Gyűlölt Ellenségeink

Az alkalmazott nemzetkarakterológia vezető szakmai műhelye.
A világ népei hamis előítéletektől mentesen, a tények és összefüggések tükrében. Minden, amit a másoknak és önmaguknak hazudozó, politikailag korrekt szemforgatók sosem mondanak ki.

Komoly? Vagy vicc?
Vagy mégis komoly?
Hát mit fognak ehhez szólni mások?!

Állandóan időszerű

Ha nem egyértelmű, hogy hol jársz, olvasd el a tudományos alapvetést!

A gyűlölködés szakmódszertana

Ha nagyon gyűlölöd bármilyen csoport tagjait, vagy a többi kommentelőt, vagy egy részüket, add ki magadból a személyeskedőposztban!
Gyűlöllek te rohadék...! - személyeskedőposzt

Gyűlölködj a Fácsén!

Innen gyűlölködtök

Friss hozzászólások

  • Nemvoltjobbötletem: Jöhetne már lassan Afrika, kíváncsi vagyok mit hoztok ki belőle (2019.08.04. 13:08) Mi ilyen Európát akarunk
  • Cardinalis: @Natalie Portman: Respect! (2019.05.24. 02:38) A szlovákok
  • D3D: Most jutott el hozzám a poszt. Én éltem ott, minden szó igaz. (2018.11.27. 18:12) Az ausztrálok
  • Frick László Intézet: A pincében lakó osztrák lányról nekem nem az Amstetti Rém áldozata ugrott be, sokak laknak szuteré... (2018.09.23. 08:30) A svédek
  • Albu: indavideo.hu/video/Csibesz_-_Gigolo web.archive.org/web/20110321052930/https://mulatos.blog.hu/201... (2018.07.24. 14:51) Fos zenék egykori gátlástalan kirablóinktól - Vendégposzt
  • Atti Békási: @dr. Trebitsch: Sajnos nem olvastam el hamarabb a hozzászolását,így ugyanerre hívtam fel a figyelm... (2018.06.08. 06:58) A demokratikus Ausztria, ahol már semmi sem emlékeztet a náci múltra
  • Flat Eric / sta prest: @pixelpiréz plüssvitéz: Maraggyá má kiskancsó! Azé bazmeg, mer nemtucc ennyit eccerre elovasni, m... (2018.03.07. 15:49) Az osztrákok

A protestánsok (1. rész)

2011.07.12. 08:00 - Gudea enszi

Vallási nyárrá bővülő vallási hónapunk főellenségeként egy olyan csoport következik, amelynek minden gátlástalanul elvetemült, gyomorforgatóan kapzsi bűncselekményéért másokat gyűlöl a világ. Egy csoport, amelyről senki sem feltételezi, hogy nélküle a Föld akár egy rokonszenves, kiegyensúlyozott, a fenntartható fejlődés útját járó, boldog hellyé is válhatott volna. Egy csoport, amelynek a rossz tulajdonságai tökéletesen kiegészítik az ismert kereskedőnépeket, jó tulajdonságai pedig nincsenek. Az első részben a történelmi mozgatórugókat és folyamatokat tárjuk fel.

 

 

 


A protestánsok léte a maga paradox módján valóban igazolja a katolicizmust, illetve annak egyik sarkalatos állítását, a poklot az ördöggel. Így ugyanis már teljesen biztos, hogy a Sátán létezik. Belegondolt már valaki, hogy a habsburggyűlölő magyar reformátusokon kívül hol találjuk a protestánsokat? Németország, Hollandia, Svájc, Skandinávia, Nagy-Britannia, Észak-Amerika, Ausztrália, Új-Zéland, Dél-Afrika… Közös pontjuk, hogy egytől egyig germánok, valamint a történelem bármelyik évszázadában több embert öltek meg, mint a világ összes többi népe együttvéve a kezdetektől. Kizárólagos kivételt az osztrák-bajor-sváb elem alkot – na persze nem a gátlástalan gyilkolászásban – hiszen ezek katolikusok. Minden bizonnyal ők a protestáns germánok katolikus világba áttolt trójai falova.

A bűnös év 1517, amikor minden megváltozott. Azelőtt csak a germán világ fölött hömpölyögtek átláthatatlan, szürkéslila viharfelhők, amelyek csak annyi napfényt engednek át, hogy némi zab megteremjen a nyári 9 fokban a zuzmós, kavicsos földben. Ezek a germánok boldog tudatlanságban éheztek át két évezredet, mészárolták egymást családostul falatnyi zabkásaadagokért, és az égvilágon semmi bajuk nem volt. Mígnem észrevették, hogy a világ boldogabb részein süt az emberekre a nap, nem csak a széljárásnak oldalt fordulva lehet társalogni, világos van, és olyan bőséges az élelemellátás, hogy az éhhalál elkerüléséért nem kell naponta embert ölni. Csak sajnos ekkor már késő volt, a germánok közösségi frusztrációja túlhaladta azt az állapotot, amikor szembenézéssel, humorral és öniróniával még kezelhető. Így aztán meg sem próbálták. Innentől fogva a visszafordíthatatlanul frusztrált, beteglelkű embert/népet nem az foglalkoztatja, hogy önmagát meggyógyítsa, és kilábaljon a vérszomjjal átitatott übermensch lázálomból (a nácizmus korai megjelenése), hanem az, hogy a nála boldogabb, szerencsésebb, fejlettebb lényeket is lerántsa a maga nyomorúságos szintjére. Ezt a germánok első ízben az ókori világ segglyukát jelentő, de az utána következő négy-öt évszázadnyi sötét középkort még ebbéli minőségében is messze felülmúló Római Birodalom szétverésével, kirablásával, teleszarásával, majd újbóli kirablásával érték el. Megmételyeztek mindent, amihez csak hozzáértek. Megalapították a ma is létező államokat, és a germán területeken túl nyelvileg beolvadva, de „értékrendjüket” megtartva váltak Franciaország, Spanyolország és Portugália nemességévé. Még a nem germán emberekbe is beleültették a féktelen náci gyilkolásvágyat és agressziót. Már itt leszögeznénk, hogy nem a németekről beszélünk. Németek nem léteznek, csak hasonló nyelveken beszélő vérszomjas germánok. Ezek kirajzásában élszerepet vállaltak az angolszászok, akik gót, frank és lombard testvéreikkel ellentétben nem elégedtek meg az elfoglalt terület részleges kiirtásával, valamint a rajta található műveltség megsemmisítésével. Ők csak utolsó szálig leölve tartották elfogadhatónak a helyben talált lakosságot. A közismert vörhenyes, fogatlan, agresszív, analfabéta brit suttyóhoz tehát a közhiedelemmel ellentétben semmi közük a keltáknak, a keltákat ugyanis éppen ez a vörhenyes, fogatlan, agresszív, analfabéta suttyó angolszász ölte meg. És megszületett a középkor, ahol élni bűn, szeretkezni gyalázat, őslakosságot náci módszerekkel alávetni hétköznapi eljárás, enni pedig nincs mit.

A középkor minden frusztrált germán igyekezet ellenére sem volt képes délebbre tolni az idők kezdete óta létező, varázslatos van étel - nincs étel határvonalat, amelynek később rendkívüli jelentősége lesz a reformáció indulásakor. Ha a császárkori Római Birodalom nyugat-európai limesére pillantunk, az – nyilvánvalóan nem véletlenül – már-már egybeesik ezzel a határral. Ez ugyanis valahol a mai Franciaország nyugati partjánál kezdődik, és az egykori Galliát nyugat-keleti irányban átszelve éri el a Rajna és a Duna torkolatvidékét. Itt hosszasan elgondolkodik azon, hogy átlépje-e észak felé a Duna vonalát, de végülis úgy dönt, hogy a Dunától északra nem érdemes élni, amíg a folyó el nem éri Dévényt. A Kárpát-medencébe lépve minden kivirágzik, a folyók tele vannak hallal, az erdők vaddal, az erdők alján boldog mangalicák túrják a makkot, a réteken mosolygó szürkemarhák legelnek, a rétek között pedig a szittya parasztok zsíros szántóföldjein aranylik a búzakalász. A van étel-nincs étel határvonal örömében egészen a Kárpátokig, vagy tán kicsivel azon is túlra ugrik északra, hogy aztán ezzel a lendülettel továbbhaladva válassza el a kelet-európai síkság szlávok és finnek lakta tajgáját a rendkívül jó termőfölddel és legelőkkel rendelkező, eredetileg szittyák lakta, napfényes pusztától. Mondanunk sem kell, hogy a germán faj ettől a vonaltól északra szocializálódott, és a vonaltól délre zajló életet szemlélve úgy érezte magát, mint Bud Spencer, amikor elsodorják előle a tripla hamburgerét, a tortáját pedig szétpasszírozzák a kocsmáros fejével. Bud viszont egy jólelkű, kedves ember, és még ezért a felülmúlhatatlan gaztettért sem mészárolja le az elkövetőket, csak finoman elmagyarázza nekik, hogy ezt nem illik. A germánok ezzel szemben nem tudnak, és nem is akarnak így parancsolni az indulataiknak. Térnyerésüknek köszönhetően, a korrupt és élveteg rómaiak idején még viszonylag gazdag Nyugat-Európában a 6.-15. századra jobb híján valódi ritka csemegévé vált az éhenhalt, eltemetett, majd az éjszaka leple alatt nyomban kiásott gyermekek húsa. Ritka csemegévé, mert elhantolt felnőttek húsához azért könnyebb volt hozzájutni. Valószínűleg mindkettő finomabb lehet a deszkapadló-főzeléknél, bár szerencsére ezt magyarként sem nekünk, sem korabeli nemzettársainknak nem kellett kipróbálniuk.

A Nyugat-Európában végletes széttagoltságot, állandó primitív belharcokat, sok-sok gyilkolászást és még több éhezést, Magyarországon pedig állandóságot, biztonságot és jólétet hozó középkor végén az egész világot megváltoztató események történtek. A spanyolok és a portugálok felfedezték az Újvilágot, majd az előbb említett germán nemesi rétegük vezetésével kisebbrészt megölték, nagyobbrészt halálra himlősítették benne az őslakókat, hogy senki se zavarja őket az elképzelhetetlen mennyiségű arany és ezüst elrablásában. Amerika tönkretételével és a világ legnagyobb néppusztulásával könyvtárnyi irodalom foglalkozik. Mi most nem szentelünk neki több figyelmet, minthogy elhelyezzük a jól ismert germán kultúrvívmányok sorában. Na, de el tudjuk képzelni, milyen arcot vágtak a középkort is a van étel-nincs étel vonaltól északra kibekkelő germánok Amerika felfedezésének hírére? Amikor szétszaladt a tudósítás, hogy mennyi nemesfém került hispán kézre, természetesen éktelen haragra gerjedtek, és fojtó szorítást éreztek a mellükben, amiért ez a temérdek kincs nem az övék. A germánok ezt ugyanúgy az élet igazságtalanságának érezték, mint mindent, ami körülvette őket. Luther ilyen közösségi lelkiállapotok közepette indult meg a wittenbergi vártemplom kapuja felé, kezében azzal a cetlivel. A világtörténelem egyik legnagyobb tragédiája, hogy nem zuhant rá egy szovjet kémműhold, amikor átvágott a téren.

 

Az alapító egyházatya szerint a vagyonnak nem az Antikrisztusnál, hanem magánál a Sátánnál a helye

 

Azt minden kétséget kizáróan tudjuk, hogy Mózesnek állítólag Jahve sugalmazta a tízparancsolatot, viszont legalább ennyire érdekes kérdés, hogy vajon Luthert ki, illetve kik biztatták, hogy ne féljen szembemenni Európa legbefolyásosabb szervezetével. Ezért most dióhéjban áttekintjük a szefárdok középkori történetének mérföldköveit! Ahogy az a kereskedőnépekkel lenni szokott, 2-3 évszázad alatt végigkergették őket Nyugat-Európa teljes hosszán, és végül a rokonaik által már korábban Hispániában működtetett rendszerhez csatlakozva, remekül eléldegéltek a mór uralom alatt. Csakhogy a spanyolok és a spanyolportugálok elfoglalták az egész félszigetet, majd rögtön ezután felfedezték Eldorádót, és úgy döntöttek, hogy ezt a felmérhetetlen mennyiségű kincset a szefárdok amúgy kétségtelen szakértelme nélkül is jól el tudják költeni terméketlen fényűzésre. Szegény szefárdok innen is kiűzettek, és távoztukban még látták befutni Sevilla és Lisszabon kikötőibe az aranytól roskadozó bárkákat. Ne legyenek kétségeink, ők is éktelen haragra gerjedtek! Anglia és Németalföld éktelen haragra gerjedt lakói pedig ekkorra éppen átértékelték a párszáz évvel korábbi kiutasítást, és visszafogadták a Hispániából egyébként nem kevés vagyonkájukkal érkezőket. Különös egybeesés, hogy Németalföld véletlenül éppen ekkor tudott elég erőt (pénzt) meríteni ahhoz, hogy kivívja szabadságát, méghozzá véletlenül éppen azon spanyolok ellen, akikre a szefárdok nehezteltek. Hogyhogy nem, egyúttal sosem látott nyüzsgő kalóztevékenység indult az Atlanti-óceánon, természetesen a hispán hajók szállítmányára kihegyezve. Hogy kik alapították pénz- és bosszúvágyból a kalóztevékenységet finanszírozó angliai és németalföldi bankházakat, talán sosem fog kiderülni. Az viszont teljesen egyértelmű, hogy kik alkották a kalózhajók vérszomjas, pénzéhes,  bármilyen kegyetlenségre készséggel kapható, vörhenyes, fogatlan legénységét.  A germán faj elérkezett a második nagy dobásához. Az első ugyebár Róma leaprítása volt, amikor a frusztrált északi vademberek bezúdultak a náluk napsütöttebb, boldogabb, gazdagabb népek hazájába, hogy ott élősködjenek.

