jövő és nagyon reménykedem hogy MO nem hagy minket cserben ezekben a nehéz időkben.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.02.26. 23:43:35

@Lázár Sajn:

"A francia is a román nyelvcsaládba tartozik. A nyelvcsaládnak semmi
köze, hogy a szavak milyen eredetűek."

Ez egy elég mókás állítás, bár a románok esetére igaz.

"A Prágai feliratot idézem" pravda vitézi"."

Német felirat nem volt Prágában?

"Nagybritánia fele hosszú ideig római tartomány volt."

Magyarország fele hosszú ideig római tartomány volt. Ekkor a magyarok ugyanannyira éltek benne, mint a britek a római Britanniában.

"A latin a görög olyan alap nyelvek,mellyek nagy hatással voltak az összes europai nyelvre."

Kivéve a magyart. Meg a finnt.

Lázár Sajn 2014.02.27. 15:53:16

@Kurtz ezredes: A magyarok kb.500-évvel késöbb jöttek a kárpátmedencébe. Az itt élő népektől sok szót atvettek. Lehet hogy te korábra teszed a honfoglalást, ez is egy új irányzat. Az nagy dolog magyar részről, hogy az írásos emlékek latin nyelvűek, ês mégis aránylag tisztán megőrizték a magyar nyelvet. Lájátok feleink.... Sokat köszönhettek a 19. századi nyelvújitoknak.

Lázár Sajn 2014.02.27. 16:00:57

@Thyhor: A hírek elég vészjóslóak, remélem hamar lecsillapodnak a dolgok. A Magyar kormánynak kicsi a mozgástere. Nehêz ebben a helyzetben okosat mondani.

Lázár Sajn 2014.02.27. 16:05:59

@BZ1975: olasz>olah>oláh>bunkõ vagy> bunkó vagy>bunkó vagy>bunkó vagy>bunkó vagy

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.02.27. 16:17:56

@Lázár Sajn:
Ez az angolokra is mind igaz. Nevezetesen, hogy a rómaiak megszűnése után érkeztek a volt római provinciába, az ott élő népektől sok szót átvettek, az írásos emlékeik latin nyelvűek, mégse jött nekik össze az angol nyelv hasonló megőrzése. Tehát akkor mi magyarok ugyanolyan feltételek mellett valamit jobban csináltunk. Örülök, hogy végre hasonló következtetésre juthattam veled együtt.

Lázár Sajn 2014.03.01. 13:58:25

@Thyhor: Josef 2011 első világháborús film fent van a You Tube-on. Felétek játszódik. Horvát film. Érteni fogod,szerintem szenzációs film. Ha tudod nézd meg, nem fogod megbánni.

Lázár Sajn 2014.03.01. 14:33:37

@Kurtz ezredes: Egy kis nyelvi,tōrténelmi érdekesség. A huszár szó: a történészek tévesen,
szerb eredetűnek tartották. Mátyás feketeseregének a könnyűlovasságat már így nevezték.(20.j.telek1katona). Ez nagy részben szerbekből állt. Ami viszont érdekes az a szó képzése. Pl: ribár,molnár,pékár,zubár,zséléznicsár,vétérinár(állatorvos),lékár(gyógyszerész),huszár.... Ettől még a szó magyar eredetű.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.03.01. 16:07:47

@Lázár Sajn:
Aha, értem én, ilyeneket én is tudok ám.

A báránybordákat besózzuk, megborsozzuk, és berakjuk egy tálba, hozzáadjuk a kakukkfüvet, 5 rozmaringágat (megtépkedve), és 5 zsályalevelet (szintén megtépkedve), a fokhagyma felét és a vöröshagymát, a citrom levét. Leöntjük olívaolajjal (kb1-1,5 dl-el), hogy pácolódni tudjon. Berakjuk a hűtőbe lefóliázva és ott hagyjuk 1-2 órán át.
A sütőt előmelegítjük 160 °C fokra (légkeveréses 140°C) és előkészítünk egy tepsit.
Egy grillserpenyőt felmelegítünk, majd amikor forró, megsütögetjük a báránybordákat mindkét oldalukon kb. 2-2 percig, a hagymakarikákat is melléjük dobálva, és amikor kész, belerakjuk a tepsibe őket.
A báránybordák tetejére szórjuk a maradék fűszereket szintén egy kicsit megtépkedve - hogy az illóolajtartalmuk előjöjjön-, a maradék fokhagymát, és azt a vöröshagymát, amit a serpenyőben 1-2 percig sütögettünk a báránybordák mellet. Két-három evőkanálnyi olívaolajjal meglocsoljuk az egészet, és a sütőbe toljuk 8 percre.
Amikor kész, tálaljuk. Adhatunk hozzá egészben sült burgonyát, salátát.

