Gyűlölt Ellenségeink

Az alkalmazott nemzetkarakterológia vezető szakmai műhelye.
A világ népei hamis előítéletektől mentesen, a tények és összefüggések tükrében. Minden, amit a másoknak és önmaguknak hazudozó, politikailag korrekt szemforgatók sosem mondanak ki.

Komoly? Vagy vicc?
Vagy mégis komoly?
Hát mit fognak ehhez szólni mások?!

Állandóan időszerű

Ha nem egyértelmű, hogy hol jársz, olvasd el a tudományos alapvetést!

A gyűlölködés szakmódszertana

Ha nagyon gyűlölöd bármilyen csoport tagjait, vagy a többi kommentelőt, vagy egy részüket, add ki magadból a személyeskedőposztban!
Gyűlöllek te rohadék...! - személyeskedőposzt

Gyűlölködj a Fácsén!

Innen gyűlölködtök

Friss hozzászólások

  • Frick László Intézet: A pincében lakó osztrák lányról nekem nem az Amstetti Rém áldozata ugrott be, sokak laknak szuteré... (2018.09.23. 08:30) A svédek
  • Albu: indavideo.hu/video/Csibesz_-_Gigolo web.archive.org/web/20110321052930/https://mulatos.blog.hu/201... (2018.07.24. 14:51) Fos zenék egykori gátlástalan kirablóinktól - Vendégposzt
  • Atti Békási: @dr. Trebitsch: Sajnos nem olvastam el hamarabb a hozzászolását,így ugyanerre hívtam fel a figyelm... (2018.06.08. 06:58) A demokratikus Ausztria, ahol már semmi sem emlékeztet a náci múltra
  • Flat Eric / sta prest: @pixelpiréz plüssvitéz: Maraggyá má kiskancsó! Azé bazmeg, mer nemtucc ennyit eccerre elovasni, m... (2018.03.07. 15:49) Az osztrákok
  • 11110000: @virágelvtárs: Nem minna, minnä. Nem mindegy. @El Topo (Sgt. Elias): Valójában egy finnország... (2018.01.12. 21:18) A finnek
  • Vitárius Gyuszi: @iTeM23: Egyetértek önnel. (2018.01.07. 14:19) A szlovákok
  • Bicepsz Elek: Ennek a posztnak minden szava igaz!! vilagterkep.atlatszo.hu/2017/08/25/viszlat-visegrad-most-vez... (2017.08.25. 18:50) Már megváltoztak…

Pozsony, a szlovák lélek tükre – A nagymorva bölcső

2012.04.12. 07:00 - Gudea enszi

A kereszténység legnagyobb ünnepe után mi is vallásos témához nyúlunk. Pozsonyt bemutató sorozatunk záró részeként egy olyan egyedülálló műemléket mutatunk be, amilyen nekünk, magyaroknak sosem lesz. A mai dolgozattal keretbe foglaljuk a történetet, hiszen a várdombról indultunk el, és most visszaérkezünk ide, a kies konyhaasztal tövébe. Itt rejtőzik a legek építménye, amelyről csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Pozsony legrégibb, legkülönlegesebb, legmókásabb, legbetemetettebb, legmakettebb építménye.

 
 

A pozsonyi várdomb remek adottságainak köszönhetően már időtlen időkkel ezelőtt benépesült. Természetesen ehhez egy folyóparton álló domb még nem elegendő. Egykoron azonban gázló és több sziget volt itt, ami a dombbal együtt már valóban erődépítés után kiált. A szlovákoknak persze erről vajmi kevés fogalmuk van, hiszen ők olyan gyanútlanul születtek bele a kikövezett és kikotort folyómedrek korába, mint Habsburg kisfiú a szellemi fogyatékba. Azt nem tudjuk, hogy az avar hatalom előtt kik laktak itt, de kizárásos alapon szkítákra és keltákra gyanakszunk, mivel a nagymorvák bizonyíthatóan a balkáni Morava folyó völgyében vitézkedtek. És bizony itt kezdődnek a szlovák gondok, hogy aki a Balkánon vitézkedik, az aligha hagy nyomot a Felvidéken. De persze egy ilyen fiatal, agilis államcsíra, mint Szlovákia, megoldja az ilyesmit. Olyan nagymorva bazilikát rittyentettek a vár mellé, hogy attól egyszerre esne le a nagymorvák és a vezető bazilikatervező építészek álla.

 

Ezt a képet most nem értitek, de hamarosan elmagyarázzuk.
Igen, egy level 4-es Pacman pályának tűnik, de nem az.

 

 