A germánok második nagy dobása megközelítőleg 300 évet ölel fel. Ezen időszak alatt a hispánok által frissiben megkaparintott vagyon egy része rögtön a tengeren cserélt gazdát az angolok és némethollandok javára, míg a többi a hidalgók követhetetlenül dzsentris életmódja következtében ülepedett be az antwerpeni, brüsszeli, genti és londoni bankházakba. Ezek a bankházak aztán sikerrel győzték meg az angol és a holland uralkodókat, hogy ebből a megsokasodott anyagi erőből talán érdemes lenne expedíciós kalandokba kezdeni, hiszen a világ végigrablása és végiggyilkolása igazán jövedelmező üzletág. Szegény erőlködő franciák nemhiába születtek kidülledt érrel a homlokukon. Azzal, hogy lemészárolták a hugenottákat, reménytelen epizódszerepre ítéltettek a gyarmatosítási- és hentesversenyben az igazi profik mögött. A világ germánok általi szétrablása és rabszolgasorba döntése, a végtelen piacok és  a kizsigerelt népek hosszú sora szinte azonnal  vadkapitalizmusért kezdett könyörögni, ennek megszületésétől pedig már egyenes út vezetett a kamatos kamathoz, a fedezet nélküli kamupénz-kibocsátáshoz, a lakossági gyorshitelhez és a Lehmann Brothershez. Az elemi frusztrációit übermensch lázálmokkal elfedő germán fajnak – élén az angolokkal, hollandokkal, majd a később rendkívüli ügyességgel felzárkózó amerikai angolokkal – természetesen mindig több és több kell. A náci faj sikerrel nyomta le a világ torkán, hogy ők a kiválasztott nemzetek, akiket az Isten küldött a civilizáció terjesztésére. Ezt először az angoloktól hallották a világ őslakosai,  majd nagyon hasonló nyelven a bantuknak is elmagyarázták a búrok, hamarosan Ausztrália és Óceánia őslakosai is megismerkedhettek a mantrával, aztán ugyanez csengett az Észak-Amerikában halomra ölt indiánok és a Fülöp-szigeteken lemészárolt malájok fülébe is jenki szájakból. Végül utoljára az osztrák völgyekből kiszabadult, kicsi, kefebajszú paprikajancsitól hallottunk hasonlót. A német nácik ekkorra sokalltak be. Róma szétrablásakor ők maradtak otthon őrizni az üres spájzot, és a gyarmatosításnál is ők voltak, akik lekéstek mindent, emellett viszont ugyanúgy a zsidók voltak a kenyéradó gazdáik. A gót, frank és vandál náciknak legalább volt egy nagy zabálásuk, az angolszász nácik nagy zabálása évszázadok óta tart, a németek pedig már úgy igazából nagyon-nagyon idegesek voltak, hogy alapértelmezett vesztesként kimaradnak a jóból. Az alapértelmezett vesztes kétszer is megpróbált elégtételt venni mindezért, de aki annyira ostoba, hogy egyszerre megy neki a zsidópárti germánoknak, a zsidóknak és az örményeknek, az meg is érdemli, hogy a fővárosa közepén Wolfenstein 3D pályát építsenek.

 

Csak a halott maláj a jó maláj
(angolszász népi bölcsesség)

 

 

Természetesen a Szent Küldetés, a civilizáció terjesztése az angolszász nácik által ma is tart, csak éppen annyi a változás, hogy civilizáció helyett demokráciának nevezik. Persze felmerül az olvasóban az örök kérdés: „miért?”. Nos, egyszerű. A magyarnak és a többi, lakható égövben élő nép parasztjának sok gyereket kellett szülnie, hogy legyen dolgos kéz, amely megműveli a földet. A germánnak viszont rendszeresen embert kellett ölnie, hogy ne szedjék le előle az áfonyát mások. A germán emiatt csak két dologhoz értett igazán: az öléshez és a kényszerdolgoztatáshoz. Ölt, ha szüksége volt valamire, ölt, ha ideges volt, és ölt, ha unatkozott. Akárcsak Raffael Sándor és a többi, vidéken öregező cimborája. A világ előszeretettel élezi a nyelvét a katolikus papok ministránsfiúkkal átélt pajkos kalandjain, de nem szabad elfelejtenünk, hogy ezt néhány katolikus pap csinálja, nem pedig katolikus népek. Olyannyira, hogy szinte az összes ilyen botrány germán országok katolikus egyházaiban robban ki. Úgy tűnik, a germán nemi aberrációkat, az ingyenes internetes pornóhoz hasonlóan, a katolicizmus sem képes visszanyesni. A katolikus népek ugyanis alapvetően szeretik a gyerekeiket. A protestánsok viszont senkit és semmit nem szeretnek, amire nincs rányomtatva egy szám és a Jegybank felirat. Éppen ezért különösen visszatetsző, mégsem tűnik fel az embereknek a tényállás. A protestáns országokban hosszú évekig törvényesen lehetett pedofilpornót forgatni és forgalmazni, a világ mégis a néhány izgága pöcsű katolikus papon, s miattuk az egész egyházon kacag. A protestáns országokban nem egy szűk kaszt vegzálja beteges szexuális felindultságból a kisgyerekeket, hanem bevett népszokással állunk szemben. Azt már tudjuk, hogy a protestantizmus fertője egylényegű a nácigermán fertővel, de a legmegdöbbentőbb, hogy a pedofilpornó fényes karrierje a teljes germán világot beragyogta. Kivételt csak Németország és Ausztria képezett. Ez talán a katolikus sváb és bajor lelkiség hatásának tudható be. Ők nem szeretik más gyerekeit dugni, undorodnak a gondolattól is. Ők ugyanis családszerető emberek, bensőséges otthoni alagsori élettel. Ebbe nem fér bele a gyerekpornó. Idegen gyerekekkel.

A nácigermán családi élet velejárója a világ előli elzárkózás, kirekesztés. Ezt a magyarok közé költözött legigazibb germánokon figyelhetjük meg vegytisztán. Az Erdélybe telepített frankok és szászok annyit fogtak fel a székelykapuból, hogy egy hatalmas ívelt bejárat. Ám a székelyek vendégszerető hozzáállásával ellentétben ezt nekik mindenképpen nyomasztóan magas és tömör kapuval kellett elzárniuk, ezzel is egyértelműsítve, hogy a külvilágnak semmi köze hozzá, hogy ők, a jólnevelt úriember germánok miféle aberrált mocsokban lubickolnak otthon, a saját kis erődítményükben. Ezekben a házakban a földszintet is félemeletre emelték, nehogy az utcán elsétáló egyszeri ember esetleg bepillanthasson az ablakon, és olyat lásson, ami megfeküdné a gyomrát, illetve árnyalná benne a germán úriember képét. Ugyanitt szeretnénk egy további népszerű tévhitet eloszlatni. Ezek a hatalmas, rideg kapuk hozzáépültek a házak utcafrontjához, amelyeken a tudatlan németimádók körében a rendezett szépséget jelképező muskátlis ablakok nyílnak. Elfeledkeznek azonban arról, hogy a takaros magyar házaknál nem holmi muskátlis ablakok nyílnak az utcafrontra, hanem a ház előtt egész virágoskertek gyönyörködtetik az arra járót. Nem mellesleg pedig a házak utcafrontra építésével a fösvény németek nyilvánvalóan a kerítésépítés költségeitől kívánták megkímélni magukat, hiszen a kerítésépítés rettenetesen költséges, és azt a pénzt sokkal hasznosabb dolgokra is lehet fordítani. Például a pince minél szerteágazóbb kiépítésére.

I t t    o l v a s h a t ó    a    2 .    r é s z

Címkék: hentes perverz pedofil hazug gyilkos gátlástalan rabló kamatos kamat bankár protestáns képmutató kufár kalmár uzsora gazdasági válság kapzsi törtető kislánypunci kamupénz kisfiúánusz

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://gyuloltellensegeink.blog.hu/api/trackback/id/tr762959143

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A bibliai Isten és Sátán egy és ugyanaz 2011.07.17. 13:06:47

Hiszen a Sátán Isten elméjének meghasadása. A személy ugyanaz, csak éppen egyszer ennek másszor meg másnak hiszi magát. Ez magyarázat a biblia önellentmondásaira és a bibliai Isten tömeggyilkosságaira, a nagy-nagy állítólagos szeretet mellett.Kép: Ed...

Trackback: Ínségmunka 2.0 - havi 38.500 ft 2011.07.12. 15:29:23

A Magyar Munka Terv új rendszere a munkaerőpiactól elidegenítő, alacsony bérezésű, sok ponton a két világháború közötti ínségmunka intézményére hasonlító rendszert alakít ki.A biztosítási elvű álláskeresési támogatás leépítésével növeli ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2011.07.12. 08:30:18

Úgy látom, itt és a folytatásban elsősorban Lutherről lesz szó, remélem a kedves posztíró nem felejtkezik meg ennek a szennyes népnek másik két ikonikus alakjáról: Kálvinról, aki lelkesen harcolt a papi nőtlenség ellen, hogy apácákat baszhasson meg, valamint a csürhe talán legvisszataszítóbb alakjáról, a mókásan csengő nevű Ulrich Zwingli "harcos-pap"-ról.
A harcos pap szigorúan germán protestáns találmány. A bibliafüggő, csekély fantáziával de annál több csőlátásos küldetéstudattal megáldott neo-inkvizítorok kihüvelyezték a leviticus-ból, hogy a papok számára tilos pengével ellenségük vérét ontani (vagyis a zsidók jó kacifántos módon körülírták, hogy legalább a papok ne gyilkolásszanak már, ha már a teljes népük azt tesz, basszameg) és ezt úgy dekódolták, hogy viszont buzogánnyal pépesre verni egy csóringer katolikus fejét teljesen all right dolog.
A "katolikus" kategória körülírásával sem sokat szaroztak: az a katolikus, aki annak van keresztelve és nem tagadta meg a hitét, tehát pl. egy 7 hónapos kisbaba. "Az úr megadná neki a beszéd adományát, ha azt akarná, hogy apóteózisával kegyelmet nyerjen!" - mondta a szentéletű pap, majd vidáman szétloccsantotta a gyermek koponyáját.
Fakultatíve előtte megerőszakolta, mert az neki ab ovo meg van bocsátva.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2011.07.12. 08:33:26

P.s.: Néhány igen érdekes eset plasztikus leírása megtalálható a rénszarvasmolesztáló finnek emósan nyálas írójának, Mika Waltarinak Mikael c. regényében.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.07.12. 09:42:21

Ez még informatívabb volt, mint a katolikusos. Különösen hasznos volt a történelmi áttekintés egyes időbeli egybeesések tekintetében. Csak így tovább a minőségi igazságfeltárás rögös útjain!

Lasombra 2011.07.12. 09:48:07

az ilyen kamuvallásokhoz nincs sok türelme az embernek. talán még egy Egyesült Államok kategóriájú országban, ahol a történelem kezdete frissebb élmény, mint egy öregebb fa ültetése Európában, elmegy a "történelmi egyház" megnevezés, de Lutherék bohóckodása valójában csak egy divathullám.
legfeljebb annyit érdemes tudni a protkókról, hogy az Old Firmön a zöld csíkos mezeseknek drukkol, akit anya szült továbbá Észak-Írország, mint olyan, nem létezik.

még egy illusztráció a protestáns lelki világhoz, hogy mennyire kell komolyan venni ezeket:

Egy ember a hídon átkelvén meglát egy másik embert, aki a korláton áll, és épp ugrani készül. Odafut hozzá, és rákiált:
- Hé! Ne tedd!
- Miért ne tenném? - kérdi a másik.
- Oly sok szép dolog van, amiért érdemes élni.
- Mint pölö?
- Hát... Vallásos vagy?
- Igen.
- Én is. Keresztény vagy zsidó?
- Keresztény.
- Én is. Katolikus vagy protestáns?
- Protestáns.
- Én is. Anglikán vagy baptista?
- Baptista.
- Nohát. Én is. Az Úr Baptista Egyháza vagy Isten Baptista Egyháza?
- Isten Baptista Egyháza.
- Én is. Az Isten Ortodox Baptista Egyháza vagy az Isten Reform Baptista Egyháza?
- Az Isten Reform Baptista Egyháza.
- Jé, én is. Isten Reform Baptista Egyházának 1879-ben vagy az 1915-ben reformált közössége?
- Az 1915-ben reformált Isten Reform Baptista Egyháza.
- Áááá!!! Pusztulj, eretnek!!!! - kiáltotta a férfi, és lelökte a másikat.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2011.07.12. 10:29:08

uraim, le a kalappal! gyűlölöm, h vastagnyakúnak születtem!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.07.12. 11:47:06

Gyönyörű, az időzítés is tökéletes. Mikor máskor, mint amikor a svejci frank romba dönti a világot?