Lázár Sajn 2014.03.01. 18:54:14

@Kurtz ezredes: Márgárítá Szvilojevity>>Szilágyi
Erzsébet. Elolvastam receptedet, és ez jött ki belőle.

Lázár Sajn 2014.03.02. 19:52:29

@Lázár Sajn: Idén együtt ünnepeljük a feltámadást. Kérdés, hogy lehet? Ortodox keresztények<<>>Nyugati keresztények.

Thyhor 2014.03.05. 14:26:47

@Kurtz ezredes: tanár,bogár,mozsár,madár,szamár,polgár,vár,pár,fűszár,zár,kontár...A huszár simán lehet olyan eredetű szó mint például a tanár, ami tudtommal magyar szó és a magyar "tan" az egyik része ami gondolom a tanulás,tanítás szókkal áll rokonságban (ők is ebből a szóból ragoztattak).

Lázár Sajn 2014.03.05. 22:21:53

@Thyhor: Amiket én felsoroltam, azok közt van szláv,latin és magyar főnévből képzett szó. A 20-ból>huszár magyar szó, viszont az első huszárok zöme szerb volt. Mátyás k. fekete seregében a nehézlovasság csehekből állt, a könnyű l. szerbekből, ők lettek a huszárok. AranyJ versében "jó rác lovasaim". Ebben a nagy
keveredésben a szavak eredetét nem egyszerű követni: pl. stálog>istálló, skolá>iskola, viszont a skolát valószínű a latinból vették át. Arany J. Szibinyáni Jánkó c. versét olvasd el! Josef 2011 c.filmet ne hagyd ki.

Lázár Sajn 2014.03.05. 22:37:23

@Thyhor: Szerbiai haverom szerint a szerbeknek
nem volt gramatikájuk, ezért a németből építették fel a nyevtani szabályaikat. A polgár szó német eredetű, miközben az alapszó görög.

Thyhor 2014.03.31. 16:24:27

Csak kíváncsiságból tennék fel egy kérdést. Mit gondoltok Petőfiről? Úgy,a származása fényében.Mi a véleményetek?

Lázár Sajn 2014.04.02. 22:22:25

Az új kutatások szerint az apja is szlovák volt. Az evangélikus vallásával magyarázzák. A keresztlevelében Petrovics Álexánder szerepel. A szlovákoknál ritka az ics- re végződő név. Iván Gáspárovics ő horvát származású. Mi az iskolában úgy tanultuk, az apja szerb az anyja szlovák. A szívében bisztos magyar volt. A világon az eggyik leg ismertebb magyar. A masik
nagyon ismert Puskás öcsi, ő sváb volt, és magyarosította a nevét. Petőfi halála is rejtéjes. Allítólag orosz fogságba került, és az eredeti nevén családot alapított. A mai dns vizsgálatokkal előbre jutnának, de a MTA nem járult hozzá. A végére egy érdekes kérdés, hogy van Bem apó örök nyugalomba helyezve Lengyel
országban?

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.04.08. 14:54:32

@Thyhor:
Szeretjük, főleg a germánsággal kapcsolatos gondolataiért.

Thyhor 2014.04.08. 20:23:55

@Kurtz ezredes: Mit nem beszél az a német?)