Előtte azonban szükség lesz egy nagymorva gyorstalpalóra. Azt már pontosan tudjuk, hogy a szlovákok tulajdonképpen nem léteznek. Egyes egyedül a lengyel nyelvjárásuk különbözteti meg őket a magyaroktól, a csehek XIX-XX. századi aknamunkája azonban elidegenítette tőlünk őket. Innentől fogva rettenetesen szeretnének létezni, és óriási szükségük van mindenféle önigazolásra, öntudati kapaszkodóra. Csak, hogy értse a magyar olvasó: mi hont foglaltunk saját magunknak, egy évszázadon át végigrazziáztuk az erkölcstelen, gyerekbaszó germán és az erkölcstelen, gazdag itáliai területeket, szenteket adtunk a világnak, lovagkirályokat adtunk a világnak, önerőből hódoltattuk Bécset, bástyaként álltunk a török ellen, védve az erkölcstelen és hálátlan Európát, bátran, tökösen, férfiasan és >>mindig<< fellázadtunk, ha a büszkeségünket és szabadságunkat csorbították, kiemelkedő tudósokkal és csodálatos sportemberekkel gazdagítottuk az egyetemes emberi civilizációt, ezer csapás sem tudott bennünket elpusztítani és hasonlók. Ez tíz dolog így kapásból. Mi, magyarok erre alapozva azonosulunk a büszke, bátor, szabadságvágyó magyar képével, akik a lelkünk mélyén mindannyian vagyunk. A szlovákoknak ezzel szemben egyetlenegy van: ők a szelíd, szorgalmas nép, akik másfél évezrede állhatatosan dolgoznak, soha nem háborúztak, és mindig csak őket igázzák le. Roppant épületes. Evégett rettenetesen kapaszkodnak a titokzatos, szedett-vedett nagymorva örökségbe, és korai nagymorva kereszténységbe. Még az sem tudja zavarni őket, hogy ők manapság nagyrészt katolikusok, a 200 évvel ezelőtti tótok pedig nagyrészt evangélikusok voltak, míg a középkori morvák az ortodox liturgiát követték. És az a logikai bukfenc sem zavarja őket, hogy a mese szerint a jó bizánciak a még pogány balkáni szlávok és a szintén pogány avarok területein át, száz veszélyen keresztül a kárpát-medencei szlávokhoz küldtek hittérítőket a szent feladatra. Azaz az északi szomszéd északi szomszédjának északi szomszédjához. A görög „Μεγαλη Μοραβια” kifejezés szó szerinti, Nagy Morávia jelentését sem átallottak birodalomnak értelmezni, noha, a „nagy” jelző a görög névadási gyakorlatban nem az ország politikai hatalmasságát, hanem az elhelyezkedését jelentette. Nagy Morávia balkáni elhelyezkedésének egyértelmű bizonyítékait figyelmen kívül hagyva ragaszkodnak szlovákjaink ahhoz, hogy mindez valahol Bratyiszlava, az ő ősi fővárosuk körül volt. Végezetül szeretnénk megkérni a szlovák történész urakat, hogy ha korai középkorral szeretnének foglalkozni, és tényleg ennyire kell nekik ez a történelem, akkor legalább egy icipicit tanuljanak meg görögül. Legalább az ábécét! Kérve kérjük őket, hogy az említett kifejezést ne Megale Morabia alakban írják át, mert szakmailag teljesen hiteltelenné válnak. Kedves szlovák történész urak, irány az iskolapad! A görögben nincs „b” betű, a „beta” az valójában „vheta”.

Nos, ennyire van szükségük a szlovákoknak a nagymorva hagyományra. Ugye, máris inkább sajnáljuk, mint megvetjük őket az ordenáré, ám egyúttal béna és átlátszó hazudozásért? A továbbiakban ez utóbbi vonalat fogjuk erősíteni.

A 9. századi bazilika meséje 1965-ben kezdődött, amikor felfedezték a föld alatt. Ami viszont innen következik, az elképesztően bizarr. Kezdjük hát az anyagismertetéssel! Ebben egy Pozsonyról szóló, szlovák, összefoglaló tanulmány lesz a segítségünkre.

„A fennsík tetejétől keletre a 9. század második felében háromhajós bazilika épült, amely 13 méteres külső szélességével a legnagyobbak közé tartozott a Nagymorva Birodalom területén (a hosszát nem sikerült megállapítani).”

Ízlelgessétek, kedves olvasók! Minden részét. 13 méteres külső szélesség, ami egyébként a szerző helyszíni szemléje és a Wikimapia alapján is legfeljebb 10 méter. De hát miből áll hozzáhazudni tíz méterhez még hármat azoknak, akik a 19 évhez is hozzáhazudnak még 1300-at? Az épület hosszát nem sikerült megállapítani. Igen, nem sikerült. Ennek a nagyjából 10 méter széles építménynek szerintük 20 méter körüli volt a hossza, amiből ha levonjuk a szokásos toldásukat, akkor inkább 15 méter lesz az. Mifelénk az ilyesmit kápolnának nevezik, nem bazilikának, bár igaz, hogy mifelénk országnak is csak országokat neveznek. Ha pedig ez a legnagyobbak közé tartozott, akkor mekkorák lehettek a visszafogottabbak? Vajon a padok befértek, vagy csak állóhelyek voltak bennük, mint a régi futballstadionokban?

Az előbb látott Pacman-pálya jelmagyarázattal. Érdemes megfigyelni a feliratok római stílusát, valamint a római mintára, U hangértéken használt V betűt. Ezek tényleg iszonyúan vonzódnak a rómaiakhoz.
piros – IX. századi nagymorva bazilika
fekete – erődítés és torony a X. századból
sárga – Legszentebb Megváltó templom, prépostság és csontház a XI-XII. századból

„A bazilika a 10. századig állt fenn, amikor déli oldalán masszív kőerődítmény épült. A 11. század elején a bazilika helyén új templom épült. Az írásos dokumentumok a Legszentebb Megváltó-templomának nevezték. Építéséhez a nagymorva bazilika falainak és pilléreinek maradványait is felhasználták. A templomhoz hozzáépítették a prépostság épületét, a temető területén pedig kútszerű csontházat alakítottak ki.”

Az erődítés, majd a bazilika maradványaira telepedő, későbbi templomépítés már természetszerűleg a magyarokhoz kapcsolódik. Görögül olvasni nem tudó, de egyébként nyilván rendkívül képzett, szlovák történész barátaink azonban a szláv folytonosságot látják az árpád-kori építkezésekben. Most már a fene se érti, hogy elnyomtuk, vagy engedtük folytonosódni őket. De ne beszéljünk erről, mert megfájdul a fejük!

„A Nagymorva Birodalom felbomlásának idejéhez kapcsolódik a pozsonyi várról szóló első írásos említés. A korabeli salzburgi annalesekben említik a Brezalauspurc melletti nagy csatát 907-ben, melyben a honfoglaló magyar törzsek megverték a bajor sereget, ami lehetővé tette, hogy fokozatosan az egész Kárpát-medencét uralmuk alá vonják.”

Az szinte nem is számít, hogy a Nagymorva „birodalom” 13 évvel a pozsonyi csata előtt hullott atomjaira. Nem kéne ilyen hanyagul kezelniük 13 évet a történészeknek. 13 év hatalmas idő. Legalábbis a szlovákoknak. Ha pedig azt is tekintetbe vesszük, hogy az a 13 évvel korábbi széthullás sajnos nem a Duna völgyében, hanem a balkáni Morava völgyében történt, akkor sajnos nem csak a Nagymorva birodalom, hanem a teljes szlovák mese is atomjaira hullik.