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.12. 12:44:54

@Modor Tibi:
A svejciek jó ideje a szívünk csücskei, és ez csak fokózodik, ahányszor hallunk felőlük.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.12. 12:45:35

Címlapon a cikk! Trollokra fel, kedves barátaink!

tusuanzen 2011.07.12. 12:52:50

zsidók mikor jönnek?

Balack 2011.07.12. 13:04:47

@Modor Tibi: Hát te milyen kibaszott hülye vagy :D Nem a svájci frank tesz tönkre minket, hanem mi erősítjük a svájci frankot. Jó, persze nem mi magyarok, hanem az adósságválságban lévő déli államok (most éppen görögök, olaszok, portugálok). A befektetők pedig menekülnek a svájci frank felé, mert az egy biztos pont, emiatt viszont az erősödik, a svájci frank hitelesek pedig szopnak. Remélem te is szopsz, ha már ilyen elbaszott fajzat vagy, mint itt mindenki egyébként.

dögölj meg 2011.07.12. 13:07:39

Így igaz minden,szó szerint.De ha valódi horrort akartok olvasni,
vegyétek elő az Ószövetséget !@Modor Tibi: a CHF árfolyama legkevésbé a svájciaktól függ.

rettentó 2011.07.12. 13:09:05

Megjöttek a komolykodók is. Kálvin megint megkapja a szokásos rágalmait és én megint úgy fogom érezni, hogy neki volt igaza mindenben.

dögölj meg 2011.07.12. 13:09:37

@tusuanzen: Nem jönnek! Vannak!/függetlenül attól,hogy neked tetszik vagy sem/

RoFä 2011.07.12. 13:14:43

@tusuanzen: Kozvetlen a trollok utan...? :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.07.12. 13:15:39

@Balack: de okos vagy, baszd meg! Az élet igazságtalansága, hogy egyszerű kommentelőként tengeted napjaid :-(

@dögölj meg: ez viszont igaz: a protestánsok hibája en bloc.

ifrance 2011.07.12. 13:17:24

a poszt frenetik! ugyanakkor modor tibi válaszoltása még a posztot is übereli! kurva jó, na!

tusuanzen 2011.07.12. 13:18:54

@dögölj meg: Köszönöm az építő jellegű hozzászólást, a vallásról szóló cikkre gondoltam, de ugyanígy várom az iszlámos részt is.

tusuanzen 2011.07.12. 13:19:52

Barlangi vagy mezei ?

==T== 2011.07.12. 13:32:04

Korrekt írás. Mindig is rühelltem őket, főleg a reformátusokat. A predesztinációnál károsabb vallási dogma nemigen van a földön. Gyakorlatilag ők ágyaztak meg a világot kizsákmányoló kapitalizmusnak és a kereszténység visszaszorulásának.

Még egy fontos dolog, ami kimaradt a cikkből.

Magyarország az egyik legnagyobb vesztese a reformációnak. A reformáció kapcsán ugye törésvonalak keletkeztek a kereszténységben, és több vallásháború tört ki Európában. A törökök ezt kihasználva tudták elfoglalni az akkori Magyarország jelentős részét .

A megszállás kb. addig tartott, amíg az ellenreformáció után létre nem jött a status quo, ami után már európai segítséggel ki lehetett űzni a törököket. Az emberveszteség azonban végzetes volt a magyarságra nézve, és áttételesen (a veszteséget kompenzáló betelepítésekkel) ezek vezettek el trianonhoz.

Hány Éves 2011.07.12. 13:37:31

Aha, értem...hosszan taglalva van, hogy a protestánsok az igazi népirtók, a katolikusok ilyet nem csinálnak.
Ehhez képest a világ legnagyobb népirtásaiból kettőt ők csináltak:
- Dél- és Közép-Amerika őslakosait nem az angolok, hanem a spanyolok nyírták ki
- A keresztes háborúkat is a katolikus egyház kezdte

Szóval egész jól felépített, de erősen túlzó és alattomos csúsztatásokkal teli poszt lett ez...

RoFä 2011.07.12. 13:41:32

@tusuanzen: Egy felekezet ala tartoznak ugy tudom :)))

midnight coder 2011.07.12. 13:42:38

Azért nem kellene elfeledkezni a szegény lemészárolt többi civilizációról sem. Mert Pl. az inkák története is szívet melengető. Nem hiszem hogy csak azok a fránya germánok lógnának ki a sorból.

Másrészt, akárhogy is nézzük, a gyarmatosítást azért tudta meglépni a germán faj, mert kb. 500 évvel lépte le a többi civilizációt. Szegény négerek csak bámultak mint borjú az újkapura amikor összetalálkoztak az első ágyúval, miközben náluk az íj volt a haditechnika csúcsa. És nem csak a haditechnikáé - lásd fűkunyhó vs székesegyház, barlangrajzok vs középkori freskók.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.07.12. 13:43:48

remélem a folytatásban:
Cromwell, ez a gyilkos idióta.
Észak Írország, ez az eltévelyedett, mesterséges, korcs államocska.
Angol királyi család, az uralkodásra képtelen degenerált egyedekkel.

election sc.monitor (törölt) · http://www.valasztas.eoldal.hu 2011.07.12. 13:53:12

Tisztletlen szerző!
Régóta olvastam ennyi baromságot, írásodból süt a gyűlölet és az ostobaság.
anno Luther Mártont még ledöfted volna mint egy náci Dózsást.

insert random 2011.07.12. 14:02:57

Yesss, Index címlap!!! Csatoljuk be a biztonsági öveket, hozzászólások még a cikknél is jobbnak lesznek, garantált a felhőtlen szórakozás!

pg2 2011.07.12. 14:02:58

Ez a Hírcsárda különkiadása? Ennyi (beteges fantáziával összehordott) baromságot már rég láttam együtt. Vagy ez egy másik bolygó populációinak története?

szilfan 2011.07.12. 14:05:25

Jaj, de vékony és ingoványos vizeken halászol te, már így Modor Tibi modorában. Erre mondja a művelt katolikus, hogy remélem, komoly, mert viccnek kicsit erős...

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.12. 14:10:11

@Hány Éves:
A cikkben megtalálod a választ, próbálj figyelmesebben olvasni!
"A spanyolok és a portugálok felfedezték az Újvilágot, majd az előbb említett germán nemesi rétegük vezetésével kisebbrészt megölték, nagyobbrészt halálra himlősítették benne az őslakókat, hogy senki se zavarja őket az elképzelhetetlen mennyiségű arany és ezüst elrablásában."

@midnight coder:
Ha már az építészetet hoztad fel, az inkák, maják és aztékok épületein meg a "fejlett" európaiak szeme guvadt ki. Attól, hogy valaki képzett hentes, még nem fejlett, csak ügyesen öl és darabol.

@szilfan:
Olvasd el a blog bevezetőszövegét, hogy megtudd, komoly, avagy vicc!

budai zöld 2011.07.12. 14:12:39

Hiánypótló cikk, bár egy kicsit túlságosan rámegy a náci-pedofil vonalra.
Kicsit ki lehetne bontani, milyen kapzsi, sótlan, érzelmileg diszfunkcionális népségről van szó, mennyire nem tudnak élni, és mennyire irigylik valójában az általuk lenézett katkókat.

* * *

Vicces azért, hogy van, aki komolyan veszi, és érdemben cáfolja az ellenreformátormaffia (akiket rendes reformáltak környűlmetéletlen filiszteusoknak hívnak egymás közt) szennyirományát, pl. hogy ki irtotta ki Dél- és Közép-Amerika őslakosait.
Hát megmondom, a himlő.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.12. 14:13:02

@election sc.monitor:
@pg2:
Ti vagytok a mi visszaigazolásaink. Mindössze annyit fogtok fel a cikkből, hogy valakikre nézve bántó, ez pedig bántja a lelketeket. Tehát alapvetően jó emberek vagytok. Nem okosak, de jók.

WinG 2011.07.12. 14:14:16

protestánsként végigröhögtem az egészet, bár túl sok szó esik a germánokról, és kevés magukról a protestánsokról. kihagyott ziccer, hogy egy szó sem esik a munkaerkölcsről :D

pg2 2011.07.12. 14:15:41

@Hány Éves: No és a hugenották lemészárlása? Nyilván a reformátusok népirtó kegyetlenéségről szól...

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.12. 14:18:12

@budai zöld:
Nem ráment a náci-pedofil vonalra. Ez a cikk egy az egyben a napfénytelen, sótlan, kapzsi, érzelmileg sivár pedofil nácigermánokról szól. Szerintem kellőképpen átjött a szövegből, de ha mégsem, most nyomatékosítom:

Minden germán náci a megjelenésüktől fogva.

@WinG:
Ez csak az első rész volt, a történelmi áttekintés, hogy mindenki tudja majd elhelyezni a második részt. A java csak ezután jön!
A magyar reformátusokon kívül nem találsz a világban nem germán protestánst, de ezt is írtuk az elején.

ottomoll 2011.07.12. 14:20:26

Jó a poszt, bár azért pár megjegyzést érdemes tenni.
Például ,hogy a római légiók is rengeteget kegyetlenkedtek. Egyáltalán nem állja meg a helyét a primítív barbárok, és a civilizált Róma szembeállítás. Semmivel sem voltak emberségesebbek, mint a Britanniát később elözönlő szászok, csak nekik nem volt csimbókos hajuk, meg csomós szakálluk.A reneszánsz kor pénzcsászárai között pedig első helyen említeném a katolikus, sváb Fuggereket, akik az V. Károlytól megszerzett jogok jóvoltából már-már előbb voltak az Orinoco torkolatánál, mint a spanyolok, persze ők is germánok. Ám rájuk is igazak azok a protestáns tulajdonságok amelyek a posztban szerepeltek, holott katolikus Habsburg párti család voltak.

ottomoll 2011.07.12. 14:24:22

A magyar fukar szó is a Fugger névből eredeztethető...

tusuanzen 2011.07.12. 14:25:19

@Gudea enszi: csak óvatosan merem megkérdezni: A Swarcmüller, Grósz, Deuch, Grün,Kohn, Nem germán eredetű nevek? Bár tudom, hogy ezek után már én is náci leszek, de egy fecske nem csinál nyarat....

Lasombra 2011.07.12. 14:25:40

nekünk semleges nézőknek (ahogy a sportközvetítéseken mondani szokás) kimondottan öröm az Index címlap. így 2in1 szórakozhat az ember a poszton és a elmeroggyant hsz-eken.

szóval hadd szóljon! olajat a tűzre:
- a dél-amerikai őslakosokért nem kár. Cortezék simán le is tagadhatták volna, hogy találtak ott bárkit is. biztos valami betegség végzett velük. (végül is.) vagy azok a gonosz jaguárok.
- a katkók sem jobbak, de egy poszton elég egy dolgot gyűlölni. szépen koncentráltan, ne hígítsuk másokkal. katkókhoz pusztán lapozni kell egyet.
- a keresztes háborúk miatt se fájjon a fejünk. ott is mindenki megérdemelte a sorsát.
- ki gondolta volna, hogy az örmények is protestánsok? hogy így jönnek vádaskodni. (nem nehéz lenyomozni egy jereváni IP címet sem. :D)

WinG 2011.07.12. 14:26:11

@Gudea enszi: Evangélikusként meg vagyok sértve :D

Na, akko' várom a folytatást, csak így tovább.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.12. 14:27:35

@ottomoll:
Jaj fiúk, olvassatok már figyelmesebben!
"Kizárólagos kivételt az osztrák-bajor-sváb elem alkot – na persze nem a gátlástalan gyilkolászásban – hiszen ezek katolikusok. Minden bizonnyal ők a protestáns germánok katolikus világba áttolt trójai falova. "

A Fuggerek meg... khmm... kikeresztelkedtek katolikussá. És mindezt germán közegben... Ez hasonlít két gyilkos influenzatörzs mutálódására.

egyenlítő 2011.07.12. 14:28:25

@Hány Éves: A spanyolok és a portugálok nemessége is germán származású. A keresztesháborúkban is a germán (és francia, de a nemesség szintén germán - lásd frank) népek akcióztak. Tehát a felelősök tulajdonképpen a protestánsok és lényegileg ezek a dolgok is Luther, Kálvin és Henrik lelkén száradnak.

Karachar Nevian (törölt) 2011.07.12. 14:28:41

Számomra még nem világos, hogy ez most egy tudatos feszültségkeltő-előítéletes fröcsögés vagy csak önmagunk elé tett görbe tükör, hogy aki elég értelmes, az majd röhöghessen második szándékból a viszont fröcsögőkön...

Mindenesetre azért illene a helyén kezelni minden egyes vádat, mondatot, indulatot.
Meglehet a német egy harcias, mitöbb vérszomjas nép, de semmivel sem harciasabb vagy vérszomjasabb a többi népnél. Mondjatok egyetlen(és most figyeljen Lajos!) "még létező" népet, amelyik olyan qrvára békeszeretetéről vált híressé.
Az meg hogy minden gonosz protestáns, minden protestáns germán és minden germán német egyszerűen alantasan buta benyögés.