Thyhor 2014.04.08. 20:29:39

@Thyhor: Konkretizálom kicsit.Magyar embernek tartsátok?
Gondolom te is tudod hogy a csonkaországontúli magyarokat nem mindenki ismeri el honfitársaként.Érdekelne hogy te, mint Budapesti születésű ember hogyan viszonyulsz ehhez az állásponthoz.
Véleményem szerint az egyik legnagyobb magyar ember.Néha szinte irigylem azért hogy a származása fényében is olyan erős érzelmek kötötték a Magyar Nemzethez.Igazi magyar ember a szememben,persze én nem a germánokhoz fűzött verseiért szeretem elsősorban)

Lázár Sajn 2014.04.08. 22:43:59

@Thyhor: Budapesten a 3.ker.-ben születtem, de
én szerb vagyok. 300 éve élünk itt,Pomáz,Szentendre,Tabán,Budakalász,Csobánka,Komárom,Eger,Miskolc.... Magyar állampolgár
vagyok, ortodox pravoszláv. Ha egyszer látnád a pomázi 1-ső világháborús emlékművet,elcsodálkoznál a hősi halottak nevein. Szerbek, Svábok, Totok, Magyarok eggyüt harcoltak és haltak. Ami a te magyarságodat illeti, legyél rá mindig büszke és őrizd meg.Én is Petőfi versein nöttem fel, nőt nem volt szerencsés rábízni,de a hazáert az életét is oda adta.