A mese felszámolása után térjünk rá arra, miképp is alkották meg! A maradványok 1965-ös megtalálása nyomán felpezsdült az élet a régészeti ásatási gödör körül. És nem csak nappal. A feltárás során számtalan érdekes nagymorva lelet került elő a romok közül és az egykori temetőből. A dolog szépséghibája, hogy ezek Csehszlovákia más tájain fellelt, eltárolt, majd a pozsonyi várba szállított, és az éj leple alatt, gondosan az ásatási gödörbe szórt leletek voltak. A Magyar Ember számára ismét csak cinikus szemöldökfelvonást kiváltó gondolat, hogy a Budakalász határában, Szörényi Levente által Ős-Budaként azonosított hegyen lévő ásatási gödörbe éjjel beleforgatják a Nagyszentmiklósi kincset, hogy Szörényi Levente és csapata másnap nagy meglepetéssel találja meg. Mi úgy vagyunk ezzel, hogy ha Szörényi Leventének igaza van, és tényleg megtalálta, akkor örülünk, büszkék vagyunk, ha meg nincs igaza, akkor se történt semmi baj. Nekünk nem a létünk múlik rajta. És most tessék kapaszkodni!

„A bazilika és a fölé rétegződő épületek helye a régészeti feltárás után kegyeleti régészeti lelőhellyé lett átalakítva, az építmények maradványait a konzerválás után betemették, körvonalaikat a felszínen kijelölték.”

Betemették. Kegyeleti régészeti lelőhely. Mintha kegyeletből visszaöntenénk az őskori tengert az Alföld fölé. Azt amúgy is annyira a sajátunknak érezzük, mint a szlovákok Pozsonyt. Mert bizony nagy gáz lenne, ha továbbra is kutatható lenne, és esetleg olyan leleteket találnának ott a templomocska valódi építőitől, amelyeket nem a Szlovák Nemzeti Múzeum munkatársai csempésztek a gödörbe.

 

Visszatemették, kijelölték a felszínen, de sajnos omlik. Akárcsak az egész rozoga nagymorva mese.

 

 

 

 

 


Pozsonyról szóló, négyrészes, tényfeltáró riportunk zárásaként szeretnénk egy kedves kis epizódot az olvasók elé tárni. Az impozáns bazilika hátterében látszik, hogy még dolgoznak a vár felújításán és a várkert barokk korit idéző parkosításán.

 

Tudjátok, milyen cég végzi a munkálatokat? Még mindig nem tudjátok?

 

 

 

 

 

 

Pozsony, a túl ismerős város – A vár

Pozsony, a túl ismerős város – A túl ismerős város

Pozsony, a túl ismerős város – A köztársaság szíve

Címkék: pina bazilika szlovén szlovák pozsony kegyelet morva mítoszteremtés szlovien történelemtelenség

A bejegyzés trackback címe:

https://gyuloltellensegeink.blog.hu/api/trackback/id/tr654382829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anti Anyag (törölt) 2012.04.12. 11:43:41

Szerencsétlenek. Amúgy a szlovákok jó fele is röhög rajtuk.

Szamiz67 2012.04.12. 11:46:40

Én ezt értem és érdekes az írás, de ez mit sem von le abból a figyelemre méltó eredményből, hogy 10 év alatt lettek lenézett, elmaradott tanoncból, Euro bevezetés kritériumait teljesítő, 1 főre jutó GDP-ben bennünket megelőző ország. Az ilyen történelmi bezzeg írások mit se javítanak egy ország gazdasági teljesítőképességének rész elemein, legfeljebb pár percre feloldják 'na ők is elhúztak mellettünk' frusztráló érzését.

Kutchek (törölt) 2012.04.12. 11:55:42

@Szamiz67: Kaptak egy kis előnyt, ennyi. Amúgy ne aggódj, mert most éppen Orbán programját nyulják.
-új adórendszer
-magánnyugdíjpénztárak rendszabályozása
-bankok különadóztatása

Kreatívak, úgye?! :))

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.04.12. 12:07:57

@Szamiz67: Maximálisan, teljes mellszélességgel egyetértek.

Szlovákia, a kis-nagy ország egy valóságos, parányi csoda: geo- és gazdaságpolitikai értelemben is. Ráadásul ők már megnyugodhatnak, hiszen euróval fizethetnek, ami már önmagában is egy boldogabb létet, magasabb életszínvonalat eredményez. Kvázi Közép-Európa Svájcává avanzsáltak az elmúlt 19 évben, mondhatnók.

Hamarosan a Csallóköz után Rajka és a Szigetköz is szlovák többségű lehet - többnyire önkéntes asszimilációval, valamint jogos betelepüléssel, természetes terjeszkedéssel. Vegyük észre: szlováknak lenni menő dolog lett a XXI. században: gazdasági sikerek, világraszóló VB-részvétel labdarúgásban, világbajnoki arany jégkorongban.

Az ilyen blogokat mint ez, pedig jobb lenne betiltani szvsz.

f10 2012.04.12. 12:11:04

"Azt nem tudjuk, hogy az avar hatalom előtt kik laktak itt, de kizárásos alapon szkítákra és keltákra gyanakszunk, "
Gyanúd téves és megalapozatlan. Szkíta népcsoportok tartós megtelepedését a Dunaántúl terüeltén még nem sikerült kimutatni.Pannónia provincia megalapítása idején, nagyszámban éltek Kelta törzsek a Dunántúlon, de a terület É-i peremén és Morvaországban az i.sz.1 századi bevándorlásuktól kezdve Kvádok illetve tőlük Ny-ra a Markomannok éltek. Ezeket a népeket, az római források a germán Szvébek közé szokták sorolni. A római birodalom több háborút is viselt ellenük (az elsőt Domitianus, utolsó velük kapcsolatos ismert esemény pedig II. Valentinianus halála, ami Brigetioban, a kvádokkal folytatott béketárgyalások során következett be). Régészeti emlékeik Morvaországtól a Börzsönyig megtalálhatóak.
A szlávokhoz azonban nekik sincs több közük, mint a keltáknak, vagy a szkítáknak.