De ahogy látom működik is a cikk:
'Kálvinról, aki lelkesen harcolt a papi nőtlenség ellen,'
Most akkor jó az ha a papoknak is van családjuk vagy nem jó?
Ha jó, akkor közvetve támogatod és helyesled a katolikus papok gyerekdugásait. Tényleg, a katolikusokat gyűlöltétek már? És persze szinte minden más felekezetnél engedélyezett a papoknak is a család intézménye.
Ha nem jó, akkor Kálvint támogatod...
Nagyon lelkes gyűlölő lehet aki ilyen logkailak is követhetetlen gyülölködést is átérez, megért és szenvedélyes követője.

De hogy valami tényszerűt is említsünk: a protestánsok igazán sokat költenek az oktatásra, és igen, a gyermekeik oktatására gondolok.

pg2 2011.07.12. 14:29:35

@Gudea enszi: Viccnek ugyan kicsit erős a poszt, de ha te ezt a szarkupacot komolyan vetted, akkor valami gond van. Kezeltesd magad.

Az okossághoz meg csak annyit, hogy tudni kéne különbséget tenni nép és vallás közt, máris tisztulna a kép. Itt nem mások megbántásáról van szó, hanem tények ismerete nélkül összetákolt, fogalomzavaros firkálmányról.

pg2 2011.07.12. 14:30:17

@ottomoll: Igen, eredeztethető, de nem onnan jön.

v. jókormányzósember 2011.07.12. 14:37:04

Kedveseim!

Érdekes (a címbéli felvetés)- nos, erről annyit (többet tán nem is érdemel)- hogy ha vajon Jézus Christus ma eljönne a Földre- vajon (bizonyos, - nem protestáns(!) templomokban- nem akarnák -e őt megkövezni?) - amikor pl. arra figyelmeztetne, hogy (Lukács 20:25- Add meg a császárnak, ami a császáré, (vagyis- NE TÖBBET! NEM HÓDOLATOT, TALPNYALÁST, LEBORULÁST, KÉZCSÓKOT! ) s az Istennek(!) ami az Istené (az előbbiek közül a Hódolatot, a Leborulást). Vagy- amikor azt mondaná (Lukács 19:45 ) Meg van írva, az én házam az imádság háza legyen, ti pedig rablók (szavazatrablók) házává tettétek...
Ennyi.
VJK

Rebelde 2011.07.12. 14:43:28

azér' hogy jó ideje nem esik le egyeseknek a blog mibenléte, az fura:)

meg azzal jönni, hogy tények ismerete nélkül meg csúsztatás?!
azért dúlva fuldokolva olvasás közben rájöhetnétek, van itt bőven ismeretanyag:))

v. jókormányzósember 2011.07.12. 14:44:18

Ya, és Gyerekek!

Azért figyelmezzetek! Manapság annyian mondanak komoly pofikával sületlenségeket, sok mikrafon előtt- hogy a végén még Benneteket is komolyan vesznek! Aszt jön értetek a nagy, fekete Q7-es! :-))

VJK.

budai zöld 2011.07.12. 14:59:06

@Gudea enszi:
Folytatva a tudományos vitát: ez a nácigermán dolog szerintem megbocsáthatatlan túlegyszerűsítés, és kész.

A nagy igazságokat nem leszűkíteni kell, hanem kiterjeszteni, szintetizálni.

Pl. be lehetne építeni az örömtelen, szarrágó, rabszolgahajcsár koreaiakat, ahol még éppen csak második helyen vannak a protestánsok, de már nem sokáig.

Taktaszada Bazsi 2011.07.12. 14:59:48

Kedves Gudea Enszi!

Talán érdemes lett volna utánaolvasni egy kicsit ennek a dolognak, mielõtt ekkora baromságot leírtál. Tipikusan gyülölködõ, a lényegi ismereteket nélkülözõ írást sikerült összehoznod.
Ha viccnek szántad, akkor nem sikerült.
Néhány pont, ami cáfolja az általad leírtakat:
1.A protestáns egyház nem egyenlõ Martin Luther által létrehozott evangélikus (Lutheránus) egyházzal. Ezen kívül rengeteg protestáns egyház van, a teljesség igénye nélkül: református, baptista, anglikán stb. Ezek egyikének kialakulásában sem vett részt Luther. Természetesen a Lutheránus egyház is a protetánsok közé tartozik. Mondjuk Luther legalább katolikus szerzetesként próbált jobbítani, de miután süket fülekre talált, létrehozott egy új egyházat. Erre a szeretett, és ártatlan katolikusok kiátkozták, ami azt jelentette, hogy büntetlenül meg lehetett volna gyilkolni.

2. Híresen protestáns országok még: Dánia (ok, ez még elmegy németnek), Svédország, Finnország, Norvégia.
Németország nagy része, fõleg a nyugati rész javarészt katolikus. Most akkor hogy is van ez a protestáns németekkel?

Lehet ebbõl viccet csinálni, csak akkor jól kellene.

Maradok tisztelettel.

pHérték 2011.07.12. 15:02:12

Hát ezt büntetés lett volna végigolvasni! De ha már olvasásról van szó, ne felejtsük el, hogy bizony-bizony azoknak a savazott protestánsoknak köszönhető, hogy az itt összegyűlt tisztes és tisztességtelen társaság tagjai ma írás és olvasástudó emberek. Mert a nemzeti nyelvű bibliafordítások révén vált közkincsé e tudás. A protestánsok bibliái tárták fel a Guttenberg galaxist elvtársak, hö'!

midnight coder 2011.07.12. 15:06:57

@newtehen: Kínában is volt egy kor amikor elindultak gyarmatosítani, de aztán gyorsan le is állította ezt az aktuális császár - de nem holmi humanitárius megfontolások miatt.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.12. 15:14:11

Az valahogy kimaradt, hogy Magyarországon rég nem a magyar lenne a hivatalos nyelv, ha nem erősödtek volna meg a protestánsok, nálunk főleg a kálvinizmus. Először a latin lett volna kötelező, később a német, mert a katolicizmus mindig lefeküdt a nemzetközi trendeknek, aktuálisan a Habsburgoknak.

internationale 2011.07.12. 15:14:13

Hihihi... vagy ez most nem vicc?
Azért ha hollanddal találkozol, ne nagyon mondd neki, hogy ő germán, mert esetleg megsértődik, vagy ilyesmi.
Ja, és az egyik legnagyobb holland más (jelen esetben: muzulmán)-gyűlölő távolról sem "tiszta germán": Geert Wilders indo (amit persze elmismásol a hivatalos biojában).
De a legnagyobb baj a cikkben, hogy általánosít, homogenizál - azaz leegyszerűsít mindent.
Megmondja a tutit - mint a vallások is általában:)))

l.x. 2011.07.12. 15:16:41

@Rebelde: :)

Mondjuk, hiányolom azt a történelmi szempontból fontos momentumot, hogy I. Szulejmán apja, I. Szelim germán bevándorló volt (Sehrgutról törökösített Szelimre). Ebből persze következik, hogy a 3. részre szakadt Magyarországon a katolikus Habsburg-ház valójában nem az iszlám, hanem 2 - egymással rivalizáló - protestáns rablóhad ellen viselte a kereszténységnek paizsát.

Noname Watanabe 2011.07.12. 15:17:34

Hiányoltam a protestánsok legendás erkölcsösségét. Főleg a kálvinistákét és puritánokét.

"Puritán házaspár szeretkezik. Megszólal a férj:
- Drágám, valamit rosszul csináltam?
- Nem.
- Akkor miért mozdultál meg?"

Chicano 2011.07.12. 15:33:20

@Gudea enszi: A trollokról jut eszembe: a Zorbán is protestáns, ugye? Olvasva ezt a tényfeltáró anyagot minden világossá vált.

oscar dirlewanger 2011.07.12. 15:40:08

mostanában viszont a germán országokban 16 éves, drogosan randalirozó szaracén, török, sipetár bevándorló sarjakat se képesek már megfékezni....-felgyujtanak egy óvodát, és esetleg, véletlenül beviszi a tetteseket a rendőr, néhány óra múlva néhány elmeháborodott jogvédő miatt ki kell őket engedni..amugy szerintem az emberiség legalja , szemete az a jogvédő...amugy remélem a 2. részben lesz jó a köcsög debrecenről is, ott kibaszott sok a kálvinista seggarc)))

Lasombra 2011.07.12. 15:41:04

@Bathory: ugyan. végül azért csak kikötöttünk volna a magyarnál. mondjuk a I. VH után legkésőbb. Trianon után a sok-sok maradék nemzetiségünk is nagyjából ugyanakkora fejfájást okozott volna a hivatalos államnyelv kiválasztásában, mint a katolicizmus vagy a Habsburgok.
még egy pár év latin ide vagy oda semmit nem számít.
de hálásak vagyunk a protestánsainknak, főleg Radicsics... bocsánat, Károli Gáspárnak, hogy rést ütöttek a pajzson.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.12. 15:41:56

Az megvan, hogy mikor törökék elfoglalták Budát és 3 részre szakították az országot, a vilajetekből elűzték a katolikus papokat, üldözték a híveket, míg a protestánsok ott építettek templomot, prédikáltak, ahol jólesett?

Török-protestáns összeesküvés.

l.x. 2011.07.12. 15:44:53

@oscar dirlewanger: Tényleg, az is egy mekkora szarkeverő volt. Még hogy -273 fok = 0 fok.
Ja, nem, az Kelvin - mindegy az is egy germán köcsög.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.12. 15:45:13

@Lasombra: Trianon után a sok-sok maradék nemzetiségünk

????

Milyen nemzetiségünk?

Da Real Knee Grow 2011.07.12. 16:04:03

Apáca kihallgatásra jelentkezik a kolostort vezető papnál:
- Atyám, szeretnék prostituált lenni!
Pap kiakad, tör, zúz, lekever egy pofont is az apácának és ráförmed:
- Mit mondtál???? Mit mondtál te utolsó cafat????
- Atyám, sajnálom, de prostituált szeretnék lenn!!!.
Pap lenyugszik:
- Ó, hála Istennek, elsőre úgy értettem, protestáns.

ÁÁHÁHHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHHÁHÁHÁ MEKKORA ÓRIÁSPOÉN NEM???

silmarillion 2011.07.12. 16:05:58

Hajaj múlt héten volt a fiam kersztelője, tudtam hogy az anyja után igazhitű görögkatolikusnak kellett volna adni ,nem holmi kálvinista eretnekenek!!!!
Izé pl a skótok nem germánok és a Kálvinizmus ott is jelen van...

OrrSir 2011.07.12. 16:13:59

Lehelenyit rasszista ez írás. Vagy az élet az?
Zsidókat is ki mered így tárgyalni?

wowerman 2011.07.12. 16:16:15

ekkora hülyeséget... és ezt az index kirakta főoldalra? szánalmas... ezért olvasom inkább a figyelőt

Czelder Orbán 2011.07.12. 16:18:49

Csodálatos gyűlöletadag, amiért megérte várni. Közel tökéletes, de van két apróság, ami nem stimmel:

"az erdők alján boldog mangalicák túrják a makkot" - nos, a mangalicák annyira őshonosak a Kárpát-medencében, mint a románok Erdélyben; a 19. sz-ban terjedtek el a szerb (!) kereskedők (!!) behozatala révén, ugyanis sokkal porhanyósabb és zsírosabb volt a húsuk, mint az őshonos ordas disznóknak.

"Fülöp-szigeteken lemészárolt malájok" - khm, khm, a Fülöp-szigeteken malájok??? :-DDDDD Előbb mennek filippínók takarítónőnek egy tál rizsért Malajziába, mint malájok dolgozni (!) a Fülöp-szigetekre.

Bocs a modorosságért, a mai napom egyszerűen ilyen. Jah és mikorra várható a 2. rész? Alig várom.

Hagrid 2011.07.12. 16:25:50

@tusuanzen: Hol élsz te?:D Ezen a blogon? Esetleg az iszlám után...

laci_52 2011.07.12. 16:27:35

@neccharisnyás útonálló: "Az megvan, hogy mikor törökék elfoglalták Budát és 3 részre szakították az országot, a vilajetekből elűzték a katolikus papokat, üldözték a híveket, míg a protestánsok ott építettek templomot, prédikáltak, ahol jólesett?"

Ez nem egészen így volt! A Habsburgok uralma alatt álló országrészben üldözték a protestánsokat, a töröknek meg mindegy volt, hogy az a gyaur milyen vallású...

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.12. 16:27:48

@Czelder Orbán:
A magalicákkal kapcsolatban részben van igazad, hiszen az az őshonos bakonyi sertés és egy szerb fajta keveredésének az eredménye.

A Fülöp-szigeteki malájokkal kapcsolatban ajánlom figyelmedbe ezt:
gyuloltellensegeink.blog.hu/2010/02/01/a_malajok

A 2. rész várhatóan 2-3 nap kérdése.