Thyhor 2014.04.09. 00:41:27

@Lázár Sajn: Miért csodálkoznék?Ha kimegyek a "Béke Terére" Nagyszőllős városában ami egyben a szülővárosom is egy emlékművet találok amelyet a független Kárpátukrajnáért harcoló katonák emlékére állítottak.Hogy mi a bökkenő? Az hogy egy csomó magyar vezetéknevű ember szerepel a listában.Talán azért mert magyarok harcoltak volna magyarok ellen?Részben.Dédanyukámnak volt egy testvére.Nem édestestvére volt de úgy szerették mintha az lett volna.A csendőrség fogta el.A Tiszába lőtték.Miért?Mert ellenségnek számított mivel a Szics Gárdával egyetemben harcolt a bevonuló magyar sereg ellen.18 éves lehetett de meglehet hogy egy-két évvel fiatalabb.Szörnyűség?Az.
Ha nem tudnám a részleteket akkor még sajnálnám is a szicseket,de tudom mert a fiú azután hogy harcolt a honvédek ellen elmenekült.Rémületében szökött haza mert még sohasem harcolt csatatéren.Technikumban tanult (Afféle tanulmányi intézmény,olyan mint a gimnázium,nem tudom hogy van e ilyen Magyarországon vagy esetleg mi a megfelelője).Mielőtt elkapták volna a csendőrök mindent elmesélt a családtagjainak.A valóság egészen meglepő.A honvédsereg bevonulását megelőzően a Kárpátukrajna függetlenségét támogató politikai vezetők csapatostól járták a különféle tanulmányi intézményeket és gyűjtötték a fiatal, tapasztalatlan és naiv diákokat a seregükbe, különféle magyarellenes hamis frázisokkal próbálták a honvédek ellen uszítani az egyébként békés felfogású fiatalokat.De mivel tudjuk hogy ilyen korban mindannyian lángoló szívvel rendelkezünk nem kellet sokáig mérgezni őket.Sokan hagyták ott a tanóráikat és csatlakoztak a frissen megalakult sereghez úgy hogy semmiféle kiképzéssel nem rendelkeztek.Sajnos köztük volt ez a fiatalember is.Azt nem tudom konkrétan mit mondhattak nekik,sajnos már nincs lehetőségem visszakérdezni a nagyszüleimtől,azonban tudom hogy annak ellenére hogy magyar családban született a fiú mégis kiment a határhoz hogy szembenézzen a honvédekkel.Mikor kiérkeztek a határhoz a honvédsereg felszólította a diákokat hogy tegyék le a fegyvereiket mert a honvédek nem kívánnak tűzharcba keveredni velük csak engedjék átvonulni őket békésen.Valaki a vezetőség közül hátulról mégis lövést adott le amiért ez a sok tapasztalatlan fiatal az életével fizetett.A legérdekesebb az egészben az hogy a vezetőség nem halt meg a katonáival együtt hősiesen hanem elmenekült.Hogy mi volt ennek az egésznek az oka? Talán az hogy megutáltassák a magyarokat a Kárpátaljaiakkal nem tudom,azt viszont tudom hogy ezek az emberek árulók és gyávák mivel ártatlan fiatalokat küldtek a halálba akiknek szó szerint fogalmuk sem volt hogy pontosan miért harcolnak.A fiút azután hamar megtalálta a csendőrség mely razziát tartott a szicsesek ellen.Hiába kérlelték a dédszülők és a családtagok a csendőrséget kegyelemért azokat nem érdekelte az hogy a fiú csak a tudatlanságából volt rossz helyen rossz időben.Hiszen miért is hittek volna ebben a történetben?Gyűlöljem ezért őket?Nem tehetem mert azt tették amit tenniük kellett.
Ez csak egy történet melyet a családom személyesen élt meg és adták át a következő generációnak.Elhiheted hogy az itteni történelemkönyvek teljesen másképp állítsák be a dolgot, az itteni lakosok azonban tudják mi volt itt a valóságban de nem beszélnek hiszen nem találnának fülekre.Ha ezt a történetet elmesélem egy ukránnak akkor rögtön rávágja hogy én egy hazug "magyaron" vagyok.
Ez csak egyfajta kitérő volt.Arra szeretnék utalni hogy sohasem tudni hogy ki ki.Vannak emberek melyeknek magyar a vezetékneve és ukrán nacionalisták(személyes tapasztalat).Vannak magyarok melyeknek szláv eredetű a családneve (mint például nekem) de mégis magyar emberek.Mivel Kárpátaljai vagyok és Kárpátalja arról híres hogy itt mindig béke volt és megértés a kisebbség és a magyarság között gyakoriak voltak a vegyes házasságok.A családom egyik legmegbízhatóbb ismerőse pap volt,ezért hozzáférése volt az összes egyházi irathoz,anyakönyvi kivonathoz,levelekhez és még sorolhatnám.Ajándékba elkészítette a nagyapám számára a családfánkat egészen az 1700 évekig.Hatalmas köszönet neki ezért,azért a sok fáradtságért és munkáért melyet erre szentelt.Innen tudom hogy a családomban egy csomó gyönyörűen csengő magyar vezetéknevű ember van.És itt jön a bökkenő megint.Minden ruszin ember tudott magyarul és fordítva is(a családfához részletes életrajz is járt minden rokonhoz külön említve milyen nyelveken beszéltek).Nagy Magyarország valami teljesen más volt mint amilyennek hinné az ember.Itt mindenki magyar embernek számított a maga módján és tudtak is magyarul.Ezért van az hogy Kárpátalja még a mai napig is különbözik Ukrajna többi részétől függetlenül attól hogy ma már a ruszinok többsége nem beszéli a magyart.Valami megmaradt a régi időkből.Habár bennem több "magyar vér" van mint Petőfiben mégis úgy kell magyarnak lennem hogy tudom hogy beleköthetnek a családnevembe.A magyar nyelv az anyanyelvem,magyar kultúrában növekedtem a szláv számomra idegen de sajnos abban a félelemben kell élnem hogy leukránoznak.

Thyhor 2014.04.09. 00:42:55

Hosszú lett ez a kitérő de mégis úgy éreztem hogy meg kell osztanom,lehet hogy azért mert naiv vagyok nem tudom.Ha érdekel és van rá erőd akkor elolvashatod)