B. Bíró 2012.04.12. 12:14:02

@Kutchek: Az egykulcsos adót speciel mi loptuk tőlük. Más kérdés, hogy rosszkor, de ez most mindegy.

@Szamiz67: Kicsit nézz utána, mi ez a blog.

Szamiz67 2012.04.12. 12:20:33

@B. Bíró: Ok, de pl. Te is az egykulcsos adóval foglalkozol...

gabesz7004 2012.04.12. 12:49:08

Amit nem tanítottunk nekik azt ellopták. Ennyi. Azért várom a cselák kém és a kisasszony agymenéseit! :)

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.04.12. 12:54:58

Magne Moravia és Romano-Dacia Mare tartományok igenis léteztek!!! Aki pedig euróval fizet, és a nemzetközi demokraták kedvence, az sokkal jobb lehet nálunk!!!

Anti Anyag (törölt) 2012.04.12. 14:40:27

@Modor Tibi: Liberális vagy e, hogy betiltanád? (Esetleg szlovák)

Csak szlovákiai magyarnak lenni nem menő.

Egyébként miért lenne parányi csoda, hiszen a német gazdaság hátsó udvara. Mellesleg abban a parányi csodában építhetnének pár normális autópályát, de legalább autóutakat, mert azért ma ez már alap.

AnnaKarenina 2012.04.12. 14:41:53

Rendben van, hogy egy történelemhamisítást meg lehet mutatni, fel lehet róni, de azon élcelődni ma, hogy a szlovákok tulajdonképpen nincsenek, butaság. És gondolom, voltak azelőtt is, nálunk tótokként emlegették őket (tessék Mikszáthra gondolni, meg a magyarokat erősen megtizedelő tatárjárásra, meg török időkre, amelyek után sok-sok idegen betelepülő jött a magyarok helyére, köztük a tótok, több helyen összefüggő tömböt alkotva). Az, hogy önálló államiságuk nem olyan régi, mint a magyar államé, szintén nem sokat jelent, hiszen rengeteg olyan nép van, akiknek még ma sincs önálló államuk (kurdok, baszkok, stb.), bár szeretnének. A helyzet az velük, hogy mindig jött egy erősebb kutya, de hogy ez most kinek dicsőség, kinek szégyen, nem tudom. Mindenesetre nem kell lekicsinyelni semmilyen másik népet, nem szabad azt gondolni, hogy ezért, vagy azért, bármelyik nép különb a másiknál.

Pantagruel 2012.04.12. 19:54:16

Tulajdonképpen nem volna semmi baj ezekkel a lengyel nyelvjárásban beszélő magyarokkal, mármint azzal, hogy szlováknak vagy minek képzelik magukat, nálunk is vannak ilyen furcsa arcok, akik klingonnak, meg Jedi-lovagnak, hobbitnak meg tündének öltöznek, és a szlováknál csak hosszabb, színesebb, mozgalmasabb és dicsőségesebb történelmet fújnak (nem nehéz) fejből, csak ők mondjuk ezt egy-egy hétvégén teszik, alkalmi találkozókon néha, nem mindig állítják magukról, hogy de, ők a cylonok.

Szo Pjon-ki 2012.04.12. 20:47:21

Rájöttem a nagy összeesküvésre: a cigányok a tótoknak lopják az alumíniumot, hogy drótozhassanak.

fludd 2012.04.12. 21:16:57

@Szamiz67: A szlovák gazdaság megerősödése nagy mértékben a balfék maszop-szadesz kormányokon is múlott. A PSA beruházást az állítólag a franciák által nagyra tartott Megyó kormányzása alatt meg se pályáztuk... Ha nem jönnek a nagy demokraták a nagy szakértelmükkel, akkor már valószínűleg itt is euró lenne... Ott mind a jobb és mind a baloldal nacionalista, és a mesterségesen kialakított nemzetük érdekeit tartják szem előtt...

Bloggy01 · http://bloggy.blog.hu/ 2012.04.12. 21:51:48

Nos, ezen a blogon ezentúl jobban ki kell buknia a gyűlölködésparódiák parodisztikus mivoltának, és az olykor fölbukkanó önkritikának szerintem, mert olyan feszültség van a világban, hogy kitör a harmadik világháború.

Bloggy01 · http://bloggy.blog.hu/ 2012.04.12. 21:55:05

A bétát ma vitának mondják, a gammát ghamának, a khít chinek, a ghama a chi zöngés párja. A phít finek mondják, a théta már szelypít, mint szita, a delta pedig "zelypít", zelta. A théta és a delta angol helyesírásban t+h latin betűkkel íródik.

Bloggy01 · http://bloggy.blog.hu/ 2012.04.12. 21:57:25

akarom mondani a szita és zelta betűknek megfelelő hangok, melyek az angolban is megvannak. A dzéta már zita, az ómega pedig rendes o hang, nem pedig valami a szerű hang, az éta ita, az üpszilon ipszilon.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.04.17. 11:58:57

Rég jártam erre, de gonosz lelkem örömmel töltötte el, hogy egy elég zsenge zsidózás után négy remek cikket olvashattam Szlotákiáról és Szarosputtony nagymorva mitoszáról!:D

Alexi Borzovan 2012.04.19. 14:19:40

Kellemes cikk ez kérem! Jó kis posztsorozat volt, kár, hogy vége. Szlovákok és történelem - ugyan, kérem! Kábé akkora nonszensz ez, mint a Nóta TV-t a zenéhez hasonlítani. Egy nemzet van kérem (magyar), és egy Zene (metal)! Tessék már végre megérteni, na! :D

Egykét 2012.04.19. 17:47:46

"államcsíra" Ez jó volt.Arra meg,hogy ki,merre,hova jutott ezer év múlva visszatérünk.

finnugrász 2012.04.19. 21:54:09

Virtuális világban élünk és ők is jól tudják ezt.
(A valóság nem számít)