SzJ1982 2011.07.12. 16:36:15

Még a nevüket sem meritek kimondani..."Szefárdok"... Kezdek megijedni srácok... Műmájerkedünk?:D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 16:44:47

Nem rossz, nem rossz, de azért az viccen kívül fájt, hogy Luther bármit is kiszögezett volna a wittenbergi vártemplom kapujára. (Mert nem. Csak szétküldte a téziseit a haveroknak.)

ottomoll 2011.07.12. 16:48:27

@Gudea enszi: Miből gondolod, hogy kikeresztelkedettek voltak? Én több könyvet is olvastam róluk, és ezt sehol sem említik. Amit tudni lehet a család eredetéről, hogy az ősök ugyanúgy bőrcserző mesterek voltak, mint a Mediciek esetében.
Szerintem ez a félreértés Jacob Fugger keresztnevéből adódhat. Holott a Jacob, Joachim, Josef neveket németek is használják.A kikeresztelkedésnek mindig nyoma van. Például a szefárd zsidó Szerencsés (Fortunatus) Imre esetében.

Lasombra 2011.07.12. 16:48:44

@Bathory: ugye, ugye?
az én hibám, hogy nem ment át elsőre, de jó nyomon jársz a szarkazmus felismerése felé.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 16:49:37

@Czelder Orbán:

Csak, ha már nagyon ki akarjuk vesézni: a szürkemarhát is a kunok hozták be, csakúgy, mint a komondort.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.12. 16:51:27

@laci_52: Ott van benne, hogy "a vilajetek területéről". A Habsburgok territóriumán max. csak szerettek volna a törökök saját közigazgatást kialakítani.

l.x. 2011.07.12. 16:55:14

@laci_52: "a töröknek meg mindegy volt, hogy az a gyaur milyen vallású..."

... amíg az egyik nála jelentette fel a másikat arról, amire közösen szövetkeztek a porta ellen.

(Jobb felől üt) nekem fütyöl,
(Bal felől üt) s nekem fütyöl

Chicano 2011.07.12. 16:55:20

@laci_52: Sajnos tévedsz, nem volt nekik mindegy. A római katolikusok mindenféle figurákat pingálnak a templomaikba, még magát istent is. Ez alapvetően nem tetszik a muszlimoknak, üldözték is a dolgot. Konkrétan úgy hogy előszeretettel gyújtották fel az ilyen templomokat. A protestánsok meg ugyen nem az a pingálós fajta, ergo nem zavarta a törököket. Ráadásul a katolikus potenciális vatikáni kém, tehát nem örültek neki túlságosan az ideiglenesen itt állomásozók.

texture81 2011.07.12. 16:56:15

:D A valláskárosult papgyerek szemével olvasva is zseniális. (Szerintem Apám is röhögni fog.)

Chicano 2011.07.12. 16:58:23

@Mj: Már csak az hiányzik hogy kiderüljön hogy a bő-gatyát meg a fütyülős barackpálinkát meg a szlovákok hozták be. Oszt' nekünk kulturálisan annyi.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 17:00:56

@Chicano:

Nem, a szlovákok őseit mi hoztuk be, mert valakinek fát is kellett vágni a hegyekben.:) A bő gatya egyébként jellemzően nem túl régi, ráadásul elég regionális viselet, a fütyülős barack meg olyan harmatgyenge, hogy nem is pálinka, csak "szeszesital".:) Akkor már inkább házi meggy a tanyáról.:P

fedkvas 2011.07.12. 17:02:55

@internationale: sértődik, nem sértődik, attól még a holland germán. sőt, szinte német. sőt, nem is szinte.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 17:03:47

Amúgy melyik erdélyi szász falu van a képen? Engem Szászhermányra vagy Prázsmárra emlékeztet.

insert random 2011.07.12. 17:04:12

@Chicano: Természetesen ez hazugság, ahogy Landeszmann György eredeti kijelentése is, hiszen a fütyülős pálinkát is a zsidók gyártják:
futyulos.zwack.hu/

szürke_tag 2011.07.12. 17:04:44

Tudod igen a protestánsok rengeteg dolgot elszúrtak és eltértek ők is a Bibliától sajnos. De a világ igazi nyomoráért akkor is a kat. egyház felel. Mondjuk ők soha nem tértek el a Bibliától, mert soha nem is követték.

szürke_tag 2011.07.12. 17:09:14

Ja csak mellesleg ott egy kislány beszámolója a pokolból és kivel találkozott? Na kivel, a most szenté avatott pápával.
keresztenyfilmek.com/bizonysagok/384-angelica-zambrano-a-menny-kiralysaga-es-a-pokol-.html

insert random 2011.07.12. 17:10:42

@Chicano: Természetesen ez hazugság, ahogyan Landeszmann György eredeti kijelentése is, hiszen a fütyülős pálinkát is a zsidók gyártják:
images.wlap.hu/write/userimages/kepek/102/71/futyulos-palinka.12130.480x356.jpg

insert random 2011.07.12. 17:11:25

@insert random: (bocs, azt hittem megette a kommentemet a blogmotor)

Várúr 2011.07.12. 17:13:34

Vérgúnyos szellemes írás.
Kicsit hadd komolykodjak bele.
1. A kiugrott szerzetes Luther Márton hallgatott a farkára is (felesége, Bora Kata kiugrott apáca volt).
2. Híveit arra kötelezte, hogy imádkozzanak a törökök európai győzelméért, mert így fog megsemmisülni a pápai hatalom.
3. Nem így történt. Csak fél Magyarország és az egész Balkán semmisült meg.

Don Quixote de la Ferko 2011.07.12. 17:16:35

Olvasva ezen remek szösszenetet, jó , hogy a szerzője most él, nem az említett időszakban.

Sokan haltak volna meg a kezétől, ha akkor él, és harcosan hirdeti az "eszméjét".

árnyékgyuri 2011.07.12. 17:17:17

Én rendes templomba járó hitét tartó református vagyok. A blogból egy szó sem igaz, viszont nagyon szórakoztató. Amikor a komcsi hadseregben bennünket vallásosokat és papokat elkülönítettek, akkor sok ilyen "rögeszmecsere" zajlott a körletben, de kb. ebben a hangnemben. Valahogy akkor még lehetett ebben a hangnemben beszélni MINDENRŐL és MINDENKIRŐL. Ma mindenki megsértődik és sajnos igaza van, mert ha nem teszi, egy élesebb helyzetben rákiabálhatják: hogy nem tiltakozott, tehát így van. Ma valahogy minden komolyra fordulhat, oszt egyszercsak észreveszed, hogy nem együtt röhögtök, hanem a hátadra tett címkén röhögnek.

Ottó Pál 2011.07.12. 17:49:49

Mélységesen felháborít ez az ostoba, ignoráns gyűlölködés ami ezen a blogon folyik! Amiket felsoroltál országok mind sokkal sikeresebbek, élhetőbbek és fejlettebbek mint Magyarország. Ezen kéne inkább elgondolkodnod.

Bella Péter · http://reposzt.hu/ 2011.07.12. 18:25:52

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): Ez mellément Kálvinnál, neki nem kellett harcolni, hogy legyen nője, ugyanis Zwinglivel és Lutherrel szemben nem volt pap (bár teológiát végzett, és aztán azt vitte tovább), jogász volt. És germán sem volt.

a_csodadizőz 2011.07.12. 19:08:50

@Taktaszada Bazsi: Még!

Parádés. Úgy a poszt, mind a kommentek:))

ottomoll 2011.07.12. 19:11:01

Magyar falvakban is van ilyen kerítésspóroló megoldás. Csak ott nincsenek ilyen markáns kapuk.

Rich.mond 2011.07.12. 19:26:29

Hívő reformátusként is végigröhögtem az egészet.
Így lenyugodva már bátran mondhatom, hogy menjetek ti a picsába!
Nehogy össze merjétek mosni a magyar kálomistákat a reformáció legelb*szottabb kreálmányaival, a klumpás sajtfejűekkel!
Amúgy tény, hogy a protestánsok...hümm...hát kissé jobban odafigyelnek az anyagi gyarapodásra. De legalább nem vakargatják a szőrös seggüket sziesztaidőben. Kíváncsian várom a folytatást!

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.12. 19:32:51

@Rich.mond:
Na, tudtam én, hogy a törzstagokra számíthatunk. Aggodalomra nincs ok, magyar reformátusok kérdését részletesen és hiánytalanul letisztázzuk a második részben.
Mondjuk mi már ezt az első részt sem találtuk annyira mókásnak, mint a cikkeinket általában, de előre szólok, hogy a második rész vége tényleg gyomorforgató és bicskanyitogató lesz a Magyar Ember számára.

Michael_sysadmin 2011.07.12. 19:42:41

@pHérték:

>>A protestánsok bibliái tárták fel a Guttenberg galaxist elvtársak, hö'!

Ha a Gutenberg galaxist valami feltárta, az a tudomány volt, nem a Biblia. Egy mű még nem galaxis.

csodadizőz · http://orfeum.blog.hu 2011.07.12. 19:46:39

@Gudea enszi: nem akarok türelmetlenkedni, de ugye az unitáriusokról is lesz hasonlóan igényes és pontos elemzés?

Michael_sysadmin 2011.07.12. 19:53:06

@laci_52:

>> a töröknek meg mindegy volt, hogy az a gyaur milyen vallású...

A görögök 500 év iszlám elnyomás alatt megmaradtak ortodoxnak. A ciprusiak szintén. Aztán mikor ajándékba kapták a demokráciát, akkor úgy gondolták, hogy megköszönik a toleranciát a törököknek.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 19:53:28

@Michael_sysadmin:

Gutenberg meg katkó volt, szóval fölösleges az izmozás.:) Könyvnyomtatás ugyanúgy lett volna szakadárok nélkül, mint nemzeti nyelvű irodalom.:)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.12. 20:01:27

Katolicizmus mindig az ostoba tömegre épített, nem volt fontos, hogy a nép legalább azt értse, amit vasárnap hall a templomban....protestáns anno haladó volt, nem a plebsre hanem a 'középosztályra' ment. Elitnek meg mindegy, nekik a vallás politika. Attól függ melyik hozta a pozíciót.

mizrolist 2011.07.12. 20:17:50

@Karachar Nevian: csak egy klikkbe került volna kideríteni: gyuloltellensegeink.blog.hu/2011/06/21/a_katolikusok

A poszt briliáns, a főoldalról betévedtek hülyék, és én csak azért nem nevetek jóízűen, mert kurva meleg van.

pHérték 2011.07.12. 20:21:51

@Michael_sysadmin: A tudomány elterjedésének alapvető feltétele volt, hogy az emberek tudjanak írni és olvasni. Az pedig a nemzeti nyelvű bibliák megjelenésével kezdődött, ezen nincs mit vitatkozni.
(Hogy könyvnyomtatás lett volna-e /nem szakadárok, hanem/ reformerek nélkül, azon meg megint csak fölösleges molyolni, mert e téren már a protestánsok elvitték a pálmát.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 20:26:13

@Bathory:

A prédikáció a katolikusoknál is anyanyelven volt.:P A haladó szót utoljára valami marxista könyvben olvastam, ezek szerint a kálomista eretnekek is "rokon érzelműek" velük.:)

pHérték 2011.07.12. 20:28:13

@Mj: Látom te még visszasírod az inkvizíciót... :P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 20:31:21

@pHérték:

Ezt nem nekem akartad válaszolni?:) Az írás-olvasást a katolikus káptalani iskolák és egyetemek terjesztették el, a skolasztika korában végbement írásforradalom is az egyetemeken való gyors jegyzeteléshez kötődik, ahogy Hajnal István kikutatta ezt már. A városokban is már rég működtek iskolák - anyanyelvű oktatással is -, amikor Luther ágostonos szerzetesként még hason csúszott Róma kövein. A protestánsok maximum rárepültek a témára, de nem ők generálták. (Amúgy nem kell mindent komolyan venni, rosszat tesz a gyomornak.)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.12. 20:31:42

@Mj: Lehet hogy adakozásra magyarul szólítanak fel, de az énekeskönyv évszázadokig latin volt még a reformáció után.

Nem is változott a katolicizmus semmit. Felvidéken a szlovák államot szolgálja politikailag minden egyes katolikus pap, full magyar területen a mise szlovák+latin. Erdélyben dettó.