Lázár Sajn 2014.04.10. 21:20:19

@Thyhor: Elolvastam, érdekes és számomra új dolgokat írtál. A ruszinokrol keveset tudok, láttam egy csehszlovák játékfilmet ,ruszin faluban játszodott. Nem egyszerű emberek. Van bennük egy kis vadság, bujaság, és nehezen viselik a kötöttséget. A filmben épp mákot termesztettek a rendőrök helikopterrel keresték a hegyekben. Van több ismerősöm kárpátaljárol, azóta ukrán colát iszom. Itt mindenki ukránnak hívja őket. Az emberek márcsak ilyenek. A nagyapam(Sztanojevity Lázár ) a két világháború között lement szerbiába zseleznicsárnak, de ott mindenki csak mádzárnak hívta. Ezt azért irtam hogy lásd az emberek mindenütt egyformák( a primitivek). Ajánlottam neked egy elsővilágháborús horvát filmet, galiciában játszódik. Az oroszok és a monarchia frontvonalán játszódik. Fent van a YouTube-on, a címe: Josef . Keveset beszélnek a filmben, horvátul,németül és oroszul. Sokszor írod hogy a magyarok alatt a nemzetiségek nem voltak elnyomva, ez olyan mindha téged arrol akarnálak meggyőzni, hogy az ukránok alatt minden tökéletes. A nagyapám mesélte, amikor béke volt minden rendben volt. Ahogy kitört a háború a csendőrök kizavarták a szerbeket a templomudvarból. Május 6.-án SzentGyörnapkor a templomudvarban tartjuk a búcsút, ezt zavarták szét a csendőrök. 1956-os történet: Cvetkó bácsi az utcán találkozik a szomszéd Pintér bácsival, kérdi tőle készven a kocsirúd amit igért. Válasz: szemét vadrácok vissza zavarunk titeket szerbiába. Leverték a forradalmat, párnap múlva ujra találkoznak. Pinter bácsi kérdi, Cvetkó bácsi kész a rúd nemjön érte? Ha kiváncsi vagy milyen a szerb zene, halgasd meg az Illés eggyütestől az " Amikor én még kis srác voltam" című számot.

Lázár Sajn 2014.04.10. 22:10:41

@Thyhor: Az idővonalamon találsz egy előzetest a filmből amit alyánlottam, Thomson zenéjevel. Thomson-Josef.

Thyhor 2014.04.11. 13:46:55

@Lázár Sajn: Én nem modtam hogy a magyarok tökéletesek) De a nemtökéletességüknek oka van (úgy értem hogy nem képesek pozitívan viszonyulni a legtöbb környező országhoz) Trianon miatt.Szerintem Cvetkó és Pintér bácsi története valahol itt gyökeredzik.A Trianoni katasztrófát nem lehet elfelejtetni velük(nk).

Lázár Sajn 2014.04.12. 14:00:51

@Thyhor: Trianon elött és után is szomszédok voltak, és a szüleik a magyar oldalon harcoltak.

Lázár Sajn 2014.04.12. 14:27:53

@Thyhor: A katasztrófát nem kell elfelejteni,de meg kell vizsgálni, mi vezetett hozzá. Szerbiát megesszük reggelire" jelszóval támadtak szerbiára. A civil lakossággal különösen kegyetlenül bántak.15-ben súlyos vereséget szenvedtek, és csak német segítséggel tudták legyőzni a szerb hadsereget. A béke legalább annyira igaszságtalan volt, mint a hábórú. Az anyaországban maradtak siránkoznak trianon miatt, pedig az igazi vesztesek tí vagyto.

Thyhor 2014.04.12. 19:17:57

@Lázár Sajn: Meg kell vizsgálni azt is hogy ki vezetett hozzá.A Magyaroknak nem kellett a háború,erre a bizonyiték 1848.A Habsburgok a kezdeményezők,Magyarország csak részben és formálisan volt hatalmon Ausztria Magyarország viszont egy uralkodónak engedelmeskedett.Ha a forradalom sikeres lett volna lehet hogy ma még mindig lenne tengerpartunk.
Egyébként gondolom tudod hogy A-M felszereltség és a katonai kiképzés szintjén elmaradott volt.De vegyük figyelembe hogy voltak sikerei ennek ellenére is.
Pintér bácsi ezek szerint egy köpönyegforgató volt.Az nagyon gáz hogy egy olyan embernek mondott ilyet akinek a szülei egy közös országért harcoltak.Minden nemzetnek megvan a maga szemete ezt nem is tagadom.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.04.17. 19:25:35

@Thyhor:
És akkor már kurva jóindulatú volt velük, mert ezek nem németek, csak nácik.