Kágyilló 2012.05.27. 18:06:16

@AnnaKarenina: Hahaha, ez vicces. Remélem a sok hülyeséget nem gondolod komolyan. Értem én ezt a peace&love naív hozzáállást az élethez, csak sajna az nem ilyen. Szerintem neked fogalmad sincs a szlovákok habitusáról vagy legalábbis vezércsillagaikéról. A Benes-dekrétum mond neked valamit? (Tudod, magyarok és németek kollektív bűnössége, amit máig nem vontak vissza!) Vagy az, hogy amikor csak lehetett elárultak és hátba támadtak minket? Jah van egy államuk, fiatalok még, jó ezért semmi bajom velük. Az már más tészta, hogy hogyan is szerezték ezt az államot! Tetszik, nem tetszik, a mi felmenőink küzdöttek meg ezért a földért véres verítékkel, ők a kisujjukat sem mozdították csak odadobták nekik a nyugati nagykutyák, mire volt ez jó? Oszd meg és uralkodj. És igen, itt a hatalmas különbség a két nemzet között! Nevezheted lekicsinylésnek, pedig csak tényekről beszélünk. Egy szó, mint száz, egy olyan nemzetet védelmezel, amelyik meglopja a kultúrád, a történelmed, meglopta a néped. Emellett a mai napig különböző módszerekkel sanyargatja a kezére játszott magyarságot. Az okos ember megbocsát, de nem felejt! Én spec nem gyűlölöm őket, csak nem felejtek! Mert amiket leírtam, azok tények! Bizonyos dolgokban nem lehetünk megalkuvók.

Kágyilló 2012.05.27. 18:21:02

@Modor Tibi: Akkor neked csak egy valamit ajánlhatok, tanulj szlovákul, költözz hozzájuk és élj boldogan. Elszlovákosodás hmm, ez így van, de pl. Erdélyben ismét a magyarok a legnagyobb "földesurak". Egyébként vicces, hogy amit bennük annyira értékelsz, azt itthon észre sem veszed! Röhej, hogy Magyarországnak még az állampolgárainak is duplán kell bizonyítania. Szerintem te állati felszínesen ítéled meg Szlovákiát, mondhatni csak a napos oldaláról. De átjött a lényeg, a legnagyobb megyénk szuper hely! Fuck yeah! Akkor ezúton gratulálnék Szemerédi Endrének az Abel-díjért. S ezután szabadon azt mondom, gazdasági kérdésekben inkább Finnország legyen példa. (Akinek nem tiszta, Finnországban rengeteg pénzt fektetnek az oktatásba, ami többszörösen megtérül.)

BékaRóka 2012.06.02. 16:27:25

"Mifelénk az ilyesmit kápolnának nevezik, nem bazilikának, bár igaz, hogy mifelénk országnak is csak országokat neveznek. Ha pedig ez a legnagyobbak közé tartozott, akkor mekkorák lehettek a visszafogottabbak?" jjóóó!

andrew1515 2012.11.27. 21:18:04

Bocsi, nem szeretnék beszólni, de ezt nem hagyhatom szó nélkül. Szlovákiai magyarként sért ez, illetve minden ehhez hasonló cikk a blogodon. Pozsonyban születtem, egész életemet itt éltem le, szóval szerintem jogos a felháborodás. Szlovákok ide vagy oda, én szeretek itt élni, és én, 20 év tapasztalat alapján mondom, hogy itt nem az emberekkel van a gond, hanem a szélsőjobboldali politikusokkal, meg egykét neonácival. Soha még csak be sem szóltak (na talán egyszer, de ez, amennyi ideje itt élek, elhanyagolható), amiatt hogy magyarul beszéltem az utcán,
A város fikázását meg abba lehet hagyni, semmivel sem szebb Pest mint Pozsony, sőt, ami a tisztaságot és a modernitást illeti, Pozsony sokkal előrébb van.

Bocsi, de egy csepp jogod nincs ítélkezni afelett, amit nem tapasztaltál, és nem tudod hogy milyen. És márpedig soha nem éltél Pozsonyban, szlovák térségben, szóval nem tudhatod! Ezzel sem a szlovákokat, sem a magyarokat nem támogatom, mindeössze utálom, ha valaki egy berögzött mellveregető xenofób f*sz ! csá!

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.11.27. 22:52:52

@andrew1515:
Ennyire tökéletes pszichológiai profilt FBI-os szakértők sem tudnának rajzolni az elkövetőről. Külön megtiszteltetés, hogy CSAKIS ezért regisztráltál egy vadonatúj nicket.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.12.06. 13:21:58

@andrew1515: Élj Pozsonyban cseszlovák helóta ha akarsz, de jó lenne ha kommentelni is oda járnál! Magyarul a jelek szerint érteni, már nem értesz!

andrew1515 2012.12.06. 17:41:17

@szájhúzó kutya: oké sry, egy kicsit más irányba kommenteltem mint a cikk témája...bocs...csak ez a cikk volt az utolsó csepp a pohárban az egész blogot olvasva, szóval ide zúdítottam ki mindent ami eddig felgyülemlett bennem...

mindegy, inkább meg sem nyitom többé ezt a blogot, csak feleslegesen a hányinger fog el tőle, de attól még én lennék a legboldogabb ember, ha egyszer mégis rátévednék az oldalra, és egy "A blog megszűnt." felirat fogadna.
Köszöntem!

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.06. 20:06:03

@andrew1515:
"Szlovákiai magyarként sért ez, illetve minden ehhez hasonló cikk a blogodon."
Szlovákiai magyarként sért téged, hogy az antant által elorzott, csehek által elcsúfított magyar koronázóvárosban a szlovákok láthatóan roppant feszélyezve érzik magukat, és szokásukhoz híven a legmókásabb füllentésekbe menekülnek. Külön öröm, hogy ezt a cikket egy valóban szlovákiai magyar írta, de ő tényleg szlovákiai magyar, nem olyan szlogyar, mint te. Mielőtt még hőbörögni kezdesz, ő akkor lesz a legboldogabb ember, ha virágesőt szórhat szülővárosában a bevonuló honvédek bakancsa alá. A te legboldogabb pillanatod alapján, meg a "xenofób" kifejezés használata miatt viszont még a szlogyar jelzőt is erősnek érzem, nem kell az a gyar a végére.

andrew1515 2012.12.06. 20:15:34

Nekem semmi bajom nincs a magyarokkal, sőt magyarnak is vallom magam és büszke vagyok rá! Én mindössze a győlölködést rühellem. Hidd el, ugyanezt kommentelem/mondom a szlovákoknak is, ha a magyarokat járatják le vagy fikázzák.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.07. 12:39:04

@andrew1515:
Szóval talán egyszer szóltak rád az utcán, hogy ne beszélj magyarul. Ha ez igaz, és nem tagadtál le még néhány esetet (gyanítom, hogy de), akkor az átlag pozsonyi magyarnál sokkal jobb a mutatód. Az "elmaradott" Budapesten ezzel szemben nem szokás rászólni az idegen nyelvűre, hogy ne beszéljen idegen nyelven.