A magyar menedék ma is vagy református vagy evangélikus.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 20:35:11

@pHérték:

Az inkvizícióról alkotott közhelyes tévedések 10 oldalt is megtöltenének, nemrég a Mandineren próbáltak utánamenni, de kemény favágómunka, mire az ember legalább a legalapvetőbb tévedéseket számbaveszi és tárgyilagosan megpróbálja eloszlatni.:) Egyébként sokszor alaposabb, életszerűbb és enyhébb volt, mint ma egy büntetőper, ahol adott esetben a bírónőt jobban érdekli a terem függönyözése, mint a vádirat. (Sajnos a bírói pálya nem túl motivált embereket vonz, mivel relatíve szerény a fizetés.)

pHérték 2011.07.12. 20:35:21

@Mj: Iskolák mi? Aztán kiknek? Szegény kisnemes paptanolcnak adott gyerekének. (Bár mint az köztudott, Luther már áldozó pap volt, de a Bibliát még nem olvasta...) De ha a protestánsok "ráröpültek" volna is a témára, (volt látásuk) tök mindegy. Ahogy a mondás tartja: kutya ugat, karaván halad. :)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.12. 20:36:42

@Mj: Az írás-olvasást a katolikus káptalani iskolák és egyetemek terjesztették el

- szük körben igen. De Magyarországon az írni olvasni tudás szélesebb körben csak a reformkorban kezdett elterjedni. És a reformkor hősei mind protestánsok voltak, a néhány főrendit, mint Széchenyi, leszámítva.

pHérték 2011.07.12. 20:41:20

@Mj: Iskolák? Ugyan! Papneveldék voltak. (Mellesleg köztudott, hogy Luther már áldozó pap volt, de a Bibliát még nem olvasta...)
Hogy a protestánsok csak "ráröpültek a témára"? Volt rá látásuk, hitük, kurázsijuk. Más is ráröpülhetett volna!
Na de ahogy a mondás tartja: kutya ugat, karaván halad.

pHérték 2011.07.12. 20:44:07

@Mj: Nekem nem kell a pirított hógolyó! Cordobában volt szerencsém végignézni az invizíciós múzeumot.
(A megjegyzésem pedig azért volt, mert érezhető a fogalmazásodon a nem kevés vallási intolerancia.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 20:44:36

@Bathory:

Ki beszélt énekeskönyvről? Mellesleg én is énekeltem latinul, hát nem az volt a mise legelmélyültebb része, inkább egyfajta közösségi élmény. Mielőtt nagyon felhúzod magad, elárulom, hogy református hittanra jártam, és a mai napig a szívem csücske a lelkész néni.:) Továbbá megjegyezném, hogy direkt használok provokatív hangnemet, amire rég rossz ingerülten reagálni.:P

Minden állam minden bevett felekezete az adott államot kell, hogy szolgálja. Attól még Erdélyben is kiteszik augusztus 20-án a magyar zászlót a katolikus székelyek, nem is véletlen, hogy a legnagyobb erdélyi magyar tiltakozások nem egyszer összefonódtak a csíksomlyói búcsúval, amit nem éppen románul szoktak celebrálni. Böjte atyáról már nem is beszélek, aki szintén katolikusként tesz rengeteget a magyar megmaradásért. Tulajdonképpen ciki, hogy a protestáns Bethlen Gábor legendabeli szülőházát is ők újították fel Marosillyén a reformátusok helyett.:)
És mi a helyzet a katolikus csángókkal, akikhez a protestáns erdélyi fejedelmek nem engedtek ki papot, így maradt az asszimiláció? Mellesleg az evangélikusok jellemzően magyarellenes szászok voltak, akik ki is használták ellenünk az alkalmat, amikor csak tehették.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 20:46:26

@pHérték:

Egy koszos csallóközi jobbágyfiúból is lehetett győri püspök meg a királyválasztó országgyűlés elnöke, mert tanulni bárki tanulhatott.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 20:47:07

@Bathory:

Khm, ez most hogy is jön ide? A reformkorban ugyan édesmindegy volt, hogy ki milyen felekezetű. A Lánchíd költségeinek fő előteremtője például egy görög vagy aromán ortodox kereskedő volt volt.

pHérték 2011.07.12. 20:50:49

@Mj: :DDDDDDDDDDDDDDDD
Na jó, én befejeztem...de ezen jót nevettem: a katolicizmus mint a demokratikus fölfogás képviselője. (Lapozz vissza a törikönyvbe a "feudalizmus" címszóhoz.) :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 20:52:38

@pHérték:

Córdobában bizonyára azt is elmagyarázták, hogy az a Spanyol állam inkvizíciója volt, ami egyébként még mindig csekély áldozatszámot produkált egy jakobinus ámokfutáshoz képest.
Vallásilag intoleráns? Én?:D Atyaég!:D Anyai ágon zsidó őseim is vannak, apai ágon katolikus, református hittanra jártam és életemben kevés emberrel beszélgettem még olyan jót, mint egy nagyajtai unitárius lelkésszel, a bizantinizáló ortodox máramarosi naiv freskókért meg élek-halok, úgyhogy szerintem hagyjuk.:))

Lucky Larry Silverstein 2011.07.12. 20:53:16

@Mj:
Azért olyan alapvetéseket, hogy a katolikus gyülekezetek felülről kézivezéreltek és hierarchikusak, a protestáns közösségek pedig teljesen demokratikusak, nehéz kimagyarázni. Az erdélyi katolikus kispapnak román feljebbvalóknak kell engedelmeskednie, a protestáns lelkészt vagy a gyülekezete kergeti el, vagy senki. A katkó ugye akkor is ott marad, ha mindenki utálja, mert ez Isten akarata.

Ettől függetlenül nem akarok olyan benyomást kelteni, hogy ne lenne jó néhány katolikus történelmi személy és kortárs, akit ne lehetne tisztelni. De a világi egyház szervezete nekem náluk nem szimpatikus.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 20:53:32

@pHérték:

:D Én meg jót nevetek az anakronisztikus történelemfelfogásodon. Mindegy, reménytelen vagy, ha bármiféle demokratikus elképzelést akarsz számon kérni a középkor emberén.:))

Lucky Larry Silverstein 2011.07.12. 20:55:50

@Mj: Kezdettől fogva hídpénzt szedtek, nem jófejségből tett bele senki pénzt. Ezt ma úgy mondják, külföldi befektető.

És lehet hogy mind1 volt, de sajna mind protestáns volt. A nemesség katolikus része Habsburg-párti volt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 20:58:21

@Bathory:

Speciel az erdélyi püspököt pont azért verték meg, mert magyar. Meg érdekes módon Márton Áron is Dél-Erdélyben maradt 1940 után, hogy hívei segítségére legyen.

Az, hogy neked mi szimpatikus a katolikus egyházszervezetben és mi nem, szerintem fölösleges, hogy vita tárgya legyen.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.12. 21:05:30

@Mj: Hát talán azért mégsem fölösleges. Az, hogy lehet pozitív emberi példákat hozni egy hatalmas egyházból, nem sokat jelent. Én is elárulhatom hogy Mo-n, mint az köztudott, minden katolikus érsek, püspök a kommerek besúgója volt. Sok eljárás lefolyt, sok még folyik, elszámoltatásról az egyházon belül én nem tudok.

Pont az elavult szervezeti rendszer a lényeg, amibe kódolva van a korrupció.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 21:16:42

@Bathory:

Tehát akkor szörnyű dolog, hogy létezik a Lánchíd? Bármilyen példát hozok, te be fogod bizonyítani, hogy a katolikusok gonoszak, a protestánsok meg milyen jófejek?:) Mert akkor szerintem hagyjuk is a vitát.

Szerinted mit jelent Habsburg-pártinak lenni akkor, amikor '48-ban és '49 elején V. Ferdinánd király seregei harcoltak Ferenc József császár és illegitim király csapataival?:) Most soroljam neked Széchenyin kívül Batthyányt, Deákot, Eötvöst ahhoz, hogy elhidd, a katolikus vallás nem volt akadálya annak, hogy valaki a hazáját szolgálja? Illetve az evangélikus Kossuth is szemét módon hazudhatott a szintén protestáns Görgeyről azért, hogy ne diszkreditálódjon külföldön.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.12. 21:21:19

@Bathory: @Mj:
Itt egy szörnyű félreértés történt. Még korántsem vagyunk a vallási nyár végén, de talán nem árulok el nagy meglepetést, hogy a végkövetkeztetés nem lesz túl hízelgő egyik egyházra nézve sem. Sőt, tulajdonképpen ezt előre is bocsátottuk.

Mindenkit, aki egyházi felhangú vitákba bocsátkozna, és főleg tenné ezt a Magyar Ember szempontjából, nyomatékosan megkérek, hogy rendkívüli és osztatlan figyelemmel olvassa el a katolikus poszt elején található, szürkével szedett általános vallási bevezetőt!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 21:21:38

@Bathory:

Nem tudok arról, hogy Mindszenty besúgó lett volna, de persze bárkit be lehetett szervezni, aki zsarolható volt, katolikus papokat, ateista élmunkásokat meg anyut-aput is, ha azt akarták, hogy ne tegyenek nekik nagyon keresztbe, amit természetesen föl kell tárni. Mint ahogy arról sem tudok, hogy a protestánsok azt csináltak a kommunizmus alatt, amit akartak. Kezdve onnan, hogy mutatóba tucatnyi felekezeti iskolát hagytak meg, és ebben minden felekezet benne volt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 21:24:11

@Bathory:

Apropó, ugye te írtad Sipos Péter blogjában, hogy Szent Péter a 6. században élt?:D Nem is értem, hogy ezek után miért vitatkozom veled bámiről is.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 21:27:52

@Gudea enszi:

Mindjárt elolvasom a katkókat is, a lényeg úgy is az, hogy ami nem magyar vallás, az ordas megtévesztésre törő, villásnyelvű hazugság, ami a becsületes magyar ember lelki rabszolgabilincseinek kovácsa.:)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.12. 21:30:25

@Mj:

Nem, nem mondtam hogy a katolikusok gonoszak hanem azt hogy a nagyon nagyon eccerü emberekre épül a katolikus egyház feudális világa.

Szécsenyi, Batthyány és Eötvös főrendi tag,ott mindenki katolikus, Deák meg egyik személyes kedvencem. Valóban nem ellentétes a katolikus vallás a haza szolgálatával, szükség is volt adott helyzetben a kompromisszumra a kompromisszumképtelen Habsburgokkal. Ezért kínálták be Batthyány Lajost, aki főúr is volt, katolikus is, és nem pl. Kossuth-tot, aki sokkal népszerübb volt a zemberek szemében. Persze szó sem volt még általános választójogról.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.12. 21:33:32

@Mj:
Mi itt a műhelyünkben annak vagyunk a hívei, hogy mindenkinek, de legalábbis minden népnek legyen saját vallása, és ne olyan isteneket féljen(!!!), amelyeknek még a neve is tök idegen a nyelvétől.
Egyébként a leírás pontos. :)

u.i.: Kimaradt a válaszjelzés, de azért várom a választ a dotohoblogon is.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2011.07.12. 21:48:38

A nacigerman-hegemonia, ami nalunk tart, hogy mindig ezeknek a segget nyaltuk, mikozben labtorlonek hasznaltak minket, az pedig a nacigermanok eloretolt falovanak, a beepitett svaboknak koszonheto javareszt. Persze felszolalni ez ellen senki nem mer, mert mindenki fel.

Sajnos errol a kerdesrol egyelore talan a svabbunozes oldalon lehet tobbet olvasni:

svabkerdes.blogspot.com/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 21:50:32

@Bathory:

Szécsenyi?! Ejha, szerintem térjünk vissza a vitára meg a nagyon egyszerű emberekre építő katolikus egyházra - feudalizmus=hierarchia, LOL -, ha képes leszel mellőzni a súlyos hibákat.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 21:51:44

@Gudea enszi:

Na, egész jól rögtönöztem.:) Nem jött válaszértesítő, de kösz, hogy szólsz, megnézem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.12. 21:54:33

@Bathory:

Cikkajánlót én is tudok, köszönöm. Meg könyvet is írt róla Zinner. (Amúgy elég durva, hogy 2 percet kell várnom arra, hogy bebizonyítsam, nem vagyok robot/spam.:-/)

an hero please 2011.07.12. 22:32:56

@Bathory: Írd helyesen Széchenyi István nevét te románokkal baszó tótivadék féreg!

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.07.13. 02:37:14

Nagyon jól bevált, hogy először a hozzászólásokat olvastam, s utána a posztot. Megdöbbentő, hogy mennyi ember nem veszi komolyan a világot, s az életet, melynek hamarosan vége lesz.

pHérték 2011.07.13. 09:24:28

@Mj: Lósz.rt volt állami inkvizíció! Olyan, hogy "állami inkvizíció" soha nem is létezett. Az invizíció katolikus intézmény volt (jogutódja ma is létezik) és egyátalán ne vonj párhuzamot közte meg a világi bíróságok között, mert az invizíció hitbéli dolgok miatt cseszegette az embereket. Aztán mikor kisütötte a vádlottról, hogy mindenféleképpen eretnek, akkor gyáva módon átadta a világi hatóságoknak kivégzésre. (
Ezt csak a jóhiszemű olvasók kedvéért tartottam fontosnak megjegyezni.)
Neked meg mindegy milyen felmenőid vannak és kikkel beszélgettél jókat, kár ezekkel takaróznod: kilóg a lóláb, a beszéded is elárul téged!

pHérték 2011.07.13. 09:29:33

@Mj: A demokráciát jóval a középkor előtt feltalálták. De a katolikus középkornak valahogy jobban tetszett (jobban feküdt)a feudalizmus... Jaj de jó, hogy a koszos jobbágyból püspök lehetett! EDe egy püspök nem csinál(t) nyarat, se nem igazolja azt a hatzgságot, hogy "tanulni bárki tanulhatott".
És ha nem püspök akart lenni, hanem mondjuk csillagász...?
Ugyan má'!

l.x. 2011.07.13. 09:55:53

@pHérték: "És ha nem püspök akart lenni, hanem mondjuk csillagász...?"

Lehetett az is, és akár élete végéig folytathatta a hivatását.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2011.07.13. 11:03:24

Egy nap alatt 150+ komment és micsoda remek trollok találtak ide! Egy lépéssel közelebb a világhírhez, feleim.