Lázár Sajn 2014.04.19. 18:22:57

@Thyhor: Egy fontos dolgot tisztázni kell, a magyar nép semelyik tengerrel nem volt határos,
a szerb nép se. A magyar királyság igen( a szerb királyság is) ,de akkor olyan népek is a királysághoz tartoztak, akik ma is a tenger mellett élnek. Ami a bűnbak keresést illeti, nem kell mindent a németekre,osztrákokra fogni. Mindig van választási lehetőség. Napóleon is fel alyánlotta a kilépést a H.B-ból, e helyett sereget gyűjtöttek ellene, az eredmény ismert. A kis népeknek sajnos az a sors jutott, hogy a "nagyhatalmak" játszadoznak velük, vagy össze ugrasszák öket, utánna kíbékitik és még vigyáznak is a békére. XXI. századi történet koszovoból: középiskola igazgatója és az egyik tanár szerb. Katonák vigyáznak rájuk. A tanár elkérte a katonákat, hogy a szüleit meglátogassa a szomszéd faluban. Mire vissza értek az igazgató eltünt. Azóta sincs meg. Pristinában az öreg nyugdíjas néni felhívja telefonon a békefentartókat, küldenek egy katonát és azzal megy a piacra vásárolni. Ez is egy élet a XXI.században europában. A hireket figyelve, nektek sem könnyű a helyzetetek odaát. Minnél több hűlye kezébe kerül fegyver annál kissebb az esély a békés megoldásra.

Lázár Sajn 2014.04.20. 06:20:02

HRISTOS
VOSKRE$E---
YAISTINU VOSKRESE

Lázár Sajn 2014.05.31. 18:53:14

A Magyar Vizilabda Szövetség Kemény Dénes vezetésével, egy kamionnyi árút küldött Szerbiába az árvízkárosúltak megsegítésére. Ez nagyon szép cselekedet.

Péter Szombathy 2014.08.13. 09:50:56

Hát, ezek a bejegyzések... Valamelyest beszélek horvátul, és ezt úgy igyekszem karbantartani, hogy nézem az M1 délszláv nemzetiségi műsorait. A mai adásban arról volt szó, hogy a Délvidékre bevonuló Magyar Királyi Hadseregnek egyik feladata az volt, hogy ürítsék ki az ún. dobrovojác szerb településeket annak érdekében, hogy oda a Dél-Bukovinából elüldözött csángókat betelepíthessék. Ezért összeterelték ezen falvak (zömében Zombor környéke) szerb lakosságát, és marhavagonokban Magyorországra szállították őket, tízezerszám. 1941 ben júniusában, még fél évvel Újvidék előtt, a Barcson és Sárváron felállított, és 4 évig működő táborokban ezeknek az embereknek a fele egyszerűen éhenhalt, sokukat agyonvertek. Ezt most hallottam először.
Egy átlag magyarban az a kép van, hogy mi Újvidéken megöltünk 3 ezer embert a razzia során, melyet a partizánok úgy bosszultak meg, hogy kb. 50 ezer magyart a Bácskában kivégeztek 1944-ben, bevonulásukkor.
Olvassuk el Karinthy Ferenc Régi nyár című novelláját, mely egy honvédtiszt emlékirataiban szereplő, az ún. csajkás-falvakban végrehajtott magyar razziákról szól. Minden falu lakosságát- nemzetiségüktől függetlenül - a Tiszába vágott lékhez terelték, és agyonlőtték őket.
Ne vívjunk kérem számszaki csatákat! Hány szerbet öltünk meg mi, magyarok, és hány magyart öltek meg 44-ben a csetnikek, ill.partizánok.
A meghalt emberek áldozatok, mégpedig mindkét oldal diktarúráinak áldozatai.
Az áldozatokat számon kell tartani, róluk kötelességünk megemlékezni, és felhívni az emberek figyelmét arra, hogy mi történt, mely nem ismédlődhet meg. Kérdem én: ha megkérdezünk ma egy találomra kiválasztott magyar fiatalt Barcson, hogy hol volt a tábor, vajon fogja-e tudni?
Meg kell békélni, a halottakat tiszteletben és kegyeletben kell tartani. Nem rácozó bejegyzéseket írni.Mert akkor soha nem lesz béke. Pedig a békéből barátság is lehet.