Ha Budapest nem szebb, mint Pozsony, akkor tegyünk egy rövid próbát! Jó vagyok hozzád, nem hozakodok elő az Országházzal. Legyen mondjuk Budapest egyik sokadrangú nevezetessége, a New York palota!
2.bp.blogspot.com/-DPLoxjZ2wKM/T6hHdVwZjZI/AAAAAAAAgNc/2iPpn2bzq6I/s1600/new+york+palota.jpg

Mutass szebbet Pozsonyban úgy, hogy a legnagyobb nevezetességek is játszanak. Akár a konyhaasztallá silányított várral is próbálkozhatsz, bár sok értelme nincs.

"És márpedig soha nem éltél Pozsonyban, szlovák térségben, szóval nem tudhatod!"
Nem hát! A fényképeket is úgy rajzoltam Microsoft Painttel, te szerencsétlen!

andrew1515 2012.12.07. 19:40:42

Jól van, nem fogok veled veszekedni, van más, fontosabb dolgom is, minthogy egy lázadozó nemmondomkivel itt kommentelgessek. Én nem mondtam hogy Pest csúnyább, csak azt, hogy nem szebb mint Pozsony. Ebbe bele lehet kötni, ez lehet csak egy szubjektív vélemény, mivel szerintem mindenki a szülővárosát már csak azért is szépnek tartja, mert itt nőtt fel.
Továbbá...tán ma, a 21. században annyira nehéz beülni az autóba, vagy felszállni a vonatra, elutazni Pozsonyba és készíteni pár fényképet, aztán felrakni egy blogra és gyűlölködni rajta? Szerintem nem. Legalábbis belőled, a blogod alapján kinézem. Szóval ezt kikérem magamnak, hogy emiatt lenyomorékozz !!

Gondolkodj el kicsit azon hogy mivel van gondod, Pozsonnyal vagy a szlovákokkal. Szinte biztos vagyok benne, hogyha Pozsony Magyarországhoz tartozna, nem születtek volna meg ez, és az ehhez hasonló cikkek. És ne gyere azzal, hogy Pozsonyt a szlovákok b*szták el (ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez egyáltalán nem igaz, csupán ebben az esetben a saját érveid zárnák ki egymást), mert a pozsonyi várat és még egyéb olyan dolgokat is felhozol, amelyekhez konkrétan a szlovákoknak nincs sok közük!

Bocs, talán nem vagyok igazi magyar, csak azért, mert nem támogatom az egymásrahurrogást. Borzasztó...

an hero please 2012.12.07. 22:06:39

@andrew1515: Látom kialakult Stockholm-szindróma elnyomóiddal szemben. A jó hír, hogy ezen idővel át lehet lendülni a rossz pedig az, hogy ezért tenned is kell!

andrew1515 2012.12.07. 22:30:03

@an hero please: Igazad lenne, csak egy "gond" van: semmi bajom nincs a szlovákokkal. Engem eddig nem érintett közvetlenül semmi olyan dolog, ami miatt lenne okom utálnom őket. Majd ha bezáratják a magyar iskolákat vagy összever egy skinheadcsapat, akkor lesz okom rájuk anyázni.

Én itt jól élek, jól érzem magam. Nem fogom feleslegesen fárasztani a fejem Trianonnal, van annál nagyobb problémám is, mint azon gyötrődni, hogy "jaj de rossz a magyaroknak"...

an hero please 2012.12.07. 22:38:32

@andrew1515: Tehát akkor egyáltalán nem zavar, hogy más magyarokat viszont érnek atrocitások Felvidéken? Összetartozás? Szolidaritás? Vagy az le van szarva addig amíg van lóvé?

andrew1515 2012.12.07. 22:38:53

Jó, mindegy, nekem van egy véleményem, ugyanúgy nektek is, szerintem eléggé lerágtuk a csontról a húst, nincs értelme tovább vitázni. Ezt lehetne a végtelenségig húzni.

Köszöntem, további jó gyűlölködést, csá!

an hero please 2012.12.07. 22:50:37

@andrew1515: Sem a szerzőknek sem nekem nem tudtál érdemben válaszolni viszont valami mégis arra késztetett, hogy beregelj és megvédd a szlovákokat, elméletileg magyar létedre. Miért?

andrew1515 2012.12.07. 23:02:50

@an hero please: Hát nemtudom, de én most azért nem fogom örökre utálni a szlovákokat, mert összevertek valakit. Az egy dolog, hogy kellemetlenül érint, hogy történt ilyen, és az 100% hogy nem hagynám annyiban, ha ismerősömet, barátomat, rokonomat összeverne egy szlovák, azért mert magyarul beszélt, viszont ez miatt nem fogok elkezdeni zászlót égetni meg miegyéb. Mint ahogy leírtam már az elején, itt nem magával a nemzettel, hanem egykét emberrel van gond.