Ironfist 2011.07.13. 11:21:06

Emberek! Jegyezzétek már meg, hogy a Sátán nem egy tulajdonnév! :D
Tessék szépen utánaolvasni!

scythe.hu/mi-a-satanizmus

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.13. 11:26:54

@pHérték:
Amit a középkor előtt feltaláltak demokrácia néven, az egy hatalmas felfordulás volt, ahol egymás kifúrásával lehetett előbbre jutni (jé, de ismerős), és pártízezernél nagyobb férfilakosság esetén (csak ők szavazhattak természetesen) már teljesen működésképtelen volt. A demokrácia legfeljebb egy város irányítására alkalmas, és már olyan szinten is teljesen átszövi a korrupció. Ez már Athénben is így volt.

A feudalizmus éppen a cikkben kárhoztatott germánok szülték meg a beteg lelkükkel. Érdekes módon azelőtt Róma is elműködött 200 éven át keresztény államként, mégse lett a dologból koszos középkor a germánok előtt.

@Ironfist:
Ez nagybetűs, ugyanúgy, mint az Isten. Ez nem holmi ördög, meg gonosz szellem, hanem maga a főgonosz.

pHérték 2011.07.13. 11:54:09

@Gudea enszi: Lehetne vitatkozni a demokráciáról, meg a "keresztény" rómáról, annak tiszta, vagy koszos voltáról, de a lényeg, hogy voltak már demokratikus államelméleti ismeretek, amiket lehetett volna alkalmazni a középkorban is, ha lett volna rá szándék. (Ráadásul ezekért nem is kellett volna a görögökhöz menni, csak elolvasni az idevágó Krisztusi tanításokat. Természetesen a Bibliából.)

Amúgy nem kell annyira kihangsúlyozni, hogy csak a férfiak szavazhattak. Jól áll a férfiaknak az irányítás. :) Ma már persze, amikor kevés a férfi, sok a hímnemű, be kell segíteni a nőknek is. :)))

SlyZero 2011.07.13. 12:09:25

Hehe. Kísértetiesen emlékeztet Nietzsche Ecce Homo-jára, igaz ő azért utálta Luthert, mert pont akkor lehelt életet a kereszténységbe, amikor a reneszánsznak már majdnem sikerült gyerekszekcióba paterolnia a Bibliát.

Ironfist 2011.07.13. 12:22:31

@Gudea enszi:
Az nem igaz, hogy főgonosz lenne, miután nem egy entitás, hanem egy melléknév, és azt jelenti óhéberül (már megint a zsidók XD ), hogy vádló.

Javaslom, vallási nyár keretén belül legyen egy cikk a sátánizmusról is. =)

pHérték 2011.07.13. 12:25:01

@SlyZero: Bocsi, de tudtommal a reneszánsz pontosan Luther kora és bizonyos értemeben Luther maga is egy reneszánsz (újjászületett) ember volt. A Bibliát meg sajnos nem gyerekszekcióba, hanem egyenesen indexre (tiltott könyvek listája) "paterolta"...nem a reneszánsz, hanem a katolikus egyház.

pHérték 2011.07.13. 12:27:25

@Ironfist: Ezek szerint a Szabó úr sem entitás, mert azt jelenti a neve, hogy szabó= szövetet vágó. :DDD
Codász logika, codász következtetés!

Ironfist 2011.07.13. 12:48:49

@pHérték:
Nem, mert pont, hogy az entitásmivoltából következik, hogy Szabó úr neve tulajdonnév, de mivel a sátán szó mögött nincs egy darab entitás sem, így megmarad annak, ami eredetileg is volt - a melléknévnek. Ellentétben - itt - a Szabóval :P

Jut eszembe, ha már vallás:

Tudományos módszer:
Ezek a tények. Mire következtethetünk belőlük?
Vallásos módszer:
Ezek a következtetések. Milyen tényekre alapozhatnánk őket?

^^

pHérték 2011.07.13. 13:49:53

@Ironfist: "Ha pedig valaki azt hiszi, hogy tud valamit, még semmit sem ismer úgy, amint ismernie kell." Ennyit a tudományról. :D

Szandeeekahh · http://twod.blog.hu/ 2011.07.13. 14:02:52

"szefárdok"=>kibaszott hangemberek, jóhogynemmár "tuggyukkik, metéltek", és egyéb labanczos álnevek.
A poszthoz pedig ennyi hozzáfűznivalóm van: www.youtube.com/watch?v=APVthfIMVbw&feature=related

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.13. 16:31:28

@pHérték:

Jézusom, neked az alapoktól kellene újragondolni, hogy hogyan működött egy-egy társadalom... Jó, hogy nem kéred számon Szent Istvánon, hogy nem tartott általános, egyenlő és titkos választásokat...
Igen, egyébként bárki lehetett csillagász, még Brunót sem égették volna meg, ha nem terjeszt eretnek tanokat Krisztusról. De nem fogok neked regényt írni a középkor és az újkor világáról, mert kidobott idő.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.13. 16:35:14

@pHérték:

Te tényleg nem tudod, hogy miről beszélsz. Igazából nem tudom, hogy idegesítő vagy inkább sajnálatra méltó vagy-e... De tudod mit, haragudj csak nyugodtan az általad elképzelt inkvizícióra - nehogy utánaolvass! -, tulajonképpen leszarom, hogy milyen hülyeségeket hiszel.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.13. 16:38:04

@pHérték:

"A Bibliát meg sajnos nem gyerekszekcióba, hanem egyenesen indexre (tiltott könyvek listája) "paterolta"...nem a reneszánsz, hanem a katolikus egyház."

Anyám, borogass...

l.x. 2011.07.13. 16:45:11

@Mj: "még Brunót sem égették volna meg, ha nem terjeszt eretnek tanokat Krisztusról."

Majdnem olyan pajtásiasak voltak, mint Lenin, aki visszaadta a labdát a gyerekeknek, pedig közéjük is lövethetett volna.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.13. 16:58:04

@l.x.:

Lenin azt gyilkolt meg, akit csak akart - és milliók halála szárad a lelkén -, az inkvizíció pedig szigorú szabályok alapján folytatott le eljárásokat, amelyek töredéke volt halálos ítélet. Mondom, a felvilágosult jakobinus ámokfutás több áldozatot követelt, mint en bloc az egyházi inkvizíció.

l.x. 2011.07.13. 17:05:20

@Mj: "Mondom, a felvilágosult jakobinus ámokfutás több áldozatot követelt, mint en bloc az egyházi inkvizíció. "

Elég ramatyul állhat annak a szénája, aki a jakobinusokat mint inerciarendszert kénytelen előállítani saját megmérettetéséhez - egy lelki, a tízparancsolatot és Jézust magáénak valló szervezet viszonyítja magát egy saját definíciója szerint is politikai diktatúrához, és örül, hogy jobban jön ki a dologból.

Azt nem tudom, engem miért nem avatnak szentté, amikor Magda Marinkók is léteznek.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.13. 17:08:04

@pHérték:
A középkorban nem volt meg a szándék. Lássatok már át a vallások által kihúzott függönyökön baszki! Ugyanazokban nem volt meg a szándék az emberséges közigazgatási és önigazgatási módra a középkorban, akik kitalálták és a protestantizmust a középkor végén. A vallások csak ember általi alkotások. A néplélek viszont az emberek fölött áll, befolyásol, irányít. Mindegy, hogy egy germán katolikus avagy protestáns. A lényeg, h germán, tehát frusztrált, elme- és lelkiháborodott náci, aki amint teheti, megöli a nála boldogabbat.

A nőknek nem kell besegíteniük az irányításban. A városok és főleg az államok irányításában ugyanis ezrekért, milliókért felelős, gyakran rideg és cinikus döntéseket kell hozni. Itt nem szabad egyéneket megsajnálni, mert nem áldozhatunk fel ezreket és milliókat a megsajnált egyénekért. A nő nem tud ilyen cinikus döntéseket meghozni, mert nem ez a dolga. Ha pedig mégis, az már nem nő, hanem férfi, pinával a lába között.

@Ironfist:
Pajtás, legyen már egy kis jelképérzéked! Nem hiszem el, hogy ennyi nálunk töltött idő után még nem látod, tudod, érzed a különbséget pl. a "magyar ember" és a "Magyar Ember", ill. sátán és Sátán között. Kicsit próbálj belemélyedni az értő emberek kedvéért a sorok mögé rejtett értelembe az öncélú kötözködés helyett!

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.13. 17:24:19

@Ironfist:
Ez már maga a sátánizmus, ha nem lett volna világos. Germán = Sátán...

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.13. 17:27:27

@Ottó Pál:
Elgondolkodtam ezen már rég, és hát... nem. Nem fejlettebbek, nem élhetőbbek, és mégcsak nem is sikeresebbek. Legalábbis nem tekintem sikernek, ha valaki a megölt áldozata pénzén játssza az újgazdag bohócot, és főleg az úriembert. Ezt én bűnözésnek tekintem. És az előre kitervelt, különös kegyetlenséggel elkövetett rablógyilkosságot alapvetően kivégzéssel díjaznám, nem pedig sűrű nyelvcsapásokkal a bűnöző, cigánykodó germán seggébe.

@pHérték: @Mj: @l.x.:
Értem én, hogy a vita jó, hasznos, és előrevisz. Azonban fájdalmasan elkanyarodtunk a lényegtől.
Kérem a témánkhoz visszatérni! Ez meddő hitvita, ugyanis a katolicizmus a létrehozásánál már eleve elferdített, majd a germánok által még egyszer jól megcsavart népbutítás, a protestantizmus pedig eleve nem is vallás, hanem a tömeggyilkosságot és a harácsolást elfogadhatóvá minősítő hazug önigazolás. Két ilyen undormány, álságos hazug rendszert összehasonlítani teljesen felesleges. Inkább arról beszélgessetek, hogy kik hozták létre őket és miért! Az sokkal érdekesebb.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.13. 18:13:31

@l.x.:

Arról volt szó, hogy a katolikus egyházat úgy kezelték, mint holmi terrorista alakulatot, és én a kettő közötti különbségre világítottam rá. Egyébként mivel emberek irányították, emberi hibákat és bűnöket is elkövettek a keretei között, ezt hülyeség is lenne tagadni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.13. 18:20:37

@Gudea enszi:

Sir, yes sir.:) A protestantizmust azért találták ki, hogy szegény Magyar Embereket megosszák akkor, amikor az egymás farát túró, tehát a Magyar Ember számára visszataszító janicsárok ellen kellett volna vállt vállnak vetve vérünket veszejtenünk vagy hullatnunk. A katolicizmust meg azért, hogy a büszke ősmagyar hitet fondorlatosan beolvasszák ebbe az univerzalista, tehát magyarellenes pángermán kreációba, holmi európai integrációra hivatkozva.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.13. 18:27:26

@Bathory:
Ennek sokkal inkább az ellenkezője igaz, nevezetesen hogy ezek nélkül a harácsoló semmirekellő fattyak nélkül nem keletkezett volna 13405035, természetesen teljesen független germán "nyelv". Isten nyelve a sátáni erők mindenféle próbálkozása ellenére is Isten nyelve maradt volna.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.07.13. 19:08:41

@Mj: na most a helyzet az, hogy de igenis számon kérjük Szent Istvánon az általános, egyenlő és titkos választásokat.
Ugyanis ezek az egyértelműen pozitív vívmányok úgy jöttek létre, hogy valaki elkezdte számon kérni őket a saját korán. Ő megelőzte a korát, és belehalt. De emlékét hősként tisztelve az utódai is ugyanazt követelték, és sikerrel jártak.
Ugyanígy nem elfogadható bárkit máglyára küldeni, mert akármilyen nézeteket terjesztett egy fikcióval (Jézus értelmezése kétségkívül az, ha léte nem is feltétlenül) kapcsolatban. 1600-ban sem volt az.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.13. 19:40:07

@peetmaster:

Legközelebb meg az lesz a baj, hogy miért nem közvetítették neten a visegrádi hármastalálkozót, vagy miért nem hozták létre az EU-t a vesztfáliai békerendszerrel. Úgyhogy szerintem hagyjuk. (Egyébként utoljára ilyen képtelenséget a partizáninfón olvastam, nem hittem volna, hogy egy embernél több eljut ebbe a mélységbe.:))

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.07.13. 21:14:06

erősen kiviláglik, hogy hol raktátok össze a szövegeket.
amúgy jó az írás, bár a második rész után ítélkeznék végleg.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2011.07.13. 22:18:44

Nálam a protestánsok akkor vágták el magukat, mikor Kálvin máglyára küldte Szervét Mihályt, aki amúgy jó fej volt, orvos, és ki merte mondani, hogy 3 =/= 1.
És Sütő András szerint még diákcimborák is voltak anno, akik együtt utálták a pápát, szóval Kálvin egy ritka szemét áruló.

Michael_sysadmin 2011.07.14. 08:39:08

@Mj:

>>Córdobában bizonyára azt is elmagyarázták, hogy az a Spanyol állam inkvizíciója volt

Meg bizonyára azt is, hogy az egyház és az állam lelkes szimbiózisban élt egymással.

>>ami egyébként még mindig csekély áldozatszámot produkált egy jakobinus ámokfutáshoz képest

Az áldozatok csekély száma nyilván igazolja az összes inkvizíciós gyilkosságot. Csak az bűnös, aki milliókat gyilkolt, aki ennél kevesebbet, az nem.