Lázár Sajn 2014.09.09. 19:52:37

@Péter Szombathy: Pomázi szerb vagyok. Nagyon jól látod a dolgokat. Szeretném egy kicsit kiegészíteni a történetedet. Nagyszüleim mesélték, a pomázi szerb pap szervezésében lovaskocsikkal Sárvárról rabokat hoztak mezőgazdasági munkára. Nagyon hálásak voltak érte. Sajnos minden népnek vannak szőrnyetegei, és jószívű tagjai. Az az ember aki engedélyezte a rabok kölcsön adását munkára, az a szívére halgatott.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.09.11. 15:47:35

@Péter Szombathy:
"Ezért összeterelték ezen falvak (zömében Zombor környéke) szerb lakosságát, és marhavagonokban Magyorországra szállították őket, tízezerszám. 1941 ben júniusában, még fél évvel Újvidék előtt, a Barcson és Sárváron felállított, és 4 évig működő táborokban ezeknek az embereknek a fele egyszerűen éhenhalt, sokukat agyonvertek. Ezt most hallottam először."

Talán nem véletlenül, kellett ugyanis gyorsan találni valamit a mérleg másik serpenyőjébe, mert még így is csúnyán a levegőben lóg a magyar fél.

"Egy átlag magyarban az a kép van, hogy mi Újvidéken megöltünk 3 ezer embert a razzia során, melyet a partizánok úgy bosszultak meg, hogy kb. 50 ezer magyart a Bácskában kivégeztek 1944-ben, bevonulásukkor."

Önnek tökéletesen igaza van, az átlag magyar ugyanis azt képzeli, hogy ezeket mi öltük meg, pedig német és németbarát, a magyar igazságszolgáltatás elől Németországba szökő tisztek tették, magánakció keretében.

"Ne vívjunk kérem számszaki csatákat! Hány szerbet öltünk meg mi, magyarok, és hány magyart öltek meg 44-ben a csetnikek, ill.partizánok. "

Ezzel egyetértek. Miért vívnánk olyan csatákat, amelyeket csakis elveszíthetünk. Azt azért tegyük hozzá, hogy a jugoszlávok a második világháború alatt az 50 ezer magyar mellett megöltek mintegy egymillió jugoszlávot is, szóval tulajdonképpen nincs okunk a búslakodásra. Ezek lehetnének alattunk egy minket fenyegető, húszmilliós, gazdaságilag, katonailag, politikailag potens tömb is, de mindig el vannak foglalva azzal, hogy melyik kezükkel vágják le a másik kezüket.

"A meghalt emberek áldozatok, mégpedig mindkét oldal diktarúráinak áldozatai."

Pontosan, a jugoszláv kommunista és a német náci diktatúra áldozatai.

"Meg kell békélni, a halottakat tiszteletben és kegyeletben kell tartani. Nem rácozó bejegyzéseket írni.Mert akkor soha nem lesz béke. Pedig a békéből barátság is lehet."

Ha megengedi mi a szerbekkel való barátkozás helyett inkább csendben élvezzük, hogy válik majd szép lassan Szerbia a XXI. század NSZK-jává. Alig várjuk már a népirtásaik következtében kollektív tudattalanjukból kitermelődő szerb Tokio Hotelt, Angela Merkelt és társaikat.

Moshe Dayan 2015.10.09. 23:31:56

A szerbek amit műveltek a délszláv háborúban,az abszolút emberalatti volt ,gondolok itt a sok háborús bűntettre,Magyarország szomszédai közül szerintem a legmoslékabb nép a szerb.

Bicepsz Elek77 2015.12.30. 23:16:08

Nekem nem annyira tetszett, mer sok benne a politika, de a mindennapi szerb eleterol (Tito nosztalgia, fegyvertartas kultusza, csehekhez hasonlo kollaboralas a nemetekkel, Surdaskodas es hasonloak.)keves az info.

Lázár Sajn 2016.01.24. 11:57:12

Ezek szerint Magyarország körül moslék népek laknak. A kegyetlenkedésekről csak annyit, nézzen bele az 1914-es vérengzésekbe amit a monarchia katonái műveltek a 4miliós Szerbiában.