De tényleg befejeztem, gondolom már örültök, na üdv!

andrew1515 2012.12.07. 23:09:11

@an hero please: Utolsó kérdésre válaszolva: mert itt születtem, itt élek 20 éve, és a magyarokon kívül vannak szlovák barátaim is + egykét rokonom. Továbbá: ha olyan cikk születne itt, amely a szlovák skinheadek/szélsőjobboldaliak vagy Szlota ellen szól, azt értékelném, sőt támogatnám ! Teljesen más hangvételben kommentelném azokat a cikkeket, az biztos.

an hero please 2012.12.07. 23:13:32

@andrew1515: Nem kell utálni a szlovákokat elegendő egyszerűen a helyükön kezelni őket. Egyébként pedig a lehetőség adott arra, hogy indíts egy blogot vagy leírd ide a cikkek alá a szlovák kultúra nagyszerűségét, szigorúan tényszerűen. De ez sajnos még senkinek sem sikerült .

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.09. 13:52:11

@an hero please:
Nem veszekedés ez. Neked bajod van a cikkben felsorolt érvekkel, elkezdtél rá hurrogni, mire újabb érveket kaptál. Ezután veszekedésnek minősítetted a társalgást. Mindkét várost testközelből ismerve biztosíthatlak egyébként, hogy Budapest sok-sok nagyságrenddel szebb város Pozsonynál. Így volt ez már 1920-ban is, azóta viszont a tót orgazda még le is bontotta a fél óvárost, hogy minél kevesebb magyar történelmet kelljen nap mint nap szemlélnie. Aztán mindenféle hiperszupermodern, ocsmány hasáb toronyházakat rakott a régi épületek helyére, amivel sikerült létrehoznia egy igazi szürke, unalmas, sivár várost. Pozsonnyal nem az a baj, hogy Budapest sokkal szebb nála, hiszen ez teljesen érthető. Budapest egy hatalmas város, amely eredetileg is fővárosnak épült, míg Pozsony csak egy megyeszékhely. Pozsonnyal az a baj, hogy a tót kisebbségi komplexus és állam-, illetve városigazgatási tapasztalatlanság rondította el az 1920-as állapotához képest.

Szencen egyébként tavalyelőtt zárták be a magyar gimnáziumot, és jópár példát sorolhatnék még, úgyhogy kezdheted anyázni a kis debil gazdáidat.

Arra is megkérlek, hogy figyelj oda jobban! Nem lenyomorékoztalak, hanem leszerencsétleneztelek. Aki éppen egy nagymorvává áthazudott, árpád-kori magyar templomról szóló leleplező cikk alatt védi be a frusztrációtól elvakult tótokat, annak nem sok észt osztott az Úristen. Ekképpen pedig emberi együttérzésből bátran nevezhető szerencsétlennek.

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.12.11. 00:21:31

@Gudea enszi:

Teljes mértékben egyetértek veled abban, hogy Budapest összehasonlíthatatlanul szebb, mint Pozsony. Annyit talán kiegészítésképpen még hozzátennék, hogy Budapest annak ellenére szebb, mint Pozsony, hogy az ostrom alatt tulajdonképpen teljesen megsemmisült. Egyesek hajlamosak arra, hogy ezt elfelejtsék, pedig ez a szerencsétlen város őrületes károkat szenvedett, és építészeti örökségünk jelentős része sajnos örökre elveszett. Budapest földrajza és felépítése miatt a legvéresebb összecsapások a történelmi városmagra koncentrálódtak. A legpusztítóbb harcok a Várhegyen zajlottak, és ennek eredményeképpen a Várnegyed 790 épületének hatvanhat százaléka sérült meg szinte helyrehozhatatlanul, tizenhét százaléka pedig teljesen megsemmisült. Mindössze négy épület maradt épségben!!!

Összefoglalva: míg Pozsonyban puskalövés sem dördült, addig a Budapesten brutális fegyveres harcokra került sor, különösen a belvárosban és környékén.

Pozsonnyal kapcsolatosan azt állítod, hogy "a tót lebontotta a fél óvárost". Ez igaz, de ugyanez elmondható Budapestről is. Csak nálunk nem a tótok, hanem a kommunisták rombolták a várost. Ez a következetes és tudatos rombolás már a világháború utáni újjáépítés alatt megkezdődött. A "helyreállítás" során sok megrongálódott (de még helyreállítható!) épületet indokolatlanul lebontottak, vagy egyszerűen elrondítottak, leegyszerűsítettek. Az általad belinkelt New York-palota is elvesztette díszeit és szobrait, melyeket csak néhány éve kapott vissza. Kevesen tudják, hogy a pesti palotáknak és a kőrút épületeinek csodálatos, gazdagon ékesített toronydíszei voltak. Ha Prága a „száztornyú város”, akkor a háború előtti Budapestet bátran nevezhettük volna ezertornyúnak. Ezeket a tornyokat szinte teljesen megsemmisítette a kommunista városvezetés. Egy másik kommunista városromboló őrület az úgynevezett "árkádosítás" volt.

Budapest Duna-parti látképét szintét a háború után verték szét a kommunisták. A budai oldalon Várkert-rakpart impozáns palotái a csodával határos módon kisebb sérülésekkel átvészelték a világháborút. A ortodox püspöki palotán például csak néhány golyónyom volt. Sajnos 1952-ben államosították és Rákosi Mátyás parancsára felrobbantották...

A kommunisták pesti oldalt sem kímélték. A Finta József-féle szörnyépületek helyén például fényűző hotelpaloták álltak. A Ritz-Duna palota és a Grand Hotel Hungária Európa legszebb, legpompásabb szállodái voltak, s bár megrongálódtak a háborúban (kiégtek, leomlott a tetőszerkezetük), meg lehetett volna őket menteni.
A példákat hosszan lehetne sorolni, de én most itt befejem. A fenti adatokkal és példákkal csak arra próbáltam rávilágítani, hogy Budapest a véres ostrom és a kommunista várospusztítás ellenére is sokkal szebb, mint Pozsony.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.12.11. 01:41:59

@andrew1515:
Most látom, hogy rossz helyre ment a válaszom. Most már helyes a címzés.