>>Az inkvizícióról alkotott közhelyes tévedések 10 oldalt is megtöltenének, nemrég a Mandineren próbáltak utánamenni,
de kemény favágómunka

Nem csodálkozom, mivel a korabeli egyházi dokumentumokra támaszkodhatnak. Már többezer dokumentumról kiderült, hogy hamisított, visszadátumozott, a többi hitelességében pedig ezek után csak kételkedni lehet.

Annak is utána lehet ugye menni, hogy mennyi köze volt zsidó egyházi személyeknek Jézus meggyilkolásához. Nyilván semmi, közhelyes tévedés, hiszen azt a rómaiak tették.

>>Egyébként sokszor alaposabb, életszerűbb és enyhébb volt, mint ma egy büntetőper

A parázson történő járkálás, a vízpróba és a tüzes kard kézben tartása tényleg alapos, nagyon életszerű és kifejezetten enyhe. Egy mai büntetőper ennél csak rosszabb lehet.

>>Minden állam minden bevett felekezete az adott államot kell, hogy szolgálja.

Én azt gondolnám, hogy minden felekezetnek a saját közösségét kell szolgálnia.

Észnél vagy kislány? Vagy csak beszélsz?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.07.14. 09:30:26

@Mj: ne komolytalankodd el. Mindenkitől csak azt lehet számon kérni, ami volt - vallási tolerancia volt akkor is.
Meg különben is, ha a jó és rossz évszázadonként változik, akkor hagyhatjuk a picsába minden törekvésünket. (Ezért nem vagyok konzervatív.)
Még ha megengedő is vagyok, és azt mondom, hogy a középkorban nem volt elterjedt a demokrácia, és ez az akkori korszellembe belefért, azt akkor is el kell ismerned, hogy a jelen JOBB (és nem más), mint a múlt, tehát van progresszió. Mert ha nem, akkor minden mindegy.

pHérték 2011.07.14. 10:11:59

@peetmaster: Szerintem nagyon fontos, lényegi dolgot pendítettél meg: hiszen az kereszténység egy örökkévaló és változhatatlan Istenben hisz, illetve az isteni kinyilatkoztatás (Szentírás), és törvények (tízparancsolat) örökkévaló és egyetemes érvényében, értékében, ami nincs alárendelve sem a történelmi, sem a társadalmi fejlődésnek sem semmi egyéb relativizáló tényezőnek. Ezért sem hívőnek, sem hitetlennek nem kell, nem szabad megengedőnek lenni ezen egyetemes értékekkel szembenálló egyházi gyakorlattal szemben.
Hogy van-e progresszió? Hát ez nehéz kérdés. Sokszor úgy fest, hogy valóban "nincs új a Nap alatt", de azért a történelem mégiscsak halad a végkifejlet felé.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 15:52:51

@Donna Anna:

Kálvin egyébként többször kérlelte Szervét Mihályt, hogy ne kösse az ebet a karóhoz, ez azért hozzátartozik a történethez.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.14. 15:57:53

@Mj:
Mivel Szervét azt állította, hogy nincs szentháromság.
Te figyelj, légyszi ne kösd már az ebet a karóhoz, hogy a Föld gömbölyű, mert akkor kénytelen leszek téged élve meggrillezni, pedig igazán nem szeretném!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 16:09:56

@Michael_sysadmin:

"Meg bizonyára azt is, hogy az egyház és az állam lelkes szimbiózisban élt egymással."

Csakhogy akkor is külön voltak egyházi és világi bíróságok. Egyébként megkértek itt már arra, hogy ne offoljunk, úgyhogy, ha lehet, legközelebb inkább küldj egy e-mailt, ha ki akarsz oktatni.

"Az áldozatok csekély száma nyilván igazolja az összes inkvizíciós gyilkosságot. Csak az bűnös, aki milliókat gyilkolt, aki ennél kevesebbet, az nem."

Senki sem állított ilyet. Én az egyház kommunistákhoz való méricskélését helytelenítem. Ráadásul, ha ezek gyilkosságok, akkor ma törvénytelen fogvatartásnak bélyegezhetem, ha valakit lecsuknak holokauszttagadásért, holott másról sem szól a büntetésvégrehajtás története, minthogy így vagy úgy megbüntetik azt, aki az adott társadalom bevett normái ellen cselekszik. Akiket egyébként az inkvizíció elé idéztek, általában meglincselték volna korábban.

"Nem csodálkozom, mivel a korabeli egyházi dokumentumokra támaszkodhatnak. Már többezer dokumentumról kiderült, hogy hamisított, visszadátumozott, a többi hitelességében pedig ezek után csak kételkedni lehet."

Hülyeség. Ha a KGB sorozatosan meghamisította az önbevallásokat a Gulágról, akkor nem létezett Gulág? Meg mi az, hogy visszadátumozott? A veszprémvölgyi apátság alapítólevele hamis, mert Kálmán király pecsétje van rajta? Vagy teljesen használhatatlan a pécsi oklevél, mert van benne interpoláció? Ugyan már, szerintem nem is tudod, hogy miről szól a diplomatika, csak olyan jól hangzik a hamisítás szó.

"Annak is utána lehet ugye menni, hogy mennyi köze volt zsidó egyházi személyeknek Jézus meggyilkolásához. Nyilván semmi, közhelyes tévedés, hiszen azt a rómaiak tették."

És ez mégis hogy a fenébe jön ide?

"A parázson történő járkálás, a vízpróba és a tüzes kard kézben tartása tényleg alapos, nagyon életszerű és kifejezetten enyhe. Egy mai büntetőper ennél csak rosszabb lehet."

Ez az esetek kb. fél %-a lehetett, csakis olyan ügyben, amikor valóban nem lehetett eldönteni, hogy kinek van igaza. Ráadásul csak az vállalta, aki akarta, hangsúlyozom, világi bíróság előtt. Ma mennyivel jobb, hogy felvilágosultan garantálják az emberi szabadságjogaidat, de egy napig nem kapsz ügyvédet, és közben éjszaka véres lepedőket hurcoltatnak veled a fogdán? Vagy mennyivel jobb, hogy politikai okokból elkapnak, meztelenül a falhoz állítanak, és véresre verik a térded gumibottal? (Mind megtörtént eset.)

"Én azt gondolnám, hogy minden felekezetnek a saját közösségét kell szolgálnia."

Aha, akkor mondjuk alapítok egy "robbantsuk fel az összes magyar gyógyszerészt" elnevezésű felekezetet, aztán megvonom a vállam, amikor a magyar állam esetleges retorziókat helyez kilátásba.

"Észnél vagy kislány? Vagy csak beszélsz?"

Ezt inkább el se olvastam, bogaram.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 16:12:07

@Gudea enszi:

Már a középkorban is írtak egyházi szerzők arról, hogy a Föld nem lapos.:) (Vonatkozó információk: sotetkozepkor.blog.hu/2010/02/18/lapos_vagy_gombolyu)
A grillezés jó ötlet, de majd inkább csak este.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 16:13:38

@peetmaster:

Akkor minden mindegy, de ezt már megbeszéltük.:P Nem hiszek a világ lineáris javulásában/fejlődésében, meg a progresszió szót is meghagyom inkább Fletónak.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.14. 16:23:20

@Gudea enszi: @Mj:
Itt valami súlyos fogalmi tévképzetben vagytok, én vettem már részt pár grillpartin és valahogy nem tudom a folyamatot annak tekinteni, mintha egy standard auswitzi zsidó halálesetből kifelejtjük a gázkamrát.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 17:17:37

@Kurtz ezredes:

Én sem látok párhuzamot Auschwitz-cal, mivel a pácolt húsok mellett maximum protestánsokat fogunk sütögetni.:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.14. 17:49:22

@Mj: Dobjátok mellé Németh Sanyi bácsit is, nehogy unatkozzanak, szegények. Jó munkához idő kell.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 18:36:36

@neccharisnyás útonálló:

A hitgyülis Németh Sándorra gondolsz? Képzeld, ők is bevett felekezet lettek, mi több, történelmi egyház! Azért erre 1568-ban, Tordán is eléggé csóválták volna a fejüket.:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.14. 18:42:58

@Mj: Ja,ja. Művelődtem. Amúgy se csipáztam őket, amiért benne volt a röhejes epilepsziások gyülekezetének a keze vastagon, hogy szétbomlasztották az egyik kedvenc zenekarom, de még ez a pálfordulás is... balos ATV, tavasszal megmondjuk a híveknek, szavazzanak a narancsra, az eddigi napiparancsba kiadottak helyett... meg úgy eleve. Szekta. Jim Jones. Waco. UUUUTÁÁÁÁÁÁL!!!!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 18:45:03

@neccharisnyás útonálló:

Na de a Hitgyülit ki szereti?:) Már a híveken kívül...:) Amúgy melyiket bomlasztották szét?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.14. 18:49:38

@Mj: Sing Sing volt gitárosa ott zenélget vasárnaponként a hipergiccses stadionjukban. Civilben meg tolja ezt a "megtértem" mantrát -tetkókkal a karján:D - így még egy reunion-t se tudtak összehozni.

Mondjuk, belegondolva, tényleg ciki lehet jehovásnak ésatöbbinek lenni. Utálnak, mennél a kis füzetecskéiddel, de elkergetnek vagy összeakadsz valakivel, akiről kiderül, hogy jobban ismeri a Bibliát, mint te.... közben meg riogatnak, hogy ha nem szerzel új híveket, mész is azonnal a Pokolba a csúszdán. Nem csoda, hogy már a békés járókelőket is zaklatják ilyen "hátrafelé (nyilazós) térítős" mozdulattal.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.07.14. 18:51:45

Az offokat most már tényleg privátba, különben mindenkit erőszakkal hitgyülissé keresztelünk, aztán tüzesvaspróbának vetünk alá Váradon!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.14. 18:51:46

@Gudea enszi: Rendben, de akkor iparkodjatok a második résszel. Unalomban terem az off.:)

Rich.mond 2011.07.14. 22:03:00

NA hol van már a második rész? Most már piszokul szeretném gyűlölni a blogot!

KariKa 2011.07.15. 01:16:04

Szeretettársadalom kell, vuki testvéreim, szeretettársadalom.

KariKa 2011.07.15. 01:18:08

és hőszivattyú
uff

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2011.07.15. 02:44:10

Remelem, azok szamara, akik vettek a faradtsagot, es idaig elolvastak az osszes kommentet, nos, azok szamara nyilvanvaloan mar teljesen egyertelmu es vilagos, hogy az 'Mj' neven irogato szemely nem mas, mint egy tenyeres-talpas, tokas svab, aki csak a sajat fajtajat vedi. Kirohanasaibol, a kozepkort vedo, szerecsenmosdato hozzaszolasai magaert beszelnek.

A svabbunozessel foglalkozo oldal mar evekkel ezelott leirta az ilyen osszehuzo, kirekeszto, nemetbarat buta svabok karakterisztikajat egy peldan at szemleltetve:

svabkerdes.blogspot.com/2008/01/svbbnz-varga-henriett.html

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.07.15. 09:50:56

@Mj: ahogy érzed :) De akkor elég felesleges történésznek is lenni, hiszen százévente amúgy is minden megváltozik, a múlt főleg.
(Mint tudod, nagy gyengém a logikai koherenciára törekvés, amiről az általad képviselt konzervativizmus a priori lemond. Így egyszerűen nem vagyunk közös koordináta-rendszerben.)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.07.15. 09:54:18

@Mj: ahogy érzed :) De akkor elég felesleges történésznek is lenni, hiszen százévente amúgy is minden megváltozik, a múlt főleg.
(Mint tudod, nagy gyengém a logikai koherenciára törekvés, amiről az általad képviselt konzervativizmus a priori lemond. Így egyszerűen nem vagyunk közös koordináta-rendszerben.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.17. 18:58:58

Na, utolsó offok.

@Bölcs Lázadó:

Még jó, hogy tudtommal egyetlen sváb ősöm sincs.:) Amúgy csak azért sem fogok rákattintani a reklámodra.:P

@peetmaster:

A múlt nem változik - mert az már megtörtént -, maximum a múltról alkotott tudásunk, nézeteink. Az meg egyáltalán nem baj és nem is fölösleges, már csak azért sem, mert a történészeken nagyon sok múlik ebben a kérdésben. A konzervativizmus nem tudom, hogy miért mondana le a logikáról, bár egyes konzervatívok szerint konzervativizmusról sem beszélhetünk, mivel nem egyesíthetők egyetlen izmus alatt a képviselői.:P Ha a továbbiakban folytatni akarod ezt az általam amúgy fölöslegesnek érzett eszmecserét, akkor tudod az e-mail címem.

_Toto_ 2011.07.18. 00:05:40

Na akkor még egyszer...
Szóval ritka jól sikerültek a vallási posztok, gratulálok hozzá! Szakadtra röhögtem magam rajta. A humorérzék és a gyilkos irónia mellett komoly tárgyi tudás is van mögötte, le a kalappal.

Az orrukat felhúzóknak pedig ajánlom, hogy olvassák el a humor címszót valamilyen értelmező szótárban. Ha pedig ez sem segít, akkor a valamelyik sajátjukéval ellentétes vallásról szóló posztot. :)

HZ · http://nagyvilag.blog.hu 2011.11.06. 01:23:57

A kedves szerzőnek kellett volna a katolikusokat megírni, akkor az is ilyen kiváló lett volna