Nem veszekedés ez. Neked bajod van a cikkben felsorolt érvekkel, elkezdtél rá hurrogni, mire újabb érveket kaptál. Ezután veszekedésnek minősítetted a társalgást. Mindkét várost testközelből ismerve biztosíthatlak egyébként, hogy Budapest sok-sok nagyságrenddel szebb város Pozsonynál. Így volt ez már 1920-ban is, azóta viszont a tót orgazda még le is bontotta a fél óvárost, hogy minél kevesebb magyar történelmet kelljen nap mint nap szemlélnie. Aztán mindenféle hiperszupermodern, ocsmány hasáb toronyházakat rakott a régi épületek helyére, amivel sikerült létrehoznia egy igazi szürke, unalmas, sivár várost. Pozsonnyal nem az a baj, hogy Budapest sokkal szebb nála, hiszen ez teljesen érthető. Budapest egy hatalmas város, amely eredetileg is fővárosnak épült, míg Pozsony csak egy megyeszékhely. Pozsonnyal az a baj, hogy a tót kisebbségi komplexus és állam-, illetve városigazgatási tapasztalatlanság rondította el az 1920-as állapotához képest.

Szencen egyébként tavalyelőtt zárták be a magyar gimnáziumot, és jópár példát sorolhatnék még, úgyhogy kezdheted anyázni a kis debil gazdáidat.

Arra is megkérlek, hogy figyelj oda jobban! Nem lenyomorékoztalak, hanem leszerencsétleneztelek. Aki éppen egy nagymorvává áthazudott, árpád-kori magyar templomról szóló leleplező cikk alatt védi be a frusztrációtól elvakult tótokat, annak nem sok észt osztott az Úristen. Ekképpen pedig emberi együttérzésből bátran nevezhető szerencsétlennek.

an hero please 2012.12.11. 13:41:50

@Gudea enszi: Világot kell látni ahhoz, hogy az ember rájöjjön, hogy milyen jó hely Magyarország és azon belül Budapest. A probléma, hogy sokan nem mennek utazni vagy ha mégis, nem veszik észre az adott országokban meglévő problémákat. Na az ilyenek szopják be, hogy Magyarország a világ alja és még a Románok is lenyomnak minket.

gabesz7004 2012.12.14. 17:56:20

totalcar.hu/magazin/hirek/2012/12/14/praga_r1_sportkocsi_szlovakiabol/

Nyomorék tótok! Még egy városnevet sem képesek kitalálni, úgy lopnak mindent!

Thyhor 2014.02.25. 16:06:05

@an hero please: A Románok sohasem nyomtak le minket.Ezt a téveszmét és a társadalom tudatának elrákosodását minél hamarabb meg kell szüntetni.Minden ami jó romániában az Erdély.Minden ami felemeli romániát az Erdély.Minden amiért érdemes romániába látogatni az Erdély.Erdély,Erdély,Erdély...ami tudjuk hogy nem románia.

Lázár Sajn 2014.02.28. 19:43:58

@gabesz7004: Krasznahorka büszke vára, Viségrád(magas vár) blátno jézéro(sáros tó)>balaton,Bogdány,Csongrád>fekete vár.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.02.28. 21:46:38

@Lázár Sajn:
Ezeket a neveket a szlovákok annyira ugyanannyira magukénak érezhetik, mint a csehek, esetleg a lengyelek. Vlagyivosztok nevét is ők adták, akárcsak az osztrákok Hamburgét.

Lázár Sajn 2014.03.01. 07:19:11

@Kurtz ezredes: Rákouszko ,melyik ország, milyen nyelven? Ez csak érdekesség.

Nimrodbulcsu 2014.03.01. 11:02:52

@Lázár Sajn: Ausztria, cseheknek es totoknak(?)

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.03.01. 16:10:29

@Lázár Sajn:
Beugratós a kérdés, de itt nem fog összejönni. Rákouszko ugyanis nem ország.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.03.01. 16:13:36

@Lázár Sajn:
Ja és de kicsit beugrottam, mert nem is nyelven van, csal szlavónul, azaz szlovánul.

gabesz7004 2014.03.03. 09:57:35

@Lázár Sajn: Aha, értem. Tehát valójában Nándorfehérvár is Beograd volt eredetileg, amit az ősszlovékok, vagy ősszlovánok alapítottak, csak a szemét uhorok átnevezték! :O Talán Leningrádot is ők alapították Kr.e. 6.000.000. éve?

No és azt se feledjük, hogy a magyar keresztnevek min. 150%-a szláv eredetű, a többi héber és török, de semmiképp sem magyar! Én kérek elnézést!

Lázár Sajn 2014.03.03. 18:52:46

@gabesz7004: A római kori nevét nem tudom, de
a bolgárok adták a Béográd nevet, sokáig az övékkė volt. Késöbb vagy magyar,vagy szerb vagy török kézen volt, úgy változott a neve, de mindig a fehérvár volt a jelentése. 1914-ben határ város volt, de őseidnek ez sem tetszett, és meg akartátok enni reggelire szerbiát,de a torkotokon akadt. Túl nagy falat volt. Itt követtétek el az első nagy hibát ami trianonhoz vezetett.

gabesz7004 2014.03.04. 08:22:37

@Lázár Sajn: Singidunum, bár ez mellékes a szlován (vagy szlovék) nevek szempontjából. Nem igazán értetted meg az általam leírtak lényegét, de sebaj! ;)

gabesz7004 2014.03.04. 08:25:41

@Kurtz ezredes: Ő, bizonyára! :) Azért ajánlom tisztelt figyelmedbe a következő számot:

www.youtube.com/watch?v=K0QkhXcsm7s&feature=kp

Bizonyára ebben is egyedi esetként említik az "alagsor", "idelent" és a "ház alatti szerelmi fészek" kifejezéseket! :)

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.03.04. 16:12:29

@gabesz7004:
Ez is egyedi eset, ne általánosíts!

gabesz7004 2014.03.05. 09:02:36

@Kurtz ezredes: Akkor ismét elnézést kérek! Már előre is a következő (természetesen) egyedi eset miatt is! :)

totii 2015.01.02. 01:46:56

Ez a "Brezalauspurc " cseppet sem biztos, hogy egyenlő a mai Pozsonnyal - picit erőlködni kell, hogy ebből akár Pressburg, akár Bratislava legyen. Nagy valószínűséggel egy cseppet nyugatabbra volt, ahogy Magyarország határa